Gå til innhold

Er ute etter ny prossesor, helst "Dual Core"

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du 4gb ram eller mer så er Vista 64 det naturlige valget - og du må formatere ja, Vista er ikke særlig glad i å oppdatere fra XP - særlig med 64bits versjonen går det dårlig ;-) Du må uansett legge inn på nytt med nytt hovedkort.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar
Ikke gå for XP 64 bits, selv om det har blitt bra er det "ikke helt i hundre" og kommer heller aldri til å bli det - Vista 64 bit er veien å gå.

Denne underskriver jeg glatt. Har XP 64 nå mens jeg skriver, venter bare på et ledig øyeblikk slik at jeg kan gå over til Vista x64.

Lenke til kommentar
Bare så det ikke står usagt, Windows XP har per dags dato en del bedre ytelse enn Vista i spill, som det kommer fram i denne testen:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=365486

Vet ikke om du er klar over det, men den artiklen er over et år gammel!!!! Det har forsåvidt skjedd en del siden.......

Innen dette året er omme er det kun noen betterwissere og noen få andre som av spesielle grunner som vil sitte igjen med XP - så fort går utviklingen.

Det har vært sånn ved hvert eneste generasjonsskifte.....

Lenke til kommentar
Bare så det ikke står usagt, Windows XP har per dags dato en del bedre ytelse enn Vista i spill, som det kommer fram i denne testen:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=365486

Vet ikke om du er klar over det, men den artiklen er over et år gammel!!!! Det har forsåvidt skjedd en del siden.......

Innen dette året er omme er det kun noen betterwissere og noen få andre som av spesielle grunner som vil sitte igjen med XP - så fort går utviklingen.

Det har vært sånn ved hvert eneste generasjonsskifte.....

Ja, du har rett, jeg gjorde den klassiske nyttårstabben og trodde året var 2007 nå... Jeg vet ikke hvordan ståa er nå.

Lenke til kommentar
Kjører nå en E2160 (kjøpt denne uka) på det samme kortet, 2.7 GHz med 300 MHz FSB. Regner med den hadde klart mer på et skikkelig hovedkort.

er det asrock 4coredual?

Ja, det er det hovedkortet.

Jeg har prøvd samme hovedkortet med E2200, men ikke klart å komme høyere enn 273 mhz FSB, som gir 3,04 Ghz. Det er ihvertfall et eksempel på at høy multiplier kan ha sine fordeler...

Lenke til kommentar
Jeg har prøvd samme hovedkortet med E2200, men ikke klart å komme høyere enn 273 mhz FSB, som gir 3,04 Ghz. Det er ihvertfall et eksempel på at høy multiplier kan ha sine fordeler...

Asrock kortet som er nevnt over altså?Nå er ikke Asrock highend for å si det litt mildt ;-) De er i egen bånnklasse :-)

Hovedkort har sinnsykt mye å si - min Q6600 G0 orket 2.7ghz med Asus P5N-E SLI (Nforce - suger med Quads - med det meste egentlig), kjøpte ett MSI P35-NEO2, det klarte 3.2ghz, gikk over til Gigabyte X38-DQ6 og vips! 3.8ghz (med litt høy load temp - kjører 3.6ghz med mye lavere temp)- alt med samme komponenter......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...