multimann33 Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 (endret) Underspyling er ment for kun kjøling, eventuelt konstant smøring? Er det noe farlig å kjøre uten denne? Sylindere vil jo få smøring uansett mener no jeg... Nå tenker ikke jeg på cosworth motor, men f.eks en IS motor? Endret 10. januar 2008 av kennense Lenke til kommentar
eab Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Det er mulig å kjøre uten denne, men både 2wd og 4x4 motorene har vel uttaket direkte fra pumpa, så da må man kanskje blende dette? Underspylinga er mest for kjøling. Smører ikke så mye oppunder stempelkrona der Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 OHC har ikke underspyling. Har du tenkt å turbo-konvertere? Lenke til kommentar
multimann33 Skrevet 11. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2008 Har allerede turbokonvertert med cossiestempler og råder Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Det er mulig å kjøre uten denne, men både 2wd og 4x4 motorene har vel uttaket direkte fra pumpa, så da må man kanskje blende dette? Uttaket må for all del ikke blendes, det er utløpet fra overtrykksventilen. Når oljetrykket er høyt nok åpner en ventil og begynner å blø ut overskuddstrykket. På Cosworth-motoren ledes dette til dyser under stemplene. Du kan fint kjøre uten underspyling, det gjore jeg på min i 2 år. Dog er underspyling en fordel om du skal lade mye. Lenke til kommentar
multimann33 Skrevet 11. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2008 Skal ikke lade mye foreløpig. Planer om å bestille meg Megasquirt med tiden. Foreløpig lader jeg i underkant av 0.4, pga bensin og tenning... Kjører originalt sprut enda.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå