Johnx Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Har ifra før en IDE disk og en SATA disk. Kjøpte denne disken og lurer på hvordan jeg kan installere denne. Hovedkortet mitt støtter vel ikke SATA2, men kan den ikke brukes med vanlig SATA ytelse? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 joda, sata 2 og 3 er bare om hovedkortet støtter overføringshastigheten. sata 2 disk på sata 1 kontroller gir sata 1 fart. Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 joda, sata 2 og 3 er bare om hovedkortet støtter overføringshastigheten. sata 2 disk på sata 1 kontroller gir sata 1 fart. Nå har jeg tilgode å dagens harddisker utnytte sata1 fullt ut så noen hastighetsproblemer får han nok ikke Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 ja, det burde jeg selvfølgelig ha nevnt, det er snakk om TEORETISK overføringshastighet. Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2008 Problemet er at pcen ikke finner disken, og det følger ikke med noen jumpers slik som det er på min gamle IDE. Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Problemet er at pcen ikke finner disken, og det følger ikke med noen jumpers slik som det er på min gamle IDE. Er det windows-installen som ikke finner disken eller er den fraværende under "Disk Managment"? Sjekket om disken registreres i biosen? Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2008 Det er Windows installen som ikke finner den ja. Skal sjekke under Disk Management. Har dog Win XP 64-bit. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 den må sikkert bare initsieres Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2008 den må sikkert bare initsieres initsieres? Trykker også på F6 under installasjon, og har en floppy med SATA drivere lastet ned fra MSI sine hjemmesider. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 åja sry leste vilst ikke nøye nok jeg, fikk ikke med meg at det var under installasjonen av windows, finner du disken i BIOS? Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2008 Nei, den dukker ikke opp i bios. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 har du sjekket tilkoblingene? noen sata hardisker har mulighet for både sata og molex kontakt for strømforsyning. det må for all del ikke kobles til sammtidig, kun en av gangen, hvis ikke funker det ikke og du risikerer å ødelegge disken, jeg gjorde selv det engang, disken fungerte ikke, men etter å ha fjernet en funket den heldigvis Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2008 Tilkoblingene er riktige ja, dobbeltsjekket nettopp Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Tilkoblingene er riktige ja, dobbeltsjekket nettopp sata-kontrolleren er ikke avslått i bios vel? Lenke til kommentar
s13 Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Har du sata kontakter i 2 forskjellige farger? Prøv i tilfelle å bytt. (Fargene indikerer hvilken kontroller den er tildelt) Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2008 Den andre SATA disken virker så kontrolleren er påslått. Begge kontaktene mine er sorte - har også prøvd de kablene som er kobelet på den SATA1 disken som virker. Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2008 Når jeg startet med SATA2 disken vil ikke Win starte... Lenke til kommentar
s13 Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Da har den antagelig satt seg som første bootdisk i bios. Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Da har den antagelig satt seg som første bootdisk i bios. Hvordan går det når bios ikke finner disken? Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2008 Har nå sendt mail til Komplett.no, håper på et positivt svar imorgen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå