Gå til innhold

Hvilket alpint ustyr bør jeg gå for?

khvm

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Nå er det virkelig på tide at jeg får kjøpt meg selv alpint ustyr, da tenker jeg hovedsaklig på det basiske; ski og staver! :D

Jeg har stått litt før, men er ikke pro. Det vil nok ikke være nødvendig å kjøpe det beste utstyret, men jeg ønsker å gjøre en langsiktig investering, slik at jeg slipper å kjøpe meg nye ski neste år. Vet ikke helt hvilket merke som er best, men det gjør vel dere :).

Håper på mange råd og tips, da dette kjøpet er noe jeg har ventet på å foreta meg en god stund nå.

Takk på forhånd, folkens!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville kjøpt twintip-ski om jeg var deg. Selv om du kanskje ikke står baklengs den første sesongen, er det alltid kjipt å oppdage senere at du gjerne skulle hatt muligheten til det. (Selverfart. Jeg har carvingski, men får til å kjøre litt baklengs)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke særlig mye erfaringer med forskjellige merker. Jeg har Nordica slalomsko, de er helt allright.

Skiene mine er Rossignol, de er jeg veldig fornøyd med. Men det du kan gjøre er jo rett og slett å gå i sportsforretningen å høre. Det gjør ikke noe om du må legge noen tusen i ski, hvis du likevel skal ha de lenge.

Lenke til kommentar
Ok, men finn en helt OK slalompakke til meg da...? Finnes vel noen rimelige pakker ute og går om dagen? Da tenker jeg på inkludert sko og bindinger.

Vi kan ikke hjelpe deg med absolutt alt, men det er jo bare og dra til en sportsforretning og spørre om en slalompakke til rimelig pris ;)

Endret av Spirit99
Lenke til kommentar

Var jo faktisk du som sa:

Ok, men finn en helt OK slalompakke til meg da...?

Og det er praktisk talt umulig for oss å finne en pakke med ski, sko og bindinger til deg når vi vi ikke vet vekt, høyde, alder, vekt og andre relevante mål.

Så stikk innom en sportsforretning, og hør med de som jobber der. De har sikkert en pakke som passer til deg.

Og dropp den frekke tonen når personer faktisk prøver å hjelpe deg, man kommer ikke langt med den.

Lenke til kommentar
Var jo faktisk du som sa:

Ok, men finn en helt OK slalompakke til meg da...?

Og det er praktisk talt umulig for oss å finne en pakke med ski, sko og bindinger til deg når vi vi ikke vet vekt, høyde, alder, vekt og andre relevante mål.

Så stikk innom en sportsforretning, og hør med de som jobber der. De har sikkert en pakke som passer til deg.

Og dropp den frekke tonen når personer faktisk prøver å hjelpe deg, man kommer ikke langt med den.

Deathcab, jeg rettet faktisk spørsmålet mot en spesifik person. Hvem spurte forresten deg om råd? Skybert igjen, eller?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Hvem har spurt deg om hjelp Spirit? Skybert?

Vitsen med og svare så frekt? Du spurte jo faktisk om hjelp jo! :ermm::confused:

Men viss vi skal hjelpe deg med en pakke, så må vi vite: høyde, vekt, om du vil ha twin tip eller carving. Alder viss du vil. Du kommer ikke langt viss du ikke gir svar på disse tingene jeg har nevnt, og som Deathcab sier.

Endret av Spirit99
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...