vivavegas Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Da er endelig SAMSUNG PS42Q97HDX 42" PLASMA TV i hus. http://www.expert.no/product/product.aspx?...fier=PS42Q97HDX Kjøpte den på Expert og fikk den prutet ned 1000 kr. da jeg sa at jeg vurderte og kjøpe den på internett. Med selvsagt ett lite problem. Nederst til venstre er den en avlang flekk. Har brukt ett stort forstørrelsesglass og ser faktisk ut som om det er en slags møll/insekt eller noe sånt. Har da følgende spørsmål. Regner med at dette er reklamasjonsgrunnlag..... Er det noe jeg kan gjøre selv. Har forsøkt og tørke så hardt jeg tør med kluten som følger med og ser ikke ut som det er en flekk som er på utsiden av skjermen. Vet ikke noe om plasma, men kan man skrape med neglen eller kan det ødelegge skjermen. Tenkte at jeg evnt. kunne prøve og banke litt og se om den datt ned, men hvor hardt kan man banke. Hvis reklamasjon, er det noe som man kan ordne ved og komme hjem til meg eller på TVen inn til reperasjon. Lenke til kommentar
Barlie Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Prøv og ta litt zalo på en klut og gni Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 zalo på en klut og gni, på en plasma tv? Nei du, det ville jeg aldri gjort!! Kjøp deg en flaske med skjermrens.. koster kanskje 200kr på elkjøp(eller expert).. Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 (endret) Ville ikkje skrapt på skjermen, overflaten kan være behandlet, så ville ikkje risikert å få skrapt i den. Sjekka bruksanvsiningen? Kan jo ta ein telefon til Samsung Norge, tviler på at din lokale Expertbutikk har nok kunnskap.. Clean-a-Plasma-TV-Screen Endret 10. januar 2008 av Ed Hunter Lenke til kommentar
vivavegas Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2008 Takker for svar. Har forsøkt og bruke den medfølgende kluten og tørke av uten at det har virket. Når jeg sier skraper så er jo nesten det feil ord. Dvs. jeg har tatt neglen og tatt lett på skjermen/skrapt der flekken/insektet er. Dette for og sjekke om det er noe utenfor skjermen. Er ganske sikker på at det er innenfor skjermen. Irriterer meg grønn over denne flekken/insektet. Fikk TVen i hus i dag så irriterende med helt nytt TV. Regner imidlertid at det går i glemmeboken og blir litt usikker på hvor lite en slik flekk/feil kan være før man evnt. skal reklamere. Imidlertid ser det ut som om flekken/insektet siger nedover. Virker som det har siget ett par cm. i løpet av kvelden så forhåpentligvis forsvinner det ut slik at det blir liggende nederst og ikke synlig. Trur ikke jeg skal se noen skrekkfilmer som involverer insekter med det første. Spesielt slike filmer hvor de kommer ut av TV. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Hehe! Artig det siste der Vivavegas. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Expert er heldigvis en partner til samsung nordic. Derfor har du to valg - enten ta kontakt med expert, vise fram bilde av problemet og snakke med de, eller prate direkte med samsung norge. Tenker dette løser seg for deg uansett jeg . (Jeg har slettet dine 2 andre tråder om problemet) Lenke til kommentar
vivavegas Skrevet 11. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2008 Da har det ordnet seg. Dro til butikken og det var helt i orden og returnere den. Hvis jeg tok den med skulle jeg få en ny på dagen. Dvs. viste seg at de ikke hadde den inne og at jeg måtte vente til onsdag, men det er jo ikke noe problem. Jeg måtte betale halv frakt (kr. 195) da jeg ikke orker og levere den tilbake og hente ny selv, uten at det er noe stort problem. Slik at glimrende kundeservice (hvis alt ordner seg) og hvis det er så at Samsung og Expert har en avtale så lønner deg seg tydeligvis og handle Samsung hos Expert. Han i butikken mente at det var pixelfeil og da trur jeg Samsung har ett års garanti så mulig det kom inn under dette. For meg så ser det imidlertid ut som lim eller loddetinn når jeg har sett på det i kraftigere lupe. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Det er akkurat det . Tver kjøpt igjennom samsung nordic har NULLpikselgaranti første året! De butikkene som kjøper igjennom dette er Elkjøp, Expert og Euronics, og til en viss grad Siba - er litt til og fra ang siba etter hva jeg vet (noen fra siba må gjerne rette meg her om jeg tar feil). Lenke til kommentar
vivavegas Skrevet 11. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2008 Dvs. at man får altså ikke denne garantien hvis man kjøper hos Komplett eller annen internettleverandør. Er det slik og forstå. Er det da fordi disse driver med parallellimport..... Var aldri i tvil når jeg hører hvor mange som erfarer problemer med TV (døde piksler og andre ting) at jeg skulle velge fysisk butikk. Virker som det er en god "forsikring". Gjør heller som meg. Undersøk prisene på internett på forhånd. Dra deretter til butikken og spør etter en konkret TV. Jeg spurte deretter nesten ordrett "har dere noen bedre pris på denne, ser at man kan få den på internett for x-antall kroner og da blir det litt stor forskjell". Han gikk deretter inn på internett og slo av 1000 kr. Det var ca. halve forskjellen mellom butikkpris og internettpris og da var jeg fornøyd. Det er vel også ofte rundt 500 kr. i frakt på internett-TV som må med i regnestykket, samt at fysiske butikker kan vel aldri konkurrere fullt ut med de som kun har internettbutikker. Er det forøvrig noen som har erfaring med de bølgene man kan erfare på Samsung Q96/Q97. Hadde lest om de på forhånd og var litt skeptisk og irriterer meg litt over dette siden jeg akkurat har kjøpt TV. Irritasjonen forsvinner nok etterhvert håper jeg. Det er slik jeg har forstått det paradoksalt nok funksjonen Ultra Filter Bright som gjør at man med lys/reflekser på TV for en bølgeformet gjenskinn i TV-skjermen. Slo av alle lys bak TV i kveld og da forsvant alle bølgene helt. Tidligere på kvelden sto det på lys bak TV og da var bølgene synlig hvis man satt nærme TV i ca. 30 grader vinkel. Dvs. er det lys bakgrunn så er de ikke synlige, men det er altså hvis det typisk er enn del av bildet (hjørner) som er mørke/svarte at man kan se disse bølgene. Ser at det har vært noen andre tråder om temaet så vurderer og dra de opp hvis jeg ikke får noen svar på denne. Vi må nok mulig uansett ommøblere stua litt pga. økt TV-størrelse så trur jeg må tenke litt på og forhindre lys/reflekser i Tv-skjermen. Lenke til kommentar
Stinger169 Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Det er akkurat det . Tver kjøpt igjennom samsung nordic har NULLpikselgaranti første året! De butikkene som kjøper igjennom dette er Elkjøp, Expert og Euronics, og til en viss grad Siba - er litt til og fra ang siba etter hva jeg vet (noen fra siba må gjerne rette meg her om jeg tar feil). Siba har også ordning med pixelgaranti på Samsung skjermer. Normalt sett viser pixelfeil seg øyeblikkelig etter man har satt på skjermen og dermed har man også 30 dagers åpent kjøp. Skjermen er da defective on arrival (DOA) og blir håndtert deretter Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Er kun Elkjøp som har 30 dagers åpent kjøp, siba har(som alle andre) 14 dager! Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Er kun Elkjøp som har 30 dagers åpent kjøp, siba har(som alle andre) 14 dager! Man har ikke 14 dagers angrerett ved kjøp i butikk. Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Siba har det! Ihvertfall det jeg fikk beskjed om da jeg kjøpte tv'en der! Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Ja, en frivillig ordning har de . Samme som Elkjøp, men har litt fler restriksjoner på varer med lagringsenheter innebygd osv. Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Siba har faktisk 30 dagers åpent kjøp de også.. Litt rart, siden selgeren på Siba Liertoppen sa at de hadde 14 dager.. hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå