thomassim Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Dro til byen i går og skaffa meg en 37" Samsung lcd skjerm, kom hjem og tenkte jeg skulle kjøre igang en hd-dvd via laptopen og kjøre den på tv'en ved bruk av hdmi kabel.. Når jeg setter tv'en som primærskjerm så får jeg opplyst i Cyberlink HD advisor at displayet ikke er hdcp kompatibelt(noe tv'en er) og at jeg har for gamle drivere, jeg får derfor ikke spilt av hd-dvd på tv'en.. dette problemet oppstår IKKE når jeg spiller av hd-dvd på laptopen, da går alt glatt.. Jeg prøvde for sikkerhetsskyld på min andre tv, der hvor det har funket før.. men fikk samme problemet der! Jeg husker ikke hvilken driver jeg brukte før, men håper på at noen her vet hvilken driver som trengs sånn at hd-DVD-en på laptopen kan kjøres på tv'en? Sliter også med å velge oppløsning, eneste som funker er 11xx*6xx.. ALT annet går utenfor skjermbilde og lager en 5cm bred stripe med støy og doble bilder langs bånn og høyre siden av tv'en.. ifølge samsung var dette laptopen sin skyld, og ikke tv'en.. håper dette kan løse seg med en liten driveroppdatering.. Kan jo ikke ha en tv som jeg ikke får brukt laptopen til når det var derfor jeg kjøpte den! Lenke til kommentar
freolss Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Dro til byen i går og skaffa meg en 37" Samsung lcd skjerm, kom hjem og tenkte jeg skulle kjøre igang en hd-dvd via laptopen og kjøre den på tv'en ved bruk av hdmi kabel.. Når jeg setter tv'en som primærskjerm så får jeg opplyst i Cyberlink HD advisor at displayet ikke er hdcp kompatibelt(noe tv'en er) og at jeg har for gamle drivere, jeg får derfor ikke spilt av hd-dvd på tv'en.. dette problemet oppstår IKKE når jeg spiller av hd-dvd på laptopen, da går alt glatt.. Jeg prøvde for sikkerhetsskyld på min andre tv, der hvor det har funket før.. men fikk samme problemet der! Jeg husker ikke hvilken driver jeg brukte før, men håper på at noen her vet hvilken driver som trengs sånn at hd-DVD-en på laptopen kan kjøres på tv'en? Sliter også med å velge oppløsning, eneste som funker er 11xx*6xx.. ALT annet går utenfor skjermbilde og lager en 5cm bred stripe med støy og doble bilder langs bånn og høyre siden av tv'en.. ifølge samsung var dette laptopen sin skyld, og ikke tv'en.. håper dette kan løse seg med en liten driveroppdatering.. Kan jo ikke ha en tv som jeg ikke får brukt laptopen til når det var derfor jeg kjøpte den! Ikke at jeg kan svare deg på ditt problem. MEN.. skal man kunne se hd-dvd på skjermen på denne maskina altså? Lastet ned en fil i .mkv format, men det flyter ikke på skjermen.. hakkete.. full stopp. Tenkte å koble til tven via hdmi etterpå og se om det ble riktig da Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 11. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2008 Jada, man skal det.. Spiller av Bourne Ultimatum, Transformers, 300 osv glatt på maskinen.. og har spilt av 300, Flags Of Our Fathers og Transformers via hdmi på den gamle tv'en.. Men har altså skjedd noe nå som gjør at det ikke funker, Regner med at det er driverne som det må gjøres noe med.. Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 11. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2008 nå innstallerte jeg de driverne som hd-DVD-en funka på i går, men nå funker den plutselig ikke.. ikke på laptop'en, og naturligvis ikke på tv'en.. men nå fikk jeg plutselig kjørt en oppløsning på 1920x1080 på tv'en.. dette funka IKKE før.. det blir bare merkeligere og merkeligere.. Lenke til kommentar
freolss Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 nå innstallerte jeg de driverne som hd-DVD-en funka på i går, men nå funker den plutselig ikke.. ikke på laptop'en, og naturligvis ikke på tv'en.. men nå fikk jeg plutselig kjørt en oppløsning på 1920x1080 på tv'en.. dette funka IKKE før.. det blir bare merkeligere og merkeligere.. Fant min feil.. maskina stod på Quiet Office når jeg såvidt prøvde imorges. Funket utmerket når jeg satte til High Performance.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå