_TorgeirF_ Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Hei! Jeg har tenkt litt på at det hadde virkelig vært stilig og gjøre min pc om til et veldig lite "mini studio", lettere sagt, at jeg får koblet inn diverse gitarer og bass direkte inn i pcen. Men jeg er forhåndsvis veldig fersk når det gjelder akkuratt dette, så jeg lurte på om noen kunne fortelle meg hva jeg trenger for ett enkelt men bra innspillingsprogram, og hva jeg evt. må kjøpe for å få koblet inn gitar. Som sagt, trenger ikke være veldig vanskelig eller dyrt, men bare slik at jeg klarer å spille inn og redigere det materialet jeg selv har laget. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Da hadde jeg startet opp med et billig effektbrett med forsterkersimulering. Det rimeligste jeg vet av, er Behringer V-Amp. Fungerer helt greit, selv om det ikke er noe problem å finne bedre (og langt dyrere) løsninger. Så trenger du en kabel som passer mellom V- ampen og lydkortet på PC-en din. Til å ta opp, bruker du audacity, http://audacity.sourceforge.net/ Da er du i gang. Lenke til kommentar
arela Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Et annet alternativ er å kjøpe et godt lydkort, f.eks NI Audiokontroll 1 . Da har du både gitar riger (følger med 3) og en brukbar Cubase versjon + noe mer. Jeg sier dette fordi jeg har måttet dumpe flere års innspillinger, pga utrolig dårlig lydkvalitet (med vanlig lydkort) PreAmpen og A/D - D/A konverteren i dette lydkortet er i alle fall brukbart, selv om det låter bedre når jeg spiller inn via en vesentlig dyrere preamp på mine Creamware kort. Når det gjelder V-Amp - så kan du få en jeg har om du gidder å hente den. Den ble benådet sist jeg kastet rask. (Ikke det at den er så dårlig, men jeg har rett og slett ikke bruk for den - og tror ikke det er penger å hente på den heller) Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Hvis det er en V-amp2, så kjøper jeg den av deg.. Lenke til kommentar
_TorgeirF_ Skrevet 11. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2008 (endret) Et annet alternativ er å kjøpe et godt lydkort, f.eks NI Audiokontroll 1 . Da har du både gitar riger (følger med 3)og en brukbar Cubase versjon + noe mer. Jeg sier dette fordi jeg har måttet dumpe flere års innspillinger, pga utrolig dårlig lydkvalitet (med vanlig lydkort) PreAmpen og A/D - D/A konverteren i dette lydkortet er i alle fall brukbart, selv om det låter bedre når jeg spiller inn via en vesentlig dyrere preamp på mine Creamware kort. Når det gjelder V-Amp - så kan du få en jeg har om du gidder å hente den. Den ble benådet sist jeg kastet rask. (Ikke det at den er så dårlig, men jeg har rett og slett ikke bruk for den - og tror ikke det er penger å hente på den heller) Gjerne det:P Hvor henn i byen bor du da? Er som du sikkert har skjønt veeeldig keen på å få spilt inn litt av hvert:) Forresten, jeg har nå ett Creative SB X-Fi XtremeMusic PCI, Retail, dette sier meg ikke veldig mye men kan det brukes?? Endret 11. januar 2008 av _TorgeirF_ Lenke til kommentar
arela Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Hei Jeg bor på Heimdal, ta gjerne kontakt på [email protected] så skal det bli V-amp på deg - men tidligst søndag kveld. Lydkortet ditt er sikkert ok når du bruker V-ampen som preamp, men ta en tur på Tre45 og se hva de har for noen få tusenlapper. Lenke til kommentar
_TorgeirF_ Skrevet 12. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2008 Tusen takk! Herlig Akkuratt nå er jeg borte i helgen, men tar kontakt når jeg kommer hjem! Som sagt er jeg absolutt fersk på dette, så jeg lurer. Dersom jeg nå får meg denne v-ampen, hva er det jeg trenger av software og annet utstyr for å få ting til å funke. Er det slik at v-ampen har plugin for både gitar jac og microfon? Når jeg søker rundt på nettet finner jeg kun v-amp 2 og v-amp pro Så er derfor jeg spør Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 En V- amp vil i første rekke funger på gitar og i og for seg bass. Har ikke testet det å bruke den på mikrofon. Det er vel først nå du nevner du vil koble mikrofon til maskinen.. Jeg vil tro at en mikrofon like gjerne kan kobles rett i lydkortet ditt. Lenke til kommentar
Janerikn Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Er dette en slik dere snakker om? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå