Gå til innhold

BK: Storm i Stavanger

Anbefalte innlegg

To bilder tatt i Stavanger, ved stormen sist uke. Var helt jævlig vind, så det ble så stødig som jeg kunne klare. Noen vil gjerne påpeke at anlegget i bakgrunnen burde være mer kontrastfult, men dette er jeg ikke enig i. Kontrasten til vannet er noe av det jeg liker, men all kritikk mottas med takk.

post-131541-1199990880_thumb.jpg

post-131541-1199990918_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen av bildene falt i særlig smak for min del pga komposisjon, lys, perspektiv og farger. Komposisjonen på bildet til venstre kunne gjerne ha fanget opp mer av dingsen (brygge?) nede ved vannet og mindre himmel. Komposisjonen til hø på bildet kunne fanget opp mer av bryggen som nå er croppet. Jeg syns begge bildene ble for mørke, spes i nedre deler av bildene.

Lenke til kommentar

Ser absolutt den med mørke. Greia er at all komposisjon er veldig bevisst. Jeg dro meg selv ut i møkkaværet for å fotografere, og det er derfor ingen "snapshots". Mørket er jeg enig med deg i, men det var det absolutt meste jeg kunne presse lukkerhastigheten. Jeg takker altså for respons, men tar ikk til meg ang. farger, komposisjon og perspektiv. Lys, derimot:)

Lenke til kommentar

Jeg lukter skjev horisont :\

Likte det første bildet først, helt enig med deg i at vannet passer til å ha mest kontrast.

Ja, det ble litt mørkt men synes ikke det gjorde så mye. Ble litt "Independence Day" feeling av stemmningen i bildet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...