erikstein Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Har de siste fjorten dagene slitt med elendig ping via canal digital. Har snart hatt CD i ett år og det har fungert upåklagelig. Har "mega" linjen med 14/3mbit og hastigheten er forsåvidt i orden. Problemet er bare at det tar himla lang tid å kommme seg inn på flere av serverene. Kjørte en tracert mot www.hw.no, vg.no, battlefield.no og dagbladet.no Den får ping timeout på samme sted på alle serverene. Dvs hopp nr 3. Noen som har opplever det samme? Har reboota modem og router uten at det har gitt nevneverdige resultater. Lenke til kommentar
maheath Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 (endret) Har samme linje her i Bergen uten problem. Hva blir pingen til f.eks. www.hw.no da? Jeg får 19 ms. At tracert stopper på noen hopp trenger ikke bety noe. Det er noen servere som ikke svarer på ping, men de slipper jo data rett gjennom likevel. Endret 10. januar 2008 av maheath Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 11. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2008 Får 14ms i snitt til hw.no og 12ms til vg.no Jeg sendte de uansett en mail, får se hva de sier Lenke til kommentar
DIMENOS Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 (endret) hei for beklage først for hijack av din tråden men dere kan var de få som kan hjelp meg. lurer på om CD struper linjen ennå og hvilken områder i landet det gjelder og når tider de gjør det. takk (har lest rundt i forumet men ingen hjelp, noen gammel tråder snakker om det men ikke mange som svarer.) snakket med CD etter jeg skrev melding opp og spurte han direkte om de struper P2P. han påstår at de ikke struper linjen?? jeg fikk 2.88UL på linje test og bare for runt 60-90UL på utorrent. han kunne ikke forklare det. noen har som kan hjelp Endret 12. januar 2008 av DIMENOS Lenke til kommentar
stinger82 Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Har 3mb linjen fra canal digital og får som regel den hastigheten jeg skal ha. Men linjen er nesten helt ubrukelig til nettspill pga pingen. Noen som vet om det nytter og ringe å klage? Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Har også problemer med Canal Digital for tiden. Linjen er egentlig den største (14 / 1,5 mbps) men yter i følge 5 tester bare 2-3 mbps. Jeg har også en packet loss konstant på ca 12-25%, noe som er uakseptabelt mye. Trodde først det dreide seg om at tapet skyldtes et dårlig WLAN, men det viser seg ved pings til router at packet loss er lik 0% i 10 av 10 forsøk. Har forsøkt å sende mail til CD nå, men ingen svar enda.. Lenke til kommentar
macrules Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Har samme problem. Har største hastigheten. Veldig ustabilt. En måling kan vise opp mot 12 mbit/s mens neste gang 5000. Uthastigheten er også veldig ustabil. Mye packet loss. Blir kasta ut av nettspill. (Bzflag) Ringte Canal Digital, fikk beskjed at de skulle fikse problemet. Javel, takk sa jeg og la på. Ringte opp igjen og spurte om jeg ville få tilbakemelding når det var fikset. Ja, montør skal ringe. Dagene går, ingenting skjer. Ringer opp igjen. Jo en montør har vært og fikset problemet i sentralen. Han har ikke ringt meg, og problemet er ikke fikset. Får da beskjed at jeg må sende inn problemstillingen skriftlig, med kopi av hastighetstester. Spør om behandlingstiden er lang. maks 3 dager sier hun. Nå er det over en uke og ingen tilbakemelding, problemet er heller ikke fikset. Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Jepp, akkurat samme problem her enda. De påsto at det var i orden, og nå svarer de ikke på e-post.. får vel ringe ned for tredje gang da... Lenke til kommentar
mastens Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Hei Dimdal, ser du er fra Trondheim, Canal Digital har pr.dags dato store problemer med støy på kabel-nettet sitt i Trondheim.. og det har blitt leid inn ekstra personel, for å få fikset dette fortest mulig i Trondheim området. De har ikke satt opp noen fremdriftsplan pr.dags dato, men dette vil nok skje snarest. Men, du må nok regne med problemer litt utover iåret sannsynligvis. For dere andre. Jeg har gjennomsnittelig 8-10ms i responstid til vg.no og hw.no med 14/3mbit linjen. Nettspill er ingen problemer. (Porsgrunn) Lenke til kommentar
Nosferatu Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Canal-Digitls nett her i Tønsberg har vært helt håpløst i ett par uker nå. Detter ut hele tiden og når det først er oppe så går det for det meste latterlig tregt. Jeg har egentlig bare hatt problemer her siden jeg fikk nett fra CD for ca. 4 mnd. siden, så jeg har sagt opp avtalen med de og gått tilbake til NGT. Tålmodigheten min har sine begrensninger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå