Gå til innhold

Overklokking av XP2100+ T-Bred B-Kjerne

S-Blazer

Anbefalte innlegg

Har fått hendene mine på en XP2100 T-Bred med B kjerne og den lar seg klokke til XP2700+ på hovedkortet mitt (Asus A7V8X). FSB er 166 og pci bus og agp bus er låst til henholdsvis 33 og 66. Volten på prosessoren er både automatisk innstilt eller 1.85V

Windows 2000 laster seg inn normalt og alt er fryd og gammen inntil jeg fyrer opp 3Dmark2001. Da kjører den i 3-4 minutter for å så enten hoppe ut til desktop'en eller maskinen restarter seg selv.

Har derfor tenkt på flere ting. Er det for lite volt på prosessoren eller er det rett og slett PSU som ikke klarer å levere nok volt?

Prøvde t.o.m å sette ned cas på minnebrikkene men det hjalp heller ikke.

Kjører jeg prosessoren på den hastigheten han skal holde, så går alt bra.

Varmen under overklokking ligger på maksimum 57C.

Se under for mer info om oppsettet mitt:

ASUS A7V8X

XP2100+ T-Bred B

MicronTech 512MB PC2700

ATi Radeon 9500@9700. OC til 310/310 (bruker heatpipe og en 80mm vifte....)

Seagate 80GB / 7200

Win2000 med alt av patcher...

Noen med noe vettug svar?

(Intel fanatikere som sier AMD sucks osv, kan stille seg foran V6'ern min så skal vi se hvor lenge de lever......)

S-Blazer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det virker som om du har noe som ikke får nok strøm ja... du skriver ikke hvor kraftig PSU du har, så der kan jeg ikke svare deg.

Men at den stilte jeg automatisk inn på 1,85v var litt merkelig, for det er palomino og Tbred-A, og ikke typisk for Tbred-B.

En annen ting det kan være er minnet ditt.. hva slags minne har du, og hvor hardt kjører du det. Man må ofte øke spenningen der også, om man kjører det hardt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...