Gå til innhold

Toll til Norge fra "www.skatewarehouse.com"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slik jeg skjønner det er det ikke toll på sko (eller hodeplagg) på klær er det litt varierende fra hvilke land, type klær oll (alt fra 5 til 13%). Hvis derimot klær har oprinnelsesland EU/EØS så tror jeg de er tollfrie.

I tillegg til tollavgift så kommer mva (25%). på toppen av det hele hvis verdien overstiger 200 kr.

Lenke til kommentar
Så det er ikke toll på Sko?.

Hvordan finner jeg ut hvor mange % det er fra den butikken da? (det du nevnte med 5-13%)

 

Mvh

Espen :)

 

 

Nei, ingen toll på sko, se kap. 64 i tolltariffen http://www.toll.no/templates_TAD/Tolltarif...;epslanguage=NO Og det er uavhengig av hvor varen er produsert.

 

Klærne fra butikken går antageligvis under kap. 62 og her er tollsatsen fra 5,6 % til 10,7 % hvis det ikke eksisterer noen frihandelsavtale. http://www.toll.no/templates_TAD/Tolltarif...;epslanguage=NO Er varen eksempelvis produsert i USA blir det full toll og mva på varens verdi + frakt hvis varens verdi overstiger NOK 200,-.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

frakten kan du vel "estimate" når du legger varene du skal ha i handlekurven...

og angåendene toll ol, så sier folk det er fra 5,6 % til 10,7 % så regner med at dette stemmer, jeg anntok 10,7% ;o

pluss 25% moms :/

 

og % skal regnes ut fra total sum, inkludert frakt :/ så blir brått ikke så veldig mye billigere =(

 

edit: husk at du må bruke toll.no sin kurs for dollaren...

Endret av ClaW64
Lenke til kommentar

huh ?! nei var ikke værst det ;) sikker på at du har regnet riktig?

jeg titta på 2 gensere og et par sko i sta kom på 1600 ca med frakt og mva og toll, er jo i grunn ikke så ille det, bare skoa koster jo 800-1000 kr i norge :p så blir jo litt billigere jeg bare surra litt fordi sist jeg vurderte dette titta jeg på en annen butikk,, dar var dem litt dyrere ;o

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg trodde det var 12% toll på herreklær jeg.

 

Edit: Og 0% på kvinneklær.

 

Da trodde du feil jf. 62 i tolltariffen som Flylow linket til.

 

Ser som vanlig det er mye synsing i en tråd som omhandler importering av varer, bortsett fra Flylow som faktisk referer til sine kilder. ClaW64 sitt poeng om at det er tollvesentes egen kurs som legges til grunn for beregning av varens verdi er viktig. Denne kursen settes normalt for 1 uke i slengen fom. mandag tom. søndag.

 

Trådstarter kan også lese i stickyen MVA og toll for dummies... for litt generell info.

Lenke til kommentar

Ja, det var visst 10,7% + gebyr, om det er det samme på dameklær vet jeg ikke.

 

Klær, for eksempel skjorte (tollpliktig vare)Pris på skjorte kr 210,-

Frakt og forsikring kr 40,-

Toll: 10,7 % av kr 250,-

(regnes ut fra varens verdi inkludert frakt og eventuell forsikring) kr 26,75,-

Merverdiavgift: 25% av (250,- + 26,75,-)

(regnes ut fra varens verdi inkludert frakt og eventuell forsikring) kr 69,00,-

Avgifter totalt (avrundet til hele kroner) kr 96,00,-

 

http://toll.no/templates_TAD/Article.aspx?...;epslanguage=NO

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg kjøpte 2 ting fra den siden: 1par skatesko og en jakke.

 

Dette kostet tilsammen rundt: 200$ (ca. 1040Kr).

 

Frakten på dette var rundt 60$ (ca. 312kr).

 

 

Jeg fikk varen etter 5 dager, men så omtrent 5uker senere fikk jeg en faktura av FedEX, her stod det følgende:

 

| BELØP

 

Opprinnelig toll | 82,00

 

MVA | 394

 

Momsansvarsgebyr | 80,00

 

 

Totalsum Faktura | NOK 476,00

 

 

 

 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Stemmer dette her? :ermm: det ble vel litt mye ? :dontgetit:

 

Takk for svar på forhånd :love:

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte 2 ting fra den siden: 1par skatesko og en jakke.

 

Dette kostet tilsammen rundt: 200$ (ca. 1040Kr).

 

Frakten på dette var rundt 60$ (ca. 312kr).

 

 

Jeg fikk varen etter 5 dager, men så omtrent 5uker senere fikk jeg en faktura av FedEX, her stod det følgende:

 

| BELØP

 

Opprinnelig toll | 82,00

 

MVA | 394

 

Momsansvarsgebyr | 80,00

 

 

Totalsum Faktura | NOK 476,00

 

 

 

 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Stemmer dette her? :ermm: det ble vel litt mye ? :dontgetit:

 

Takk for svar på forhånd :love:

 

Jeg fikk regningen i februar, og klærne datert til 27/11..

jeg betalte ikke regningen på en uke, eller noe sånn, og da hadde de allerede sendt ut purrebrev.. merkelig at det plutselig er så viktig for FedEx å få penger..

 

Det er skikkelig billig å handle der.. T-skjorter får du for nesten ingenting om de er på salg, og da kommer du under tollgrensen, om du kjøper bare 2 stk.. det som er dumt med å kjøpe så lite er jo frakten.. men uansett er det kroner å hente her.. Det som er fint er å unngå det dyre tollgebyret som FedEx krever..

Lenke til kommentar

dyrt og dyrt, det er faktisk jobb med importen opp mot tollvesenet, også legger de ut for deg ovenfor de. hvis du kjøper lite kan det gebyret "spise" endel av innsparingen din, men det er engang dog sånn det er. Tipset må vel være å gå flere sammen / kjøpe mye, ved høyere beløp vil selvfølgelig frakt og gebyret øke, men alt i alt så lønner det seg da du sprer frakt og gebyrer utover og for sånn sett mer for pengene dine/deres

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...