Vegard87 Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Jeg har en ny PC og sliter med BSOD, jeg har funnet ut dette skyldes minne(mest sannsynlig). Jeg har dette hovedkortet: Asus P5K, P35, Socket-775 og denne minnen: 2 x OCZ DDR2 2048MB Platinum XTC Dual Ch. jeg bruker altså alle 4 slottsa, og har 4 GB minne. er det noe feil med minnen jeg har? er det noe jeg kan gjøre? eller må jeg kjøpe nytt minne? Lenke til kommentar
a_sondre Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 minnet skal ha 2.1volt og det får vel bare 1.8 standard i bios. stil denne til 2.1 og det bør virke Lenke til kommentar
vanligmann Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 OCZ er sultne på strøm. Jeg har to 1 Gig'ere av samme type på et Asus P5e-plus, og måtte justere opp volten. Jeg husker ikke om det var så mye som 2.1 - så det kan muligens lønne seg å begynne litt forsiktigere. Lykke til Lenke til kommentar
Vegard87 Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2008 ble dette riktig? hva skjer hvis man tar for mye? kan 2.1 skade den? Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 (endret) Uppdate bios. Uppdate win det kommer patch for 4gb(mest viktig viss du bruker vista) Dram voltage:2.1v NB Core Voltage: 1.4v---viktig og øke denne litt for 4gb. tCL 4 (CAS Latency 4)---timings for OCZ DDR2 2048MB Platinum XTC Dual Ch. tRCD 5 tRP 4 tRAS 15 Command Per Clock (CMD): 2 clock (2T) Advance Memory Settings tRRD: AUTO tRC: AUTO tWR: AUTO tWTR: AUTO tREF: AUTO Async Latency: AUTO Som alltid med minne skal dette testet med memtest86+ 1.70 Ligger her. http://www.ultimatebootcd.com/ http://www.memtest.org/ Ved feil i test 5 kan du øke til 2.2v Mange feil test 1 og 1 brikke. Det er evp granti på brikkene. **OCZ EVP (Extended Voltage Protection) is a feature that allows performance enthusiasts to use a VDIMM of 2.2V ± 5% without invalidating their OCZ Lifetime Warranty. Endret 11. januar 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Vegard87 Skrevet 11. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2008 tusen takk for all hjelp, PCen virker helt stabilt nå. Lenke til kommentar
vanligmann Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Veldig bra svar fra SNIPPSAT der, og viser klart hvor bra slike fora kan være Flott at maskinen funker bra nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå