morgan_kane Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 (endret) ringte til kundeservicen til telenor og hadde en klage på hastigheten på internettlinja. for det første ble jeg henvist til en svensk side som heiter tptest.se , hadde på forhånd testet linja på hardware.no. fikk faktisk omtrent samme resultat. så sier han mannen i kundeservicen at eg skal ta en skjermdump og eg tenkte ka i faen e en skjermdump??? det var først da han sa hvilken knapp jeg skulle trykke før eg forsto at det va printscreen han mente. så jeg spør: er skjermdump et vanlig ord for printscreen? Endret 10. januar 2008 av morgan_kane Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Vet hva det er, men vet ikke om noen so faktisk bruker det... Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Vanlig og vanlig, men det finnes de som foretrekker norske ord. Selv sier jeg gjerne "skjermskudd". Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Det er helt vanlig, tards. Carl Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Har aldri hørt det. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Det er ihvertfall et standarduttrykk i Ubuntu. På norsk har jeg hørt både skjermskudd og skjermdump, men jeg er ikke helt sikker på om jeg liker noen av dem. Screenshot høres litt fjortisaktig ut. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 (endret) Helt vanlig, om kanskje ikke brukt så mye ut mot kunder. (jobber ikke i Telenor, men annen support ) skjermdump > skjermskudd... hva gjør du da, ødelegger skjermen lissom? Skudd kommer av shoot, som brukes om å ta bilder på Engelsk. "Skudd" har ikke samme funksjon på Norsk. Endret 10. januar 2008 av MrLee Lenke til kommentar
dagr0z Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Noen av lærerne mine bruker det, men jeg synes det er helt teit. Bruker print screen her i gården. Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Har hørt om skjermdump før, og hadde ikke noe problemer med å forstå hva det betydde, men personlig bruker jeg "printscreen" Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 svært kjempevanlig og selvforklarende. Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Sier "skjermbilde" om jeg skal si det på norsk. Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Screenshot høres fjortis ut? Haha bullshit. Sier selv screenshot ja. Lenke til kommentar
steinar2000 Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Skjermdump høres ikke helt bra ut, foretrekker skjermskudd. Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Har hørt det før ja, jeg sier screenshot Lenke til kommentar
Joney Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 ringte til kundeservicen til telenor og hadde en klage på hastigheten på internettlinja. for det første ble jeg henvist til en svensk side som heiter tptest.se , hadde på forhånd testet linja på hardware.no. fikk faktisk omtrent samme resultat. så sier han mannen i kundeservicen at eg skal ta en skjermdump og eg tenkte ka i faen e en skjermdump??? det var først da han sa hvilken knapp jeg skulle trykke før eg forsto at det va printscreen han mente. så jeg spør: er skjermdump et vanlig ord for printscreen? Før du sa hva det var trudde jeg det hadde noe med å sjekke skjermen på koaksialkabelen eller noe :!: Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Skjermdump? Skjermskudd? Sier skjermbilde, det høres forklarende ut og jeg trenger ikke å bekymre meg for at de skal drite eller skyte på skjermen... Lenke til kommentar
Tatt av vinen Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 (endret) Det er ihvertfall et standarduttrykk i Ubuntu. På norsk har jeg hørt både skjermskudd og skjermdump, men jeg er ikke helt sikker på om jeg liker noen av dem. Screenshot høres litt fjortisaktig ut. Det er noe av det dummeste jeg har hørt. Skal man ta avstand fra et ord fordi det høres "fjortisaktig" ut? Endret 11. januar 2008 av Tatt av vinen Lenke til kommentar
Skummel_Fyr Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Screenshot høres fjortis ut? Haha bullshit. Sier selv screenshot ja. Har drevet med data i en hel del år og sier screenshot! Synes skjermdump høres ut som noe japansk porr, og skjermskudd noe som man bruker våpen til når man skal avlive djevelskapet. Synes i det hele tatt at dataspråk oversatt til Norsk høres teit ut, spesielt oversatt til Nynorsk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå