Gå til innhold

Windows Vista x64 folder 46 gig (!)

Anbefalte innlegg

Jeg har installert windows vista x64 på en splitter ny 10,000 rpm 75 gig raptor disk for et par uker siden.

Alt er smooth osv, men jeg merket at sakte men sikket ble Disken windows er på, spist opp, harddisk plass bare tatt opp, så jeg fant ut at det var windows mappa som var så stor.

Har noen spill og programmer på disken, men problemet ligger i windows mappa. Vokser seg større og større for hver dag som går.

Jeg har deaktivert system restore og kjørt diskopprydding på C:

Dette fjernet et par gig bare.

Jeg sjekket litt nærmere hvilken mappe det var som tok så stor plass, og jeg fant ut at mappen:

SysWOW64 tar 35 gig +++

Så det er den som er problemet. HJELP!

Kom med forslag eller hva som helst :) Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan sjekke om det er en masse med system restore punkter.

Gå på System i kontrollpanel, velg så system prtection. Fjern merkinga for windowsdisken, la den jobbe litt, og se om diskplassen har blitt en del mindre.

Du trenger ikke å ha det på, men det kan være greit å ha om det oppstår feil. Personlig foretrekker jeg å bruke komplette image/ghost programmer.

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar

som sagt så har jeg deaktivert system resto for C: (windows disken) for en stund sia, fjernet kanskje 1-2 gig ikke mer.

Windows mappa mi er nå på 53,5 gig ...

Ingen som har noen anelse hva dette kan være? Er jo ikke rett...

Endret av alxplx-
Lenke til kommentar

Fant ut hva som gjorde dette, aner ikke hva det var men.

Tidligere drev CPU en min å kjøre på 100% hele tiden og genererte små .exe filer som brukte opp cpu'en min.

Disse filene lagret seg i syswow64 mappa mi og tok opp all plassen, har slettet disse nå så fikk tilbake all plassen min :)

51 974 .exe filer på 834kb alle sammen! sinnsykt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...