Gå til innhold

Noen spørsmål....

Anbefalte innlegg

1. Jeg lurte på hvordan jeg finner ut om nettverket mitt utnytter det maximale, det kan gå ganske treigt å laste over ting, har 100mbps

2. Deling over nettverk, når broren min skal se hva maskinen min deler (andre maskiner -> Datamaskin ->) så kommer det opp at man trenger passord, skriver mann inn bruker passordet på min pc så kan man se hva som er delt. dette har jeg ikke bøhøvd før, hva er galt??

3. Noen ganger når jeg har for mye åpent på pc'en begynner skjermen å blinke svart, og jeg må lukke programmer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. I task manager(høyre klikk på taskbar helt nederst i skjermen) er den en arkfane for networking.Her er bruken visuellt prikket inn i et diagram.

2.Nei..du skal ikke inn med ditt passord...Opprett en ny bruker på din maskin og sett passord. Delte mapper har to rettigheter, share og ntfs.

På share rettigheter setter du read..for å få ntfs rettigheter til mappen, legger du til brukeren i secruity arkfanen for den aktuelle mappe. Når brukeren skal ha tilgang til din mappe må en punshe inn brukernavn og passord...

3. den eneste grunnen til at skjermen blinker svart, er om du kjører et programm i en oppløsning som ikke skjermen takler....

da lukker du bare ned det aktuelle programmet.

Lenke til kommentar

Du kan aktivere "Guest" kontoen i XP. Da slipper man å måtte skrive inn brukernavn og passord.

Dersom du ikke vil gjøre det, kan du lage en brukerkonto på XP maskinen med samme brukernavn som du bruker i Win98 (man har et brukernavn der, selv om man kanskje ikke ser det/bruker det).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...