phax Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 (endret) Heihå, byttet hovedkort og skjermkort i HTPC' min, men får ikke opp noe bilde når jeg tester den nå. Hovedkortet er et MSI K8N SLI-FI og skjermkortet et HIS Radeon 2600 pro. Har koblet alt riktig så vidt jeg vet. Begrenset hvor mye feil man kan gjøre og da.. PC-en starter opp men ikke noe bilde som sagt. Testet begge pci-e porter og begge dvi utganger nå. Noen andre tips til hva jeg kan gjøre? Edit: testet resette bios (tok bare ut batteriet i et minutt) men ingen endring. Også testet og ta ut to av fire rambrikker. Får ikke opp noen pipekoder heller.. Endret 6. februar 2008 av phax Lenke til kommentar
qpeg Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 har du noen mulighet å prøve skjermkortet i en annen maskin ? ser du noe under oppstart. logoen til hovedkortet osv. koblet strøm til kortet ? om den trenge det Lenke til kommentar
phax Skrevet 11. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2008 Får ikke noe bilde i det hele tatt, skjermen sier bare "no signal". Skjermkortet trenger heller ikke ekstra strøm. Skal stikke til en kompis og teste skjermkortet for å se hva som skjer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Hvis det er windows du har, så trykk F8 under oppstart og velg aktiver vga modus... Forresten ser du noe til oppstartskjerm og bios???? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Hvis det er windows du har, så trykk F8 under oppstart og velg aktiver vga modus...Forresten ser du noe til oppstartskjerm og bios???? Les første post... Har du koblet til høyttaler på riktig sted? (ellers får du jo ingen pip) Står SLI-brikka riktig vei? Prøv å bare ha minnebrikker i slot 1 og 3. Husket du å dra ut strømmen fra PSU når du skulle resette bios? Har du koblet til alle strømkontaktene på hovedkortet(3)? - Sikker på at det er 24-pins ATX-kontakt og ikke 20 (sånn at den ikke dekker alle kontaktene) Lenke til kommentar
phax Skrevet 11. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2008 Har du koblet til høyttaler på riktig sted? (ellers får du jo ingen pip) Hmm, der sier du noe. Det må jeg sjekke. Kan faktisk ikke huske at det var noen pc-speaker kabler og koble.. merkelig. Står SLI-brikka riktig vei? Jepp, den står med "non-sli, 1 graphic card" ned. altså koblet til hk. Prøv å bare ha minnebrikker i slot 1 og 3. Ok, må av med kjøler da så litt stress men får teste. Husket du å dra ut strømmen fra PSU når du skulle resette bios? Jepp. Har du koblet til alle strømkontaktene på hovedkortet(3)? - Sikker på at det er 24-pins ATX-kontakt og ikke 20 (sånn at den ikke dekker alle kontaktene) Jepp, koblet til 24pins og den ekstra 4 pins saken i nærheten av cpu. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 (endret) jeg har et liknenede problem: nytt hovedkort, cpu og ram. Kortet mitt støtter opp til 1066mhz fsb, har en celeron 420 800fsb prosessor, 4pin kontakta er inne, alle kablene er koblet riktig. Ingen feilsignaler fra hovedkortet, viftene går, harddisken går, men ingen bilde på skjerm (vga på hovedkortet) Endret 11. januar 2008 av mandela Lenke til kommentar
Delish Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 jeg har et liknenede problem: nytt hovedkort, cpu og ram. Kortet mitt støtter opp til 1066mhz fsb, har en celeron 420 800fsb prosessor, 4pin kontakta er inne, alle kablene er koblet riktig. Ingen feilsignaler fra hovedkortet, viftene går, harddisken går, men ingen bilde på skjerm (vga på hovedkortet) Mandela: Celeron 4xx serien benytter kjerne i fra Intel Core serien, så du må sjekke hjemmesiden til hovedkort produsent om Celeron 4xx versjonen er støttet. Evnt. om du må oppgradere BIOS for at den skal virke. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 (endret) er klar over det, sjekka alt før jeg bestilte... Endret 12. januar 2008 av mandela Lenke til kommentar
Akando Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Har samme problem jeg og etter at jeg byttet kabinett. Pc`n starter så går den av i et par sek så på igjen og da står den og går. Alle vifter og alt går. Tipper det er Asus maximus formula hovedkortet men jeg vet ikke. Aner ikke hva jeg skal gjøre. Lenke til kommentar
phax Skrevet 11. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2008 Testet med annet skjermkort nå og fikk ikke noe bilde da heller. Testet også mitt skjermkort i en annen maskin og fikk da opp bilde i bios, mer testet jeg ikke. Fikk derimot litt artifacts med det skjermkortet.. Men hovedkortet var kjøpt demobrukt fra komplett, så godt mulig at det kan være defekt. Har forklart problemet til de og søkt om retur så man får se hva som skjer. Lenke til kommentar
Amroth Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Har samme problem som resten. kjøpte nytt hk, skjermkort, cpu, og ram for en stund siden. alt fungerte helt fint en hel måned til dette skjedde. prøvde etterhvert å ta ut ene RAM brikken, og forbausende nok startet PCen opp helt normalt igjen. men gleden varte ikke lenge, da jeg skulle restarte den så endte jeg opp med samme problem som i starten, og slik har den vært siden. her er komponentene: ABIT Fatal1ty FP-IN9 SLI, E6850 3.0GHz, Geil 2GB PC6400, XFX 8800GT tenker jeg skal prøve å resette biosen. det er bare å ta ut batteriet i ca. 1min? med strømmen til psu plugget ut selvsagt. Lenke til kommentar
phax Skrevet 12. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2008 Jepp, det er den "manuelle" måten og gjøre det på. Varierer fra hovedkort til hovedkort, men på noen er det bare en knapp man kan trykke på også. (mens maskinen er av) Lenke til kommentar
phax Skrevet 25. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2008 Nå har jeg byttet hovedkort, og tror du faen meg ikke feilen var der fortsatt... Så nå ryker skjermkortet i retur.. Så da må jeg bytte tilbake til det gamle oppsettet mens jeg venter, igjen. Rimelig lei av å bytte hovedkort nå. Lenke til kommentar
phax Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2008 Dagens oppdatering. Fikk godkjent retur av komplett, og fikk nytt i posten i dag. Forventningsfull koblet jeg opp, klok av skade tok jeg en test med kun cpu, hovedkort, en rambrikke og skjermkort uten og skru opp hele det gamle oppsettet. Og utrolig nok får jeg fortsatt ikke noe bilde.. Jeg står nå på bar bakke og aner virkelig ikke hva som er galt. Håper noen kan hjelpe her. Oppsettet består nå av: • AMD Athlon 64 3000+ s939 • Asus A8N-SLI Premium • 4 x Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 512MB • HIS Radeon HD 2600 PRO 512MB For å oppsummere litt: • Har nå byttet både hovedkort og skjermkort, så feilen ligger neppe der. • Cpu og ram står i annet oppsett til daglig, så det burde være ok. • Tv er ok, og får bilde via dvi med det gamle oppsettet, så det er heller neppe feilen. • Jeg er nokså lei av og skru på maskinen og veldig nært å kaste hele skiten til sjøs. Det var vel det.. Lenke til kommentar
phax Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2008 Tjoho, nå har jeg fått bilde. Viste seg og være ram problemer tydeligvis.. Noe som jeg synes er rart da det var noe av det første jeg sjekket. Kan faktisk se ut til at jeg var så uheldig og hadde fått defekt skjermkort og krøll med ram.. Får kun bilde ved bruk av tre rambrikker, fire blir det bare sort. Men i bios og vista får jeg bare opp 512 mb minne, selv om det står 1,5gb i maskinen.. Men føler ikke at maskinen er så veldig treg av den grunn faktisk.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå