Idran Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Etter å ha arbeidet på en liten supportavdeling som er 1.-3. linje support (varierer utfra hvilket produkt, jeg sitter mest med 2./3.linje), i et år, blir jeg nå forfremmet til Teamleder for supportavdelingen. Nå har jeg 260 000 i årslønn + vakttillegg, hva kan jeg forvente å tjene som Teamleder? Jeg fikk beskjed om forfremmelsen idag, og bad om betenkningstid hva lønn angikk, da de bad meg om å komme med forslag. Denne stillingen er nyopprettet, og vil være en slags mellomleder mellom leder for hele teknisk avdeling (som inbefatter utvikling, support, QA mm). Jeg har studert 1 år på dataingeniør for 10 år siden, og etter det arbeidet i en helt annen bransje før jeg begynte i dette firmaet for litt over 1 år. Siden jeg ikke har full utdanning, og ikke relevant arbeidserfaring fra tidligere av, synes jeg det er vanskelig å vite hva jeg bør legge meg på i lønn. Jeg har 3 års ledererfaring fra tidligere. Noen tips? Lenke til kommentar
woptidu Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Får du da også personalansvar? If so; For hvor mange? Ville uansett slengt lista på 330/340 eller kanskje 350 selv uten personalansvar som minstesats Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 260K er lite, ta en spansk en og si at siden du får lederansvar, så vil du ha opp lønnen din til 300K (Som fremdeles ikke er så veldig mye i mine øyne) Butter de helt, så får du heller forsøke å jekke ned lønnen litt... Men, lønner seg SVÆRT sjelden å satse for lavt... Hvis sjefen din er villig til å gi deg 15K og du starter på 20K, så får du kanskje 17K, satser du derimot på 10K så får du det på flekken... og har "tapt" 7K.. Sats høyt og se hva de svarer deg.. Får du tilslaget direkte, så er det ofte ett tegn på at du har satset litt for lite. Lenke til kommentar
Idran Skrevet 11. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2008 Det er uten personalansvar. Jeg tror jeg skal prøve meg på 330000. Om de mener det er for høyt får jeg jo i verste fall et nei, jobben er min alt, så da skal man kanskje ikke være så redd for å satse litt? Er bare litt skummelt å gå inn og "kreve", men. =) Lenke til kommentar
aklla Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 (endret) jeg hadde helt klart tatt 350 000, du har vært underbetalt fra før av, så jeg synes ihvertfall ikka at du tar i hvis du sier 350 000 edit: teamlederene for support her tjener betydlig mer enn det igjen. Endret 11. januar 2008 av aklla Lenke til kommentar
theFrog Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 jeg hadde helt klart tatt 350 000, du har vært underbetalt fra før av, så jeg synes ihvertfall ikka at du tar i hvis du sier 350 000 edit: teamlederene for support her tjener betydlig mer enn det igjen. Må bare legge inn en liten kommentar. Jeg jobber på "gølvet" på support og tjener mer enn det... ikke mye, men litt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå