lasse_hansen87 Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Hei sann.. Kjører Vista Ultimate, og jeg synes jeg får mindre og mindre GB på harddisken som Vista ligger på for hver dag.. Laster ikke ned noe på denne harddisken eller noe, men uansett så forsvinner plass.. Som blir brukt opp av ett eller annet.. Hva kan jeg gjøre? Er det noe som lagrer seg ett eller annet sted? Har scannet for å fjerne adware, spyware, osv, virker ikke som noe sånt.. Er det noe vista sikkerhetskopierer eller noe?? Eller hva skjer? Trenger hjelp.. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 skyggekopier? prøvd disk cleanup? Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2008 disk cleanup? hvor finner jeg dette?? Bruker CCleaner, og har prøvd diverse andre prog, får ikke noe plass tilbake. hehe... Noen andre forslag, virker som noe skyggekopi greier... Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2008 Fant ut av dette! Fant ut hvor jeg kunne slette gjennopprettnings filer, og skyggekopier i vista... Fikk brått tilbake 10GB, hehe... Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 (endret) Du skal bruke... vssadmin list shadowstorage... i CMD (run as adnin) for å kontrollere det med shadowcopy. vssadmin /? eller help vssadmin eller bare vssadmin, vil veilede deg til alle vssadmin options du kan bruke....som feks å redusere shadostorage til det du vil. edit: ok du har ordnet det ser jeg. Endret 10. januar 2008 av wiberos Lenke til kommentar
Trilux Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 (endret) Heisann, jeg plukker opp igjen denne tråden. Jeg har et lignende problem som trådstarter beskriver med at harddisken blir spist opp. Hvis jeg går inn på min datamaskin og høyreklikker på partisjonen C så viser den at jeg har brukt 62,2 GB av partisjonen. Deretter åpner jeg partisjonen og merker alle mappene og filer (både skjulte og ikke skjulte) - høyreklikker - og trykker egenskaper. Samlet diskforbruk på disse er da 22,9 GB. Her mangler ca. 40GB. Harddisken er totalt på 80GB med en liten recovery partisjon på ca 4,7GB i tillegg til partisjonen C: Kjører Windows XP pro Prøvde "vssadmin list shadows" i CMD, men den sier at det finnes ingen skyggekopier på maskinen. Endret 11. januar 2008 av Trilux Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå