myhken Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Nå må jeg bare si "fy faen"...trafikken gikk helt opp til 312GB (Outgoing). bare på en dag! jeg begriper ikke dette.... :realmad: :realmad: Jeg er sikker på at du har fått et rootkit eller noe annet inn på serveren din. Du bør nok ta backup av webdelen din, og få Ross til å reinstallere VPSen fra grunnen av. Har opplevd det samme to ganger selv i løpet av de siste årene, og den eneste muligheten var å reinstallere serveren fra grunnen av, og laste opp websidene på nytt. Men det blir jo opp til deg om du velger denne metoden.... Lenke til kommentar
Unlimited Skrevet 3. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2008 jeg kan godt ta back-up, men kommer sidene mine til å virke som de gjorde før reinstallasjonen? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 jeg kan godt ta back-up, men kommer sidene mine til å virke som de gjorde før reinstallasjonen? Du må ikke ta backup via Virtuozzo, for da tar du backup av alle systemfilene også. Du må få tatt kopi av alle filene dine (via FTP f.eks). Bruker du MySQL osv må du få tatt backup av databasen. Så får du Ross til å reinstallere VPSen din, og så må du opprette domenene på nytt osv, og så laste opp filene. En annen mulighet er å høre om de kan ta en plesk backup for deg, lagre den på en FTP server, reinstallere VPSen og så laste opp Plesk backupen igjen. De selger jo Offsite backup tjenester (http://www.solarvps.com/products-add.php), så kanskje du må betale noe $ for dette. Da kan du ta backupen fra Plesk selv. Så lenge feilen ikke ligger i et script på sidene dine (om du bruker PHP osv) så skal alt bli bra etter en full reinstallering av VPSen. Husk å bytte alle passordene (både root, plesk, ftp osv osv) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå