Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Glemt skattekortet! Hva nå?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hallo!

Jeg fant Skattekort 2008 innerst i kroken.

Hva skal jeg gjøre med den?

 

Jobber deltid på bensinstasjon, men det er bare når sjefen trenger meg som vikar.

Er i forsvaret som vernepliktig fram til mars. Hvem er min hoved og bi-arbeidsgiver?

 

Jeg har kun åpnet konvolutten, ikke svart eller levert noe som helst. Sliter jeg?

Kjekt å bruke i tilfelle

Lenke til kommentar

Nei, du sliter ikke? Det er bare slik at hvis du har jobbet mellom 01.01.08 til nå, så vil de trekke deg 50% skatt. Derfor anbefaler jeg at du leverer skattekort til din arbeidsgiver snarest. Jeg hadde definert bensinstasjonen som min hovedarbeidsgiver.

 

Ha en skattfri aften.

Endret av SirEmanon
Lenke til kommentar

Nei, de trekker så klart ikke 50% for de dagene. Ingen forventer at 100% av de ansatte stiller på jobben med nytt skattekort første dagen etter nyttår. Reglene sier at fjorårets skattekort kan brukes for januar.

Og nei, pengene er så klart evt ikke tapt. De går inn i det totale skatteoppgjøret.

Endret av Panter
Lenke til kommentar

Hvilke frister opereres det med her?

Jeg jobber i forsvaret i morgen, og legger det ene skattekortet fra meg der.

Jeg har ikke noe ærend i den byen hvor jeg jobber på bensinstasjon. Når må bensinstasjonen ha skattekortet?

 

Hva er alle de pin-kodene til? Er det bare for å sjekke om informasjonen er rett, eller må jeg logge inn og oppgi masse opplysninger?

Lenke til kommentar

La bensinstasjonen være hovedarbeidsgiver og lever lappen til sjefen din der så snart du har mulighet. Da eliminerer du din egen usikkerhet samt litt stress både for deg og sjefen. Du trenger ikke logge inn noen plass i forkant. Vanlig praksis er, som nevnt av andre i tråden, at arbeidsgiver bruker skattetrekkprosenten fra desember hvis skattekortet ikke er levert i tide. Ta det uansett ikke som en selvfølge at alle arbeidsgivere tenker slik, slike ting som skattekort er best å få ut av verden kort tid etter du har mottatt det i posten.

Lenke til kommentar
Hva er alle de pin-kodene til? Er det bare for å sjekke om informasjonen er rett, eller må jeg logge inn og oppgi masse opplysninger?

 

PIN-kodene brukes til å autentifisere deg på nettbaserte tjenester fra Staten som f eks Altinn.no. Eller om du f eks vil søke om endringer på skattekortet over nett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...