Bertha Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Er det tilfelle at det finnes biler uten registerrem? Kan dette i så fall gjelde Opel Astra 1996-modell? Skal kjøpe en, og selger hevder at det ikke er registerrem på denne, og at den derfor ikke er byttet. Syntes det hørtes rart ut. Noen som vet hva det koster å bytte? Lenke til kommentar
eab Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 (endret) Mange motorer har kjede istedet for reim. Det finnes også motorer som verken har reim eller kjede. Før noen kan si noe om astra'en er det greit å vite hva slags motor det dreier seg om. Endret 10. januar 2008 av Erik Braseth Lenke til kommentar
Bertha Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2008 Mange motorer har kjede istedet for reim. Det finnes også motorer som verken har reim eller kjede. Før noen kan si noe om astra'en er det greit å vite hva slags motor det dreier seg om. Har ikke peil på biler, men den heter i hvert fall 1,4 GL. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 (endret) Astra-F 1.4 har rem. 1.2 i Astra-G har kjede, både 1.2 og 1.4 i Astra-H har kjede. Såvidt jeg husker (uten å slå opp) har alle de andre motorene rem. Edit: Den seneste Astramodellen, som har kjede både på 1.2 og 1.4, heter -H, ikke -F som jeg skrev først. Endret 11. januar 2008 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 (endret) I følge denne oversikten: http://www.historisk-opelklub.dk/Oversigt/...opelMODELLE.pdf har alle Astra-F registerreim (Zahnriemen). Det fantes heller ingen 1.2-liter i Astra F. For øvrig Opel Astra overrepresentert når det gjelder lekk toppakning. Endret 10. januar 2008 av spøkelse Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Alle Astra F har register reim! Kun Astra G 1,2 og 2,0DTi og 2,2 og 2,2DTi har kjede. Kadett E 1,2 har også kjede. Ellers er det bare register reimer. Så han prøver å lure deg han som sier det ikke er register reim. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Litt morsomt: Tok et søk på finn.no etter Astra-G 1.2 (som har kjede), og fant en som sier at remmen er byttet (selv om bilen har kjede, skulle gjerne sett kvitteringen): Se selv: http://finn.no/finn/car/object?finnkode=12...2lgaFgiiw310279 Når det gjelder toppakning, er min erfaring at dette problemet var størst på de første OHC-motorene. De jeg har hatt med 16V og doble kammer har ikke hatt problemer med toppakningen. Lenke til kommentar
joka Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Litt morsomt: Tok et søk på finn.no etter Astra-G 1.2 (som har kjede), og fant en som sier at remmen er byttet (selv om bilen har kjede, skulle gjerne sett kvitteringen): Se selv: http://finn.no/finn/car/object?finnkode=12...2lgaFgiiw310279 Når det gjelder toppakning, er min erfaring at dette problemet var størst på de første OHC-motorene. De jeg har hatt med 16V og doble kammer har ikke hatt problemer med toppakningen. kvittering har han vel... han har vel betalt for registerrembytte... useriøse verksteder?? tjener penger på folks uvitenhet... OT min mor fikk beskjed (merkeverksted) om at ytre drivakselmansjetter var morkne på en corolla hun hadde, men saken er at de mansjettene nettopp var byttet. 1 uke gamle. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 (endret) Får å si det enkelt! Ingen Astra F har kjede! Astra G med 2.0 Dieselmotorer Y22DTR, X20DTL, Y20DTL og Y20DTH og bensinmotorer Z22SE, Z12XE og X12XE har kjede. Endret 11. januar 2008 av david_almli Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå