Gå til innhold

hvordan gå frem for å bli fotograf?

Tommy T

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hei, en jeg kjenner vil bli fotograf.. og lurer på hvordan hun skal gå frem for å få best mulig grunnlag.

Hvilke skoler/linjer osv. noen som vet? :)

Hei.

Medier og Kommunikasjon er vel linjen som er mest aktuell med tanke på en fremtidig karriere som fotograf. Muligheten er der også i tillegg for å gå ut som lærling i fotograf-faget etter to år på media-linja.

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg vurderer å utdanne meg som fotograf. Jeg går førsteåret på Medier og Kommunikasjon, men jeg skal ikke gå ut som lærling etter to år. Jeg skal i stede ta tre år i skole (stuidekompetanse) og deretter studere foto på enten:

- Universitetet i Bergen

- Norsk Fotofagskole i Trondheim (privat skole, nordens beste fotografutdanning)

- Og husk, selv om du har gått tre år på skole er det fortsatt mulig å begynne som lærling selv om du har stuidekompetanse!

Lenke til kommentar

Spørsmålene er:

Hvordan en utdanner seg innen for yrket

Hvor kan en få utdanning i faget i Akershus

Hvor og hvordan kan en utdanne seg videre i faget

Hvor vil/kan en arbeide etter at fagprøven er bestått

Mine betraktninger/meninger om faget - På denne legger dere inn hva dere mener.

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg vurderer å utdanne meg som fotograf. Jeg går førsteåret på Medier og Kommunikasjon, men jeg skal ikke gå ut som lærling etter to år. Jeg skal i stede ta tre år i skole (stuidekompetanse) og deretter studere foto på enten:

- Universitetet i Bergen

- Norsk Fotofagskole i Trondheim (privat skole, nordens beste fotografutdanning)

- Og husk, selv om du har gått tre år på skole er det fortsatt mulig å begynne som lærling selv om du har stuidekompetanse!

prefekt, akkurat det jeg lettet etter. Vet du noe om hva snittet er på de skolene? spesielt den i trondheim. Hørte at det var mediehøyskole(forskjelling innen medie) i trondheim også eller er det kanskje den du ramset opp?

edit: Har tenkt å gå allmenn påbyggning sisteåret. Hvordan vil det påvirke utdanningen?

Endret av laffe
Lenke til kommentar

www.fotofagskolen.no

Fotofagskolen har et genialt opptak. De ser bare på karakterene fra mediefag, ikke allmennfag. I tillegg må søkeren levere inn en arbeidsmappe med 10-12 av sine beste fotografier, og som om ikke det var nok så må søkeren intervjues. Husker ikke hele prosessen men det står på siden jeg linket til.

Klassen min på medier og kommunikasjon var på besøk der for et par måneder siden. Og det så virkelig bra ut!

Fotoutdanningen på Universitet i Bergen er ekstremt populær og krever virkelig gode karakterer / mye studiepoeng.

Endret av Speik
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...