hYLeAPe Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Hei Vi skal arrangere LAN med ca. 100 stk. Jeg lurer på om jeg kan bruke en sånn switch som backbone?(det øverste leddet for mange mindre bordswitcher) Skolen har nemlig en sånn en som vi kan få låne...Er ikke sikker på om det er nøyaktig denne modellen men den er temmelig lik. Takker for svar Lenke til kommentar
craq Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 HeiVi skal arrangere LAN med ca. 100 stk. Jeg lurer på om jeg kan bruke en sånn switch som backbone?(det øverste leddet for mange mindre bordswitcher) Skolen har nemlig en sånn en som vi kan få låne...Er ikke sikker på om det er nøyaktig denne modellen men den er temmelig lik. Takker for svar Burde gaa greit det. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Skal være veldig gode switcher. Jeg får en Catalyst 2950 48 SX hjem her snart, som jeg skal teste litt. Men den bør holde lenge som backbone. Lenke til kommentar
hYLeAPe Skrevet 11. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2008 (endret) Det er godt å vite Hva mer trengs mellom veggutaket, switchen til brukerne? EDIT: Veggutaket er "ferdig med ADSL" Endret 11. januar 2008 av hYLeAPe Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Om det ligger en DHCP server bak veggen trenger dere i grunn ingen ting, med mindre dere ønsker noen spesielle funksjoner og/eller muligheter på nettverket. Lenke til kommentar
hYLeAPe Skrevet 12. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2008 okei...eneste vi skal gjøre er å blocke portene til forskjellige typer nedlastinger... Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Da trenger dere en gateway mellom vegguttaket og nettverket deres, med mindre dere har manageable switcher. Lenke til kommentar
hYLeAPe Skrevet 12. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2008 Det er en Spesiell port på baksiden det står "CONSOLE" på... Kan vel koble til og gjøre det sånn? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå