Mannen med ljåen Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Hallo! Jeg fant Skattekort 2008 innerst i kroken. Hva skal jeg gjøre med den? Jobber deltid på bensinstasjon, men det er bare når sjefen trenger meg som vikar. Er i forsvaret som vernepliktig fram til mars. Hvem er min hoved og bi-arbeidsgiver? Jeg har kun åpnet konvolutten, ikke svart eller levert noe som helst. Sliter jeg? Lenke til kommentar
legolas12587 Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Hallo!Jeg fant Skattekort 2008 innerst i kroken. Hva skal jeg gjøre med den? Jobber deltid på bensinstasjon, men det er bare når sjefen trenger meg som vikar. Er i forsvaret som vernepliktig fram til mars. Hvem er min hoved og bi-arbeidsgiver? Jeg har kun åpnet konvolutten, ikke svart eller levert noe som helst. Sliter jeg? Kjekt å bruke i tilfelle Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 (endret) Nei, du sliter ikke? Det er bare slik at hvis du har jobbet mellom 01.01.08 til nå, så vil de trekke deg 50% skatt. Derfor anbefaler jeg at du leverer skattekort til din arbeidsgiver snarest. Jeg hadde definert bensinstasjonen som min hovedarbeidsgiver. Ha en skattfri aften. Endret 10. januar 2008 av SirEmanon Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2008 Ja, jeg har jobbet i den perioden. Taper jeg de pengene, eller får jeg dem tilbake om noen måneder (som restskatt?) Det eneste jeg trenger er å klippe det A4-arket i 3 og gi to av bitene til arbeidsgiverne? Så ordner de resten? Lenke til kommentar
Panter Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 (endret) Nei, de trekker så klart ikke 50% for de dagene. Ingen forventer at 100% av de ansatte stiller på jobben med nytt skattekort første dagen etter nyttår. Reglene sier at fjorårets skattekort kan brukes for januar. Og nei, pengene er så klart evt ikke tapt. De går inn i det totale skatteoppgjøret. Endret 10. januar 2008 av Panter Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2008 Hvilke frister opereres det med her? Jeg jobber i forsvaret i morgen, og legger det ene skattekortet fra meg der. Jeg har ikke noe ærend i den byen hvor jeg jobber på bensinstasjon. Når må bensinstasjonen ha skattekortet? Hva er alle de pin-kodene til? Er det bare for å sjekke om informasjonen er rett, eller må jeg logge inn og oppgi masse opplysninger? Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 La bensinstasjonen være hovedarbeidsgiver og lever lappen til sjefen din der så snart du har mulighet. Da eliminerer du din egen usikkerhet samt litt stress både for deg og sjefen. Du trenger ikke logge inn noen plass i forkant. Vanlig praksis er, som nevnt av andre i tråden, at arbeidsgiver bruker skattetrekkprosenten fra desember hvis skattekortet ikke er levert i tide. Ta det uansett ikke som en selvfølge at alle arbeidsgivere tenker slik, slike ting som skattekort er best å få ut av verden kort tid etter du har mottatt det i posten. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 ... og det du har blitt trukket for mye i skatt, får du tilbake ved skatteoppgjøret neste år. Lenke til kommentar
lpride Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Hva er alle de pin-kodene til? Er det bare for å sjekke om informasjonen er rett, eller må jeg logge inn og oppgi masse opplysninger? PIN-kodene brukes til å autentifisere deg på nettbaserte tjenester fra Staten som f eks Altinn.no. Eller om du f eks vil søke om endringer på skattekortet over nett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå