Smirnoff Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 (endret) Nei, det er ikke highend, hehe. Er begrenset hva man får for 495 kroner (som var det jeg betalte). Men det var for å gi DDR-minnet og X1950 Pro AGP-kortet noe å gjøre videre i en reservemaskin, jeg gadd ikke selge utstyret unna. Er forsåvidt fornøyd at det klarer ~300 MHz FSB, trodde jeg kom til å nå taket noe lavere. Det klarer 303 MHz, men da er det crash and burn, så å si. Så jeg bremset ned et partre MHz for sikkerhets skyld. Endret 29. januar 2008 av Smirnoff Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 (endret) Hadde det ikke vært for at du må ha AGP og DDR, så er det smart å gå for f.eks et Gigabyte G31 m-atx kort til under 500 kroner - har ett i HTPC´en min - det klokket E2160´en min rett opp i 3.2ghz uten problemer - over det og tempen knekker den - ikke hovedkortet, har ikke plass til annet enn Boxed kjøler, og E2160 M0 blir VARM når vcore må opp! Endret 29. januar 2008 av PerUlv2 Lenke til kommentar
Tokse Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Asrock kortet som er nevnt over altså? Ja asrock 4coredual SATA2. Det er ihvertfall veldig fleksibelt, greit for folk som vil fortsette å bruke sin lav-latency DDR-RAM pluss AGP. Har ikke jobbet så lenge med den overklokken ennå og jeg har ikke så mye erfaring med overklokking. Så er egentlig ikke så værst fornøyd med at jeg fikk den så fort opp i 3 Ghz, for jeg hadde lest litt rundt at det var et kronglete kort til overklokking: http://forums.anandtech.com/messageview.as...MVIEWTMP=Linear Det er folk som har gjort noen modder og fått det opp rundt 350 FSB, men det er nok en utfordring... Lenke til kommentar
dreadlord531 Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2008 Men hvis jeg venter meg og skaffe meg Vista 64-bit, da er det bare og ta repair install og ordne BIOS-instillinger som det er i manualen til HK ? Lenke til kommentar
dreadlord531 Skrevet 1. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2008 Da er jeg klar til og bestille. Hovedkort fra Komplett.no Prosessor fra Amentio.no Kabinett fra Amentio.no Noen siste invendinger ? Er det noen steder jeg kunne fått dette billigere ? Lenke til kommentar
dreadlord531 Skrevet 1. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2008 Noen som har noen invendinger ? Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Sannsynligvis ikke ;-) Jeg ville gått for et Antec 900 kabinett, ikke verdens peneste, men du verden så bra luftflyt. Men det er en smakssak - Thermaltake´n du har valgt er bra den. Lenke til kommentar
dreadlord531 Skrevet 1. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2008 Holy Shit.. Så på det nå, det var helt deilig. Med mætt vifter Lurer veldig på om jeg skal gå for det det er det som heter Antec Nine Hundred ? Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Det stemmer - meget bra kabinett til overklokking Lenke til kommentar
dreadlord531 Skrevet 1. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2008 Wee Nå har jeg bestilt alt fra Amentio, totalsum: 3103,- inkl. frakt. Jeg tok Antec 900 kabinettet. Gleder meg som fy. Har aldri bygd pc før, det blir sikkert interessant og spennende . Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Da håper jeg at de hadde tingene på lager hos Amentio, ellers så kan du bli sittende med skjegget i postkassa. Lenke til kommentar
dreadlord531 Skrevet 1. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) Ja, er litt skeptisk har handlet skjermkort og PSU der før. Fikk det ikke før etter 2 puringer jeg sendte. Endret 1. februar 2008 av Glaurung Lenke til kommentar
dreadlord531 Skrevet 3. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2008 Det Antec 900 det har jo veldig mange viftter. Kommer det da til og bråke mye mer, eller er det med viftestyring elns ? Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Alle viftene har tretrinns justering, på full bråker de en del, på medium er det ikke ille og på lav er de tilnærmet lydløse Lenke til kommentar
dreadlord531 Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2008 Så hvis jeg ikke overklokker med det første så kan jeg ha det på lav ? Og kan man justere dette fra datamaskinen eller må man inn i kabinettet og gjøre noe ? Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Du må inn i kassa ja, det er bare sette dem på medium, det er stille nok og holder i massevis selv ved overklokking. Lenke til kommentar
dreadlord531 Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2008 Jeg så at det skulle være med en eller to ekstra vifter også, en over hovedkortet elns. Er de nødvendige og sette på ? Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 De følger ikke med, men det er muligheter til å sette inn to vifter til, lønner seg å ha en i døra som blåser inn på kortet, men ikke noe must Lenke til kommentar
dreadlord531 Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 (endret) ÅÅÅÅ... Jeg blir så sur på Amentio. Først sa de at de fikk prosessoren 05.02.08. Så sa de 07.02.08 og nå sa de: 29.02.08 !! Jeg blir så sur (Jeg har veldig liten tålmodighet:P) Endret 8. februar 2008 av Glaurung Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Hele verdensmarkedet er støvsugd for Intel E8x00 prosessorer, så det kan bli litt venting ja, Intel gidder ikke å stresse - de har ingen konkurranse annet enn på billigmarkedet og velger å holde igjen de nye prosessorene for å selge ut lagrene av de gamle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå