khvm Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Hei folkens! Nå er det virkelig på tide at jeg får kjøpt meg selv alpint ustyr, da tenker jeg hovedsaklig på det basiske; ski og staver! Jeg har stått litt før, men er ikke pro. Det vil nok ikke være nødvendig å kjøpe det beste utstyret, men jeg ønsker å gjøre en langsiktig investering, slik at jeg slipper å kjøpe meg nye ski neste år. Vet ikke helt hvilket merke som er best, men det gjør vel dere . Håper på mange råd og tips, da dette kjøpet er noe jeg har ventet på å foreta meg en god stund nå. Takk på forhånd, folkens! Lenke til kommentar
Minus Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Jeg ville kjøpt twintip-ski om jeg var deg. Selv om du kanskje ikke står baklengs den første sesongen, er det alltid kjipt å oppdage senere at du gjerne skulle hatt muligheten til det. (Selverfart. Jeg har carvingski, men får til å kjøre litt baklengs) Lenke til kommentar
khvm Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 Men det er så innmari stort utvalg av slalomski. Har du hørt om merket; Nordica? Er det bra? Hva anbefaler du? Lenke til kommentar
Minus Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Jeg har ikke særlig mye erfaringer med forskjellige merker. Jeg har Nordica slalomsko, de er helt allright. Skiene mine er Rossignol, de er jeg veldig fornøyd med. Men det du kan gjøre er jo rett og slett å gå i sportsforretningen å høre. Det gjør ikke noe om du må legge noen tusen i ski, hvis du likevel skal ha de lenge. Lenke til kommentar
khvm Skrevet 17. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2008 Ok, men finn en helt OK slalompakke til meg da...? Finnes vel noen rimelige pakker ute og går om dagen? Da tenker jeg på inkludert sko og bindinger. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 (endret) Ok, men finn en helt OK slalompakke til meg da...? Finnes vel noen rimelige pakker ute og går om dagen? Da tenker jeg på inkludert sko og bindinger. Vi kan ikke hjelpe deg med absolutt alt, men det er jo bare og dra til en sportsforretning og spørre om en slalompakke til rimelig pris Endret 17. januar 2008 av Spirit99 Lenke til kommentar
khvm Skrevet 17. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2008 Hvem har spurt deg om hjelp Spirit? Skybert? Lenke til kommentar
Swolebraham Lincoln Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Var jo faktisk du som sa: Ok, men finn en helt OK slalompakke til meg da...? Og det er praktisk talt umulig for oss å finne en pakke med ski, sko og bindinger til deg når vi vi ikke vet vekt, høyde, alder, vekt og andre relevante mål. Så stikk innom en sportsforretning, og hør med de som jobber der. De har sikkert en pakke som passer til deg. Og dropp den frekke tonen når personer faktisk prøver å hjelpe deg, man kommer ikke langt med den. Lenke til kommentar
khvm Skrevet 19. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2008 Var jo faktisk du som sa: Ok, men finn en helt OK slalompakke til meg da...? Og det er praktisk talt umulig for oss å finne en pakke med ski, sko og bindinger til deg når vi vi ikke vet vekt, høyde, alder, vekt og andre relevante mål. Så stikk innom en sportsforretning, og hør med de som jobber der. De har sikkert en pakke som passer til deg. Og dropp den frekke tonen når personer faktisk prøver å hjelpe deg, man kommer ikke langt med den. Deathcab, jeg rettet faktisk spørsmålet mot en spesifik person. Hvem spurte forresten deg om råd? Skybert igjen, eller? Lenke til kommentar
Minus Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Kommer ikke langt med en slik ignorant holdning. Jeg anbefaler at du gjør som DEathCab sier. Lenke til kommentar
Swolebraham Lincoln Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Deathcab, jeg rettet faktisk spørsmålet mot en spesifik person. Hvem spurte forresten deg om råd? Skybert igjen, eller? Den spesifike personen kan heller ikke finne en pakke til det uten å vite de kriteriene jeg nevnte. Tviler også på at den personen gidder å hjelpe deg. Lenke til kommentar
hihi93 Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 (endret) Jeg syntes du bør velge rossignol eller Völkl i skia og scott staver. I slalåmsko nordic eller tecnica Endret 13. mars 2008 av hihi93 Lenke til kommentar
phax Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Disse er billig og bra, Åsnes, Snømann Super OnTopic, Salamon pleier være et trygt valg. Stikke innom butikkene og se selv er lurt. Men les deg gjerne litt opp på hvilke ski du vil ha til ditt bruk. Ellers risikerer du og bli prakket på noe du absolutt ikke vil ha av en litt for ivrig selger.. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 (endret) Hvem har spurt deg om hjelp Spirit? Skybert? Vitsen med og svare så frekt? Du spurte jo faktisk om hjelp jo! Men viss vi skal hjelpe deg med en pakke, så må vi vite: høyde, vekt, om du vil ha twin tip eller carving. Alder viss du vil. Du kommer ikke langt viss du ikke gir svar på disse tingene jeg har nevnt, og som Deathcab sier. Endret 13. mars 2008 av Spirit99 Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Skal vi nå se, siste post fra trådstarter var 19. januar. Jeg er redd for at han har funnet seg en fin-fin skipakke nå. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Hvem har spurt deg om hjelp Spirit? Skybert? Deathcab, jeg rettet faktisk spørsmålet mot en spesifik person. Hvem spurte forresten deg om råd? Skybert igjen, eller? Tråden stenges grunnet uhøflig oppførsel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg