Gå til innhold

Boote fra raid1

Anbefalte innlegg

Hei

Er i gang med å planlegge ny boks og i den forbindelse lurer jeg på om noen har erfaring med å boote fra raid1 på et ICH7R chipset. Det jeg lurer på er egentlig hva som skjer i det øyeblikket en disk "dør"?

Fortsetter burken som normalt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, PC kan brukes som normalt. Man setter inn en ny disk, kontrolleren begynner å gjenoppbygge arrayet og etter et par timer så er alt i orden igjen.

Innholdet på disken er nøyaktig det samme enten den står som RAID eller alene. Det er fullt mulig å ta en 'singel' disk med Windows på og sette i RAID med en annen disk. Man må bare passe på å få inn driveren.

Ble faktisk møtt av blåskjerm da jeg kom på jobb i dag, min nye Dell hadde konka en Samsung disk i RAID. Windows ville ikke starte før jeg tok ut den defekte disken.

Man får melding om at noe er galt både i BIOS og i Windows.

Lenke til kommentar
Ble faktisk møtt av blåskjerm da jeg kom på jobb i dag, min nye Dell hadde konka en Samsung disk i RAID. Windows ville ikke starte før jeg tok ut den defekte disken.

Man får melding om at noe er galt både i BIOS og i Windows.

Hmmm, det var det jeg var redd for. Kanskje best å investere i et ekte raidkort likevel. Trenger en løsning som ikke drar ned serveren om en av diskene feiler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...