MiniMoose Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 (endret) NÅ ER DET NOK!!! Jeg var i utgangspunktet positiv til Pixmania. Hvor galt kan ting gå liksom? Joda, først fikk jeg HDMI-kabelen min på døra...trodde tven eller dvdspilleren kom siden de ringte meg og avtalte når de skulle komme etc. Jeg var veldig fornøyd og jo jo, jeg ble temmelig skuffet da det viste seg å bare være en dømrad HDMIkabel..menmen. Jeg burde ha spurt kanskje. Uansett, dette hadde jeg ikke hatt NOEN problemer med. Dette var nesten bare morsomt. BUT... Jeg bestilte tven den 20.02.08. Det skulle ta maks 7 dager før tven kom. 7 dager hadde gått helt greit for meg..10 og 12 dager også, men alt etter så mange dager begynner å bli smertefullt irriterende. I DAG er det den 14.03.08. De vet ikke hvor tven har blitt av og Dachser har fått 10 dager f.o.m den 6.mars på å finne tven før Pixmania skal gjøre NOE. Det har snart gått en MÅNED siden jeg bestilte tven(!). Jeg får ikke tven før etter påske..hvis jeg har flaks? Det er sånt som dessverre skjer iblant sa fyren fra pixmania. Hyggelig fyr, men..sorry Pixmania, dette taper dere MANGE kunder på. Jeg har spurt dem om de kommer til å gjøre noe for å gjøre dette godt igjen og har fått svar tilbake at de skal prøve å finne tven og at jeg bare må vente DESSVERRE. Hadde det vært et snev av kundeservice her, så hadde de enten sendt meg en ny tv for lenge siden eller gitt meg et realt avslag i pris. Det er en 42" plasmatv og sjansen for at den har fått en ripe eller to nå etter en laaang reise til gudene vet hvor er relativt stor. Jeg er et veldig tålmodig menneske...alt for tålmodig. Jeg har gledet meg vanvittig til ny tv..jeg har aldri hatt en så stor tv noen gang..ikke i nærheten. Aldri brukt å mye penger på en tv heller. Jeg kommer til å skrive tilbake her hvis Pixmania klarer å gjøre noe bra for å rette opp dette, men akkurat nå tviler jeg sterkt. Jeg skulle gjerne kjøpt tven et annet sted nå, men uansett hva jeg gjør nå, så må jeg vel vente en GOD stund til. Lurer på om de forventer at jeg skal handle der igjen? Lurer på om de ikke skjønner at mitt inntrykk vil spres til alle jeg kjenner og dere på nettet som leser dette. Det hadde garantert vært en annen tone hvis de hadde regnet på alle pengene de taper på dårlig service. Jeg lover å si i fra uansett hvordan denne saken går. Dere må gjerne komme med tips om hvordan jeg kan/bør takle dette annet enn å klemme på en skikkelig god stressball. Endret 14. mars 2008 av MiniMoose Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 (endret) Har handlet tv derifra og det gikk greit, men dog må si at jeg håper det ikke skjer noe galt med den fordi jeg er redd for å sende den evnt tilbake. Endret 14. mars 2008 av freddy85 Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 (endret) Har handlet tv derifra og det gikk greit, men dog må si at jeg håper det ikke skjer noe galt med den fordi jeg er redd for å sende den evnt tilbake. jeg kan bekrefte at når man skal bytte noe, er dette et mareritt. jeg bestilte og fekk innen 4e dager en PHILIPS DVD spiller/opptaker DVDR3595H levert. flotte service. da den ikke virket, fikk jeg tilbud å bytte den ( tungvind kundeservice, kan ikke sende direkte mail ) ventet på " betalte returlabel " i 14 dager ( etter flere purringer ). etter 2 måneder, med flere mail fikk jeg denne beskjeden: Produkt returnert Konstatert tilstand til produktet Detaljer om innholdet DVD spiller/opptaker DVDR3595H godkjent av vår avdeling Vi kan informere om at returen din har blitt videresendt til verkstedet til produsenten for en ekspertkontroll. Vi vil informere deg om resultatet av denne kontrollen innen 40 dager. Etter denne tidsfristen vil produktet ditt bli Bytting (under betingelsen at dette kommer under de salgsbetingelsene til produsenten). da fekk jeg nok og kritiserte deres uvennlige kundebehandling at dette ville ta en extra 40 dagers venting. dagen etterpå fikk jeg denne mailen: Tak for din mail. Jeg har nu været inde og følge op på din ordre og kan se at et nyt produkt er blevet pakket og vil derfor snarest blive sendt afsted. Skulle du have yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte os. og denne Vi bekrefter at bestillingen din er sendt i dag under følgende pakkenummer:xxxxxxxx nå sitter jeg å venter på byttepakke, den har kommet til oslo, så jeg må nok vente til etter påske. for dårlig etter min smak, men men, hva er 3 måneders venting og ca 15 e-mail !!! Endret 16. mars 2008 av p@ge Lenke til kommentar
MiniMoose Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Her er en follow up til min forrige post. Jeg har FORTSATT ikke fått pengene mine tilbake. Jeg har sendt nærmere 15 emailer, tror det er mer. Jeg måtte til og med sende de samme papirene 3 ganger..siste gangen skulle de faktisk ha meg til å ta bilde av ID-kortet mitt også. Jeg sendte også det. Og ja, jeg kan også bekrefte at servicehovedkontoret ikke er mulig å ringe. Når de først ringte meg (som de har faktisk gjort EN gang for noen uker siden)så er det en dansk dame som jeg skjønner halvparten av hva sier for noe. Hun er også såpass frekk at hun nekter for at de har dårlig kommunikasjon innad i firmaet. Så jeg får bare vente..joda, jeg venter fortsatt jeg. Hvis hun ringer meg en gang til og ikke viser litt ydmykhet, så er det brøletid tenker jeg. Jeg har snakket med den "vanlige kundeservicen" (22222210) til pixmania og de er faktisk bra. Ihvertfall så bra som en kan forvente av et seriøst og selskap. De er helt sjokkert selv og kan KUN emaile dette kontoret selv. (tipper dette er pga mange andre klagesaker kanskje der det har blitt litt for hett?) Gutta jeg har snakket med der viser at de faktisk er interessert i å hjelpe, samt at de klarer å ta selvkritikk på vegne av selskapet. De har purret og purret og anbefalt meg å ringe minst et par ganger i uke for å få fortgang i systemet. Det har jeg faktisk gjort..stakkars folk. Systemet deres innad er der det virkelig feiler. Hovedkontoret eller..det jeg kaller for hovedkontoret er vel serviceTRANSPORThovedkontoret for norge? Når du begynner å kommunisere med denne emailadressen, så er du nærme de som faktisk kan gjøre noe med saken hvis det du bestilte aldri kom frem: [email protected]. Mailen som de sender ut faktisk fortsatt er merket med [email protected] er feil addresse. Prøvd å si ifra til de, men de sender fortsatt feil. Altså, her stopper det faktisk enda mer opp og jeg tror det var herfra den danske damen ringte fra. Det tok en uke ekstra på grunn av denne emailfeilen (dette er bare en av mange liknende feil, men fra andre deler av prosessen) og det var en ren tilfeldighet at vi fant ut av dette gjennom vanlig kundeservice. Jeg fikk sent papirene til dem 2 ganger..den første var til feil addresse altså. Og det er nå en uke siden det også. Jeg bestilte tven 20.februar-2008. Vi nærmer oss nå 17.mai-2008. De har ikke engang klart å sende meg en email der de prøver å estimere hvor lang tid det vil ta å få gjort det resterende arbeidet sånn at jeg kan få tilbake pengene mine. Jeg må altså ringe kundeservice for å få informasjonen. Jeg ringte til kundeservicen (22nummeret) i dag og spurte om de var kommet noe lenger i saken siden jeg ikke har fått noe mer svar fra service_transport. Det var en ny person som tok telefonen. Han ble direkte sjokkert når han leste nedover skjermen alt som hadde foregått. Dette er ikke første gang noen har sagt det der, men denne fyren viste virkelig at han forstod hvor mye tid og krefter denne saken har tatt. Han ble mer og mer oppgitt jo mer han leste og kunne ikke tro det som foregikk. Han sa han var flau på vegne av Pixmania..sånt hjelper faktisk litt å høre, for du føler deg temmelig teit når du ringer for 100nde gang. Til deres forsvar...så er det mulig dette er en unik sak fordi jeg har fått HDMIkabel og dvdspiller, men at tven er borte og de sikkert fortsatt ikke har funnet den. Dachser som fortsatt leverer nekter å ta ansvar for saken siden de fra dag 1 har sagt at de ikke har fått tven. Men også de har gjort noen små feil underveis...jeg er ikke helt sikker på om feilen også KAN ligge hos de. Men uansett, de har ihvertfall vist god kundeservice inntil det motsatte er bevist (altså hvis det er deres skyld at det faktisk tar så lang tid). Det er sikkert 10-20 ting her som har gått galt, både små og store. Jeg har vært rolig og dessverre også høflig 99% av tiden. Jeg har dog vært ved punktet der jeg har hatt lyst til å brøle til de. Hvor lenge kan de holde på pengene mine egentlig? Det må da være en lov for dette? Det er 10 500 kr..som jeg begynner å trenge mer og mer nå. Edit: Har tatt kontakt med juristkamerat og VISA siden de også kan gjøre noe for meg ifølge denne kameraten. Jeg kunne prøvd å forklare dette bedre, men det koker sammen ned til dårlig kommunikasjon (som så mange andre store firmaer har), rutiner og helt sikkert også ego og penger. Det kommer en follow up til denne mailen når saken er avsluttet..og jeg forhåpentligvis ikke har behøvd å ta kontakt med tv2 hjelper deg. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 (endret) Til deres forsvar...så er det mulig dette er en unik sak fordi jeg har fått HDMIkabel og dvdspiller, men at tven er borte og de sikkert fortsatt ikke har funnet den. Dachser som fortsatt leverer nekter å ta ansvar for saken siden de fra dag 1 har sagt at de ikke har fått tven. Men også de har gjort noen små feil underveis...jeg er ikke helt sikker på om feilen også KAN ligge hos de. Men uansett, de har ihvertfall vist god kundeservice inntil det motsatte er bevist (altså hvis det er deres skyld at det faktisk tar så lang tid). Hva sier pakkesporing da? Regner med du har sjekket ut status/oversikt på forsendelsen? Hvis ikke, så finner du Tracking nr. inne på Pixmania kontoen din under "Bestillingene dine" og nederst "Ekspedering". Det står Tracking/leveransenummeret CSxxxxxxxxxDK (eller lignende) som du kan sjekke på > Posten .no Dog mulig det er anderledes system/leverings info. med tv'er, enn andre (mindre) varer, så da er overstående sånnsett ikke relevant for din sak. Endret 14. mai 2008 av Mekanicus Lenke til kommentar
Skilpadde Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Jeg bestillte et kamera for en uke siden, og regnet med at det ville komme i løpet av 3-4 dager slik de lovte. Nå har det som sagt gått en uke, og jeg flytter til utlandet tidlig onsdags morgen, slik at det bare er to virkedager i posten igjen. Må si jeg begynner å stresse litt, hvordan pleier de være på dette punktet? Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Jeg bestillte et kamera for en uke siden, og regnet med at det ville komme i løpet av 3-4 dager slik de lovte. Nå har det som sagt gått en uke, og jeg flytter til utlandet tidlig onsdags morgen, slik at det bare er to virkedager i posten igjen. Må si jeg begynner å stresse litt, hvordan pleier de være på dette punktet? Du vet at dette sendes fra et lager i Frankrike og mest sannsynlig ikke vil kunne sendes til Norge på bare 3-4 dager? Lenke til kommentar
SaReX Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Hørt at Pixmania har forbedret seg iår. Jeg bestile et produkt som kostet 3000,- totalsummen som kom på siden, var det eneste jeg betalte. Ingen toll, eller avgifter som kom som en overaskelse senere. Varen kom etter ca 5 dager, hentet den på posten. Nå kan jeg ikke si noe om hvordan pixmania er på kundeservice. Men jeg fikk da produktet mitt, uten toll. Lenke til kommentar
Skilpadde Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Det står at pakken er i Oslo, og jeg bor i Ålesund. Hvor lang tid pleier posten å ta på den strekningen? Vet dere om det er mulig å betale litt og få den til å komme fortere på en eller annen måte? Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Hvordan er dette med Pixmania, egentlig - jeg bestilte og betalte for en Samsung-tv der forrige torsdag, og det har ikke dukket opp noe sporingsnummer enda. Dette til tross for at ett-tallet flytta seg fra "Antall leveringer" til "Antall tidligere leveringer" på fredag alt. En skulle tro at dette betydde at varen er "levert" fra deres side, eller? Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Et merkelig fenomen har oppstått idag. Varen min er ikke sendt, virker det som, og lagerstatusen har blitt endret til midlertidig utsolgt. Det er iogforseg ikke så veldig rart - det skjer fra tid til annen. Det som derimot er litt merkelig, er at TVen samtidig er blitt slettet fra nettsidene! Den finnes ikke i noen prisoversikt,selv ikke under utgåtte produkter. Om man søker på modellnummeret, kommer den opp, men man kan ikke gå inn på produktsiden... Merkelig... Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Et siste spørsmål fra meg. For to dager siden dukket sendingsinfoen og sporingsnummeret opp på min ordreside på Pixmania, og jeg kan følge fremgangen på nettet. Det som derimot er tilfellet er at statusen på pakken er "Status OK, Registered", og det har den vært siden i forgårs. Noen som veit om den likevel kan være på vei, eller om dette betyr at transportør fremdeles venter på pakken? Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Et siste spørsmål fra meg. For to dager siden dukket sendingsinfoen og sporingsnummeret opp på min ordreside på Pixmania, og jeg kan følge fremgangen på nettet. Det som derimot er tilfellet er at statusen på pakken er "Status OK, Registered", og det har den vært siden i forgårs. Noen som veit om den likevel kan være på vei, eller om dette betyr at transportør fremdeles venter på pakken? Som regel betyr det at Transportør er blitt underrettet om at de skal hente pakken, så får du håpe at de henter det daglig og ikke bare en gang i uka. Nå skal det sies at noen transportører er dårlige til å oppdatere statusen, slik at pakken kan være underveis. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Hørt at Pixmania har forbedret seg iår.Det er noe de sier sånn ca. en gang i året... har ihvertfall hørt den påstanden et par ganger før. I mange tilfeller så går faktisk leveringen greit (dette er ikke noe Pixmania kan roses for, men transportøren), men i de tilfeller den ikke gjør det, eller du må returnere produktet av en eller annen grunn (angrerett, garanti, feil vare), så kan du regne med et utall e-poster og ventetid på mange måneder hvis de i det hele tatt ordner opp til slutt. Lenke til kommentar
Zcum Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Hopper inn her også jeg. Pixmania har utrolige gode priser, men en annen ting som viser om en bedrift er pålitelige eller ikke er når du får problemer med kjøpet ditt. Det gjorde jeg. Kjøpte forsterker hos dem for et år siden, rundt september måned. hadde den i en måneds tid, så var det noe som gikk skikkelig galt. så sendte mail om å få adresse og slikt for å sende den inn. leit som det var så måtte den til frankrike. men det var jo forstålig. Fikk en på postkontoret til å hjelpe oss, og etter noen dager fikk vi sendt den avgårde. og etter 3 ukers tid, så sendte vi mail til dem om hvordan statusen på varen min var. Da fikk jeg et maskinsvar om at dem ikke hadde registrert noe vare fra meg... frustrert og forbanna så ringte jeg dem å spurte hva som hadde skjedd. Men det viste ikke dem. Så jeg ringte posten og spurte, så fant vi ut at den hadde blitt returnert grunnet FEIL adresse! det tilsammen gjorde at vi fikk en fraktkostnad på 1900,- kr.....for ingenting. Så jeg sendte mail til dem igjen, men fikk aldri svar. Da tok jeg kontakt med forbruker europa, og lagde sak på dem. Jeg tok de dokumentene jeg fikk fra forbrukerrådet, og sendte dem til pixmania. etter et par dager ringte jeg dem og be dem sjekke mailen fra meg, og sa at jeg hadde vært i kontakt med forbrukerrådet osv osv.. 2 dager senere fikk vi en kar på døra som tok med pakka mi. 2 uker senere så ringte jeg å spurte hva som har hendt med forsterkeren min. Hvilken forsterker hørte jeg i andre røret. da ble jeg ganske irritert. så da måtte vi søke etter pakken min, og hvor den hadde blitt av. når vi endelig fant den så ble den sendt inn til service, og har nå vært der i over 40 dager. Jeg ser ikke bort ifra at mange har gode erfaringer med pixmania. Men min anbefaling er å holde seg LANGT unna. Lenke til kommentar
MiniMoose Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Ok, det endte med at jeg fikk tilbake pengene etter å ha kontaktet VISA. De gjorde en fantastisk jobb. Tven vet jeg ikke hvor er den dag i dag. Lost in space. Jeg kommer ALDRI til å handle fra denne butikken igjen uansett hvor billig det enn måtte være. Og ja, jeg brukte sporing på nettet og den hjalp ingenting i dette tilfellet nei. De som handler her tar en sjanse. Som oftest vil jeg tro at det går greit, men får du problemer, så har du det gående leeeenge. Jeg betaler heller litt mer neste gang. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Er det lurere og bestille med Visa eller MasterCard? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+12093847 Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Styr unna denne butikken hvis du ikke har råd til å kaste bort pengene ved evnt feil på utstyret :-) Kjøpte en ekstern harddisk der som strømforsyningen ikke virket på og måtte kontankte LaCie for å få en nye en, men viste seg at det ikke var feilen (der (LaCie)var det super service, kommer til å handle rett fra dem neste gang ;-)....Pixmania ba me sende disken tilbake og jeg ventet 3 mnd før den kom tilbake igjen i retur og måtte sloss med posten for å slippe betale omkostningene. Plomben var tatt på disken og de nektet for at de hadde mottatt den......Ble sittende igjen med to disker jeg måtte formatere for alt for høy pris :-) SØPLEFIRMA... Får du varer som fungerer så er det billig.....men service......GLEM DET :-) Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Jeg bestillte Logitech Z-5500 fra Pixmania. Tok 2 dager før de sente varen, så ytterligere 3-4 dager til jeg mottok den. Dette synes jeg var ei grei leveringstid. Ingen skjulte priser. Så er det bare og håpe at "annlegget" virker i en laang stund fremover. Lenke til kommentar
Eugene Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 (endret) Samsung sender ikke noe ute til deg!! Er du gal? Kjøpt en Samsung LED TV hos Lefdal, etter noen uker merket jeg at det ikke var mine HDMI kabler som hadde feil, men 3 av 4 HDMI innganger is Samsung LED TV Series 7, bilder er alt for mørk. Lafdal sa det er ca. en måned etter kjøpet da må jeg sender inn til reparasjon, ta hvis jeg er heldig 2-4 uker... Samsung sendt meg en link til programvare oppgradering - som jeg hadde opplyst til dem jeg allerede hadde! Kjøpte par ting fra Pixmania, en som hadde feil, fått tilbakemelding med en gang sammen med returlappen for UPS (pixmanias regning). Hadde jeg kjøpte min TV fra dem istedet for Lefdal/Elkjøp jeg er helt sikkert jeg kunne ventet på det samme god kundebehandling som før. Nå sitter jeg med kr 14000 i Samsungs sin dr*tt med 3 av 4 mørk HDMi innganger, må bytte alltid til inngang 1 når jeg bruker andre utstyr. Skulle kjøpte Sharp LED TV. Svaret på mine klage til lefdal ang. ny TV første gang årøvde de andre HDMI fant jeg feil, informert Samsung å hører hvis det er noe de kan gjør med oppgradering av programvare FØR jeg må kjøre til Oslo... Kjøpt som Collect at store og fått ikke noe angreskjema... Collect at store hos Lefdal i følge loven er fremdeles bestilte på nettet... Svarene fra Lefdal:> Hei og takk for din henvendelse Her har vi fulgt forbrukerkjøpsloven etter punkt og prikke. Du er velkommen til å kontakte forbrukerrådet. Ønsker deg en fortsatt fin dag! Med vennlig hilsen Thomas Kundesenter Endret 7. november 2009 av Eugene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå