Aafloey Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 (endret) Jeg har et MSI K9N Platinum hovedkort, og mens PC-en kjører helt fint får jeg en enkel pipe lyd fra hovedkortet helt sånn plutselig... Lyden kommer helt random, noen som vet om det er noe som er galt...? Endret 10. januar 2008 av Aafloey Lenke til kommentar
Tor-K-El Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Skjer dette når du bruker PC-en eller er det under oppstart. Kommer lyden fra høytaleren på hk'et? Har du sjekket i manualen om det står noe der om lydsignal? Lenke til kommentar
Aafloey Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2008 Det kommer når jeg bruker PC-en, lyden kommer som en DOS lyd fra selve hovedkortet. Og ja, jeg har skjekka hele manualen og det står null om sånne lyder...!? Lenke til kommentar
Aafloey Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2008 Bump! Ingen som vet hva dette kan være? Lenke til kommentar
Caze Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Det kan være CPU-temperaturvarsel (fra BIOS), RPM-fall på en av viftene - dersom de er overvåket i BIOS eller tastatur-feil. Sjekk temperaturer og verdier for viftestyring i BIOS. Lenke til kommentar
Aafloey Skrevet 12. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2008 Det kan være CPU-temperaturvarsel (fra BIOS), RPM-fall på en av viftene - dersom de er overvåket i BIOS eller tastatur-feil. Sjekk temperaturer og verdier for viftestyring i BIOS. Cpu temp er på 36 grader og system hardware er på 26 grader, og hva er vanlige verdier på vifte styringa da? Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Det kommer når jeg bruker PC-en, lyden kommer som en DOS lyd fra selve hovedkortet. Og ja, jeg har skjekka hele manualen og det står null om sånne lyder...!? Hmm. Når eg skulle bruke dette hovedkortet kom det slike lyder under oppstart. Da fann eg det beskrevet i manualen kva dei ulike signala betyr. Eit pip betyr ein beskjed, to pip betyr ein anna f.eks. Evnt sjekk MSI sine heimesider. Er det slik at det kjem pip men ingenting skjer? Lenke til kommentar
Aafloey Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 Pipene under oppstart betyr at den registrerer usb'ene som er kobla til, men jeg får pipe lyden mens windows kjører...? Jeg fant ikke noe på web siden til msi om dette... Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Denne lyden kommer om du trykker ned for mange knapper på tastaturet samtidig. Eller så kan det jo være fra windows også Lenke til kommentar
Aafloey Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 Vel, lyden kommer også når jeg ikke bruker PC-en... Når den står der med skjermbeskytter bare... Lenke til kommentar
Tor-K-El Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Har du prøvd å oppdatere BIOS? Her er en fremganfsmåte for å gjøre det med en USB-minnepenn. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Har du tilfeldigvis en Razer-mus? Copperhead, f.eks.? Lenke til kommentar
Aafloey Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 Har nyeste bios, og har ikke noe razor mus eller noe... Har logitech mx5000 tastatur og mus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå