knegg Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 (endret) Eg kunne plassert tråden i "maskinen fungerer ikke" men ditte er eit HW minne problem. feilmeldinga er <<an attemp was made to write to read only memory>> STOP 0x00000050 (0xcf8378c1,0x00000000, 0xf743dd61,0x00000000 etterfulgt av: ***NTFS.sys-addres f743dd61 base at f743d000,datestamp 3b6de5c1 korleis feilsøker man minnet?? er eigentleg spørsmålet her det er opplagt at ntfs.sys fila roter til eitkvart, kjeme aldri til menyen når eg booter med windows CD-en. kjeme aldri til desktop heller. (han som hadde maskina før seie han lasta ned spyware program eller anti-virus og at det fjerna NTFS.sys fila) Endret 10. januar 2008 av knegg Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Feilen betyr kort og god at NTFS driveren (filsystemet) prøver å skrive til en adresse som er read-only (Minne tilhørende et annet program eller et ikke skrivbart/eksisterende register/adresse). Denne adressen det skal skrives til er altså feil. Dette kommer som regel av feil i programkoden (bug), men i ditt tilfelle er det filsystemet som gir feil og dette er såpass testet (etter mange år) at det bør regnes som feilfritt. Feilen kan derfor mest sannsynlig regnes som feil på hardware. Dette kan være feil på minnet (en annen adresse ble opprinnelig skrevet, men når den blir lest senere er den endret). De kan også være feil på harddisken (data som er lest fra denne er feil). Har du rett ntfs.sys versjon iflg operativsystem versjonen ? Kjør et disk kontroll program (du har "Disk Feilsøking" i windows). Kjør minne test program (f.eks memtest86) Lenke til kommentar
knegg Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2008 takk for hjelpa, var litt desperat. men eg gjor nåke desperat også. eg tok ut ramm brikka frå slot ein. den var defekt! problem løyst Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå