gigax Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Hei. Har et Asus P5N-T Deluxe, Q6600 og 8800GT SLI i bestilling. Hvordan oppdaterer jeg BIOSEN, og laster ned de seneste drivere og installerer de? Må jeg slette de gamle? Finnes det et program for dette? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Ville lagt inn operativsystem på nytt ved bytte av hovedkort. Drivere finner du enten på CD-en som følger med eller på hjemmesiden til produsenten. Tror ikke asus har et eget program for dette ala MSI, men er usikker. Finnes da en flott oversikt hos Asus. Fremgangsmåte for oppgradering av bios står også hos asus. Enten dos eller win basert. Lenke Asus Lenke til kommentar
gigax Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2008 (endret) Takk for svar! Blir win. vista 64 bit, og det blir lagt inn i samme slengen. Men jeg hører folk som sier at det er viktig å ha "de siste driverene" og BIOS oppdateringer.. Hva menes med det? Er det SÅ viktig? Edit: Blæh, den ASUS sida er seigere enn sirup. Finner ikke noe bios-update guide. Endret 10. januar 2008 av gigax Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Ikke viktig om alt fungerer flott, gjelder da særlig bios. Men ser ikke problemet med å legge inn de nyeste driverne. Nye drivere kan gi bedre ytelse(særlig grafikkdrivere), større systemstabilitet, ordne feil, bedre funksjonalitet opp mot andre apps osv. Ny bios kan f.eks gi bedre stabilitet, støtte for flere prosessorer, forbedret overklokking, rette feil osv. Lenke til kommentar
gigax Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2008 Følger det med en DVD på hovedkortet mitt hvor jeg kan gjøre det fra? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Følger med drivere til hovedkortet. Nye grafikkdrivere laster du ned fra Nvidia.com. Lenke til kommentar
gigax Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2008 Og hvordan fjerner jeg da de gamle, hvis jeg skal oppdatere drivere på nytt? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Trenger ikke å fjerne de, bare å legge oppå så lenge du ikke gjør store komponent utskiftninger, som f.eks fra Nvidia til ATi skjermkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå