osme1 Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 (endret) Hei Hjelpte en kompis å bygge ny PC, men vi får det ikke til: Asrock ASROCK S775 I945PL INTEL Core 2 Duo E6750 CORSAIR TWIN2X 6400 DDR2 ASUS VGA-Card Radeon HD3870 512MB Grafikkortet har kontakt, strøm, viften sviver. Ved oppstart er det ingen feilpip fra PC speaker. Har prøvd på 3 skjermer, med forskjellige ledninger(DVI og analog), alle skjermene kom opp med No signal-saken. Noen tips? Kan feilkoblinger av småledningene på HK(strømbryter osv) ha noe med det å gjøre? Endret 11. januar 2008 av osme1 Lenke til kommentar
RoXx Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Hei Hjelpte en kompis å bygge ny PC, men vi får det ikke til: Asrock ASROCK S775 I945PL INTEL Core 2 Duo E6750 CORSAIR TWIN2X 6400 DDR2 ASUS VGA-Card Radeon HD3870 512MB Grafikkortet har kontakt, strøm, viften sviver. Ved oppstart er det ingen feilpip fra PC speaker. Har prøvd på 3 skjermer, med forskjellige ledninger(DVI og analog), alle skjermene kom opp med No signal-saken. Noen tips? Kan feilkoblinger av småledningene på HK(strømbryter osv) ha noe med det å gjøre? Hvis du har koblet pc speaker kabelen feil, så blir det vanskelig å finne ut hva slags feil det kan være. sjekk denne og hvis den har vært koblet feil så ville jeg sjekket følgende. Er den koblet på og du får et solid konstant piiip, så har kortet ikke nok strøm (du har glemt å koble på ekstra strøm til skjermkortet) Får den en serie med pip , f.eks 4 stk... så er det meget mulig at skjermkortet er dødt. (skjedde meg senest for 4 dager siden ) Så lenge minnet og cpu er koblet riktig, skjermkortet står i og alt har strøm, burde du kommet til Post. Anbefaler deg å sette inn et annet skjermkort for å teste. Kan også være at minnebrikkene misliker slotsene du har valgt, regner med at det er 4 stk slots og du har brukt 2? (litt lite info i spm) Isåfall prøv de 2 andre slotsene. Lenke til kommentar
osme1 Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2008 Hei Takk for hjelpen. Skal sjekke speakerkoblingen. Skjermkortet har den 6-pins saken koblet til, HKet har bare to minneslots.. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 har samme problem med et Asrock m-atx kort nå, ingen lyder, ingen signal, kun vifta og harddisken går. defekt hovedkort? Lenke til kommentar
osme1 Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2008 (endret) har samme problem med et Asrock m-atx kort nå, ingen lyder, ingen signal, kun vifta og harddisken går. defekt hovedkort? Vet du at grafikkortet virker? Endret 10. januar 2008 av osme1 Lenke til kommentar
mandela Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 innebygd grafikk, og har ingen pci-e kort å teste med heller :/ testet med ulike strømforsyninger, med og uten minne. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Kan du lenke til hovedkortet ditt? Ganske sikker på at 945PL kortene ikke støtter 1333 fsb prosessorer Lenke til kommentar
oleschmi Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Jeg ville tippe på at du har glemt å koble til 4-pins +12V (eller 8-pins +12V, kommer litt an på hovedkort) strømkontakt til hovedkortet? Skjønner du ikke hva jeg snakker om, så ta en titt her. Lenke til kommentar
xclusive_danny Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Jeg tror også det er det oleschmi sa. Lenke til kommentar
Christianac Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 gjorde akkurat det samme selv... hjalp en kompis å bygge pc og det kom ikke noe bilde.. alt det andre virka som det skulle... Måtte bare resette BIOS (ta ut batteriet noen sekunder og sette det inn igjen.) så funka det. Det var veldig ustabilt,men det fixa vi med en BIOS update Lenke til kommentar
Delish Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Ett raskt søk på navnet på kortet: ConRoe945PL-GLAN CPU - LGA 775 for Intel® Core™ 2 Duo* / Pentium® D / Pentium® 4 / Celeron® D, supporting Conroe processors - FSB 800/533 MHz - Supports Hyper-Threading Technology - Supports Untied Overclocking Technology - Supports EM64T CPU *This motherboard supports FSB800-CPU. If you plan to adopt Core™ 2 Duo CPU on this motherboard, you can only adopt Conroe 800 E4XXX processors. Så det er som Heisann80 sa, kortet støtter ikke fsb 1333 prosessor Lenke til kommentar
mandela Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 kortet mitt støtter opp til 1066, men jeg har en celeron 800 prosessor, 4pin kontakta er inne også. ingen feilsignaler eller noen ting Lenke til kommentar
osme1 Skrevet 11. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2008 Hei Stemmer nok det. Bytter HK med et i prisklassen over 300kr, som støtter 1333 FSB, så blir det bra Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå