danjohan Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 (endret) Hey Bilen er en Mercedes Benz 97. mod - W202 C180 Classic. Lurte på om noen her har peiling på hvorfor bilen min har blitt så rar i det siste.. For det første bruker den mer bensin enn normalt syns jeg og for det andre så sliter jeg med å få den opp i mer enn 4000 Rpm. Før kunne jeg lett dra den til sperra 6500 Rpm mener jeg å huske. Jeg klarer å lirke den opp til sperra men det tar TID.. Var ikke sånn før.. Bilen er ikke dau kjørt akkurat, vandt til å bli kjørt hardt av og til! Har noen tanker i hue sjøl om hva det kan være, men vil ikke nevne dem enda Endret 11. januar 2008 av danjohan Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Luftmassemåleren. Ellers så har vel den c-klassen i det årstrinnet noe feil med for korte bolter så toppakningene ryker. Kan være det er noe her. Lenke til kommentar
danjohan Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2008 (endret) Luftmassemåleren. Ellers så har vel den c-klassen i det årstrinnet noe feil med for korte bolter så toppakningene ryker. Kan være det er noe her. Takk for tipset, trur sjøl også det må være den Hmm, har aldri hørt at det har vært noe problem, men kan jo hende. Noen enkle måter å finne ut det på? Mener å huske det er mulig å se på pluggene, sjekke om den bruker kjølevann eller blir fort varm? Har den ryki bli jeg pissed off az Mye koster en ny toppakning a? Endret 10. januar 2008 av danjohan Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Du kan se at olja blir grå om kjølevann renner i den, og om kjøleveska har blitt missfarget. En pakning og ny bolter er ikke så mange kronene. Det er jobben på verksted som er dyr. Det blir fort 12000kr på et mercedesverksted. Men ikke la oss ta det værste først. Forhåpentligvis er det en mindre bagatell som f.eks luftmassemåleren. Lenke til kommentar
danjohan Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2008 Du kan se at olja blir grå om kjølevann renner i den, og om kjøleveska har blitt missfarget. En pakning og ny bolter er ikke så mange kronene. Det er jobben på verksted som er dyr. Det blir fort 12000kr på et mercedesverksted. Men ikke la oss ta det værste først. Forhåpentligvis er det en mindre bagatell som f.eks luftmassemåleren. Kjølevannet ser helt normalt ut. Blått enda hvertfall. Skal snart ned på verkstedet og bytte til rød kjølevæske snart så får sett litt bedre på det da. Tror nok ikke toppen har gått. Klarer fint å bytte toppakning selv, har mange gode venner samt er ikke så dum jeg heller Så hadde da evt. bare kjøpt det jeg trenger. Hvis vi da nå sier det er luftmassemåleren. Hvordan kan jeg enkelt gå fram for å finne ut om det er den som utgjør feilen? Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Jeg kan ikke noen spes enkel måte og sjekke massemåleren sånn konkret. Den kan gi mange rare symptomer. Koble av stikket til den og kjør en tur. Ble det bedre? prøv og rens den og se hva som skjer. Det beste er og gå inn og sjekke verdiene med data. Jeg har aldri blitt klok på og måle sånne manuelt. Høres ut som et veldig typisk massemåler problem... De er dyre så det er kjipt og feile. Lenke til kommentar
danjohan Skrevet 11. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2008 Jeg kan ikke noen spes enkel måte og sjekke massemåleren sånn konkret. Den kan gi mange rare symptomer. Koble av stikket til den og kjør en tur. Ble det bedre? prøv og rens den og se hva som skjer.Det beste er og gå inn og sjekke verdiene med data. Jeg har aldri blitt klok på og måle sånne manuelt. Høres ut som et veldig typisk massemåler problem... De er dyre så det er kjipt og feile. Okaj. Hva er prisen sånn ca. på en ny? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå