Tanguero Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Hei Er i gang med å planlegge ny boks og i den forbindelse lurer jeg på om noen har erfaring med å boote fra raid1 på et ICH7R chipset. Det jeg lurer på er egentlig hva som skjer i det øyeblikket en disk "dør"? Fortsetter burken som normalt? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Ja, PC kan brukes som normalt. Man setter inn en ny disk, kontrolleren begynner å gjenoppbygge arrayet og etter et par timer så er alt i orden igjen. Innholdet på disken er nøyaktig det samme enten den står som RAID eller alene. Det er fullt mulig å ta en 'singel' disk med Windows på og sette i RAID med en annen disk. Man må bare passe på å få inn driveren. Ble faktisk møtt av blåskjerm da jeg kom på jobb i dag, min nye Dell hadde konka en Samsung disk i RAID. Windows ville ikke starte før jeg tok ut den defekte disken. Man får melding om at noe er galt både i BIOS og i Windows. Lenke til kommentar
Tanguero Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2008 Ble faktisk møtt av blåskjerm da jeg kom på jobb i dag, min nye Dell hadde konka en Samsung disk i RAID. Windows ville ikke starte før jeg tok ut den defekte disken.Man får melding om at noe er galt både i BIOS og i Windows. Hmmm, det var det jeg var redd for. Kanskje best å investere i et ekte raidkort likevel. Trenger en løsning som ikke drar ned serveren om en av diskene feiler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå