Gå til innhold

TEST: ASUS P4PE

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser dere i testen skyller på prosessorn at dere ikke klarer å klokke lenger enn til 3,2, jeg påstår det heller er kortet da jeg selv har samme prosessor og testa den på samme kort med samme resultat.

Men med Msi sitt PE kort kom jeg opp i 3,32 stabilt og med ASUS PE-V kom jeg opp i 3,25 ikke de store forskjeller men dog

Lenke til kommentar

Ja men 2,26 var vel helt spesiell når det var snakk om klokking , det er vel ingen prosessor som klarte mer klokking en den.

180 MHz FSB med en P4 2.26 tilsvarer 3060 MHz, uten at jeg ser at det skal være relevant. Poenget er at hovedkortet ble klokket til 180 MHz FSB :)

I Overclockers.com sin CPU-database er forresten 2880 MHz snittet for overklokking av P4 2.26.

Lenke til kommentar

Skjønner det men har en kompis som kjører en 2,26 som 3,15det skulle vel bli ca 186 men han har et MSI PE kort. Det jeg prøver å si er at de tester som jeg har gjort viser at du klokker lenger med MSI GE enn du gjør med ASUS ge noe som viser at begrensningene ligger i kortet like meget som i prosessorn.

Lenke til kommentar

Det kan skyldes tilfeldigheter som hardware/bios revisjoner, minne-timings, flaks med kjølepasta etc.

På overklockers.com kommer Asus kort generelt lenger enn MSI kort. PÅ så "lave" FSB hastigheter som 150 +/- virker det usannsynlig at noen av kortene skal ha noen problemer.

Lenke til kommentar

Det er (som vanlig) trangt mellom minneslottene og AGP-porten, uten at dette er noe stort problem. De færreste tar ut og inn minnemoduler særlig ofte uansett.

Fra Chaintech Zenith testen:

Chaintech har ikke bare vært uheldig med plasseringen av ATX-pluggen men det er svært så trangt rundt AGP-porten.

På Chaintech-testen trakk det meget ned, var med i konklusjonen som negativt og kom med på listen over negative ting. I denne testen var det ikke så viktig skrev dere...

Bestemme dere?

(Synes også Zenith-testen var katastrofal (litt sent å si kanskje?) siden det som er det viktigste meg hovedkort var positivt (+ God ytelse, + Mye funksjonalitet, + Overklokkvennlig, + God BIOS, + S/ATA)).

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ser at dere skriver at 2.26GHz er en fin CPU til å klokke.. Jeg har nemlig en sånn, men har Asus P4S533 uten PCI/AGP lock, dermed kommer jeg ikke høyere enn 2.4GHz :( Kanskje det er håp for prosessoren min, hvis jeg kjøper f.eks. Abit BH-7!?? Noen som har noen formening om det? Evt. om jeg må sjekke hvilken stepping prosessoren min har.. (hvor finner jeg det?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...