Gå til innhold

[løst]hvor finner jeg cd-key ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
har et lite problem,

PC-en min fikk seg en smell for en stund siden, så harddisken klarer ikke å starte opp, så den må formateres , men jeg finner ikke igjen Vista CD-en ,

men jeg tenkte kanskje jeg kunne sette harddisken inn i en annen pc og kjørt den som slave, og så gått inn å finne cd-key , ... er dette mulig, ligger den i windows mappa en plass eller?

Pleier ikke den å stå på et klistremerke under elller på baksiden av maskinen. Gjerne under på bærbare.

Lenke til kommentar

Når du ikke finner DVD-plata (med produktnøkkelen) og ikke klarer å starte Windows-installasjonen, er løpet kjørt dessverre :cry:

Men hvis du forteller mer om hva som er problemet, kan vi kanskje hjelpe deg :hmm:

Mange HD-problemer lar seg løse enten ved å sette disken i en annen maskin eller å starte opp med forskjellige CD-er som inneholder div. verktøy.

Er det blåskjerm? Mangler en fil? Piper maskina? Kommer du inn i BIOS? Har du prøvd å fjerne alle kort som ikke er nødvendig for å starte? Prøvd med kun én minnebrikke? Etc...

Lykke til!

Kontakt med meg oppnås raskest med PM ;)

Lenke til kommentar

starter maskinen, bios kommer jeg inn i, men harddisken e ikkje "Bootable" , har hatt samme problemet før,.... har satt den "ødelagte" harddisken i en annen maskin, og jeg kommer inn på den, og kan bruke alle programmer,

men er det ingen plass jeg kan gå inn for å finne cd'key , er det ikke ei fil i ei eller aen mappe i Windows mappa som kan hjelpe meg? pleier som regel å vær det med mange andre programmer .......

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

ingen som kan hjelpe? prøvde på microsoft.no , men der skal de jo ha en pen slump penger for å hjelpe deg... ,

er nesten 99% sikker på at det finnes en fil i windows mappa som forteller deg hva ck-key'en er... menne å leite etter den fila kan ta noen dageer :p ,

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...