Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøp av audi - trenger tips og råd.

Torjus

Anbefalte innlegg

Hei, sitter å ser på en Audi A4 B5 95modell 1,8T 125kh. Den har gått 173.000km. Godkjent til 31.10.09. Ingen rust. Ikke noe galt utenom sentrallåsen som ikke virker.

* Lettmet. felg sommer

* Lettmet. felg vinter

* Metallic lakk

* Sommerhjul

* Xenonlys

* Air Condition

* Elektriske speil

* El.vinduer

* Farget glass

* Klimaanlegg

* Motorvarmer

* Radio/CD

* Skinninteriør

* Takluke

* ABS-bremser

* Airbag foran

* Startsperre

* Stålbjelker

Det er også et stilig komplett bodykit på bilen.

Er den verd 70.000kr? Den har jo gått 173.000, er det mye?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

70.000 syns jeg var veldig mye for den der. Så på en 96-modell hos en forhandler til 39.000. Veit ikke hva det var av utstyr og sånt da men. Selgeren sa han godt kunne selge meg bilen, om jeg absolutt ville ha den. Fikk beskjed om at det var en skikkelig drittbil, og hadde det ikke vært for at han solgte den for banken (inkassobil) så ville han ikke hatt den. Har ei i familien som hadde en 96/97 modell 1.8 Quattro. Stod vedlig ofte på verksted, blant annet måtte hun koste på den 20-30.000 til ny forstilling og diverse.

EDIT: Denne bilen?

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar

Du må da skjønne etter et rask titt på finn at dette er blodpris.... Det er jo også en ungdomsbil som har fått kastet på seg masse plastic og selger vil sikkert ha tilbakebet for dette. I bilverden så fungerer det ikke slik da bilen sin pris blir vurdert etter km stand, utstyr, årsmodel og tilstand... Kjøp heller en som har blitt voksenkjørt og kast evt bort 20.000,- på plastic senere hvis du ønsker dette.

Lenke til kommentar
70.000 syns jeg var veldig mye for den der. Så på en 96-modell hos en forhandler til 39.000. Veit ikke hva det var av utstyr og sånt da men. Selgeren sa han godt kunne selge meg bilen, om jeg absolutt ville ha den. Fikk beskjed om at det var en skikkelig drittbil, og hadde det ikke vært for at han solgte den for banken (inkassobil) så ville han ikke hatt den. Har ei i familien som hadde en 96/97 modell 1.8 Quattro. Stod vedlig ofte på verksted, blant annet måtte hun koste på den 20-30.000 til ny forstilling og diverse.

Koste på 20 tusen på ny forstilling!

Haha den var jammen god :!:

Man får kjøpt komplett forstilingssett som er forsterket til 3000 kroner, da følger ALT med.

Skifte gjør du selv.

Lenke til kommentar

Koste på 20 tusen på ny forstilling!

Haha den var jammen god :!:

Man får kjøpt komplett forstilingssett som er forsterket til 3000 kroner, da følger ALT med.

Skifte gjør du selv.

Den var inne på merkeverksted flere ganger på grunn av forstillinga, og når det koster rundt 1000,- timen pluss moms så blir det fort en del. Et vanlig menneske som ikke er spesielt bilkyndig klarer jo ikke å reparere/skifte forstilling når man ikke angang veit helt sikkert hva som er feil. Dessuten kreves det jo en del i form av utstyr og lokale med noe som kan heise opp bilen. Hvor mye komplett forstlling kostet for 5-8 år tilbake veit jeg ikke. Dette er et velkjent problem på disse bilene i alle fall.

Til en liten sammenlikning koster det 10-12.000 for bytte av katalysator på bilen min (7000 for katalysatoren, resten for arbeidet).

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar
Hei, sitter å ser på en Audi A4 B5 95modell 1,8T 125kh. Den har gått 173.000km. Godkjent til 31.10.09. Ingen rust. [...]

Er den verd 70.000kr? Den har jo gått 173.000, er det mye?

Her skriver du både 1.8T OG 125hk. Dette er en umulig kombinasjon, og i tilfelle du har misforstått, og sammenlikner pris med andre 1.8T kan jeg jo oppklare:

125hk er 1.8-liters motoren uten turbo. Denne motoren er kanskje den minst harmoniske som ble levert i A4 på denne tiden, jeg ville faktisk foretrukket 1.6-literen med færre hestekrefter framfor denne.

1.8T-motoren har turbo og 150hk, og er mye morroere :)

Lenke til kommentar

Denne bilen er overpriset, spesielt siden det er en vanlig sugemotor i den. Hadde den hatt turbo så hadde den hatt 150 HK. Uorginale Xenon teller heller ikke som et pluss etter min mening, snarere tvert im ot. Det at den også er ungdomskjørt heller også veldig i mot at det er bra pris.

Har selv en Avant 1.8 L med automat og er vedlig fornøyd med den for å si det mildt. Men min erfaring når jeg kjøpte Audi var at man måtte være svært mistenksom og undersøke nøye tilstanden til bilene. Det er mye fanteri der ute i bruktbilmarkedet.

Lenke til kommentar

Forstillingen pleier og koste litt. Si en 1000,- lapp pr stag og 1500,- pr stag for de nederste ferdig bytta.

Da er vi oppi 6 lapper pr side ink styrestag som krever forstillingskontroll. Si 1600,-

Lenkestag får du sikker bakt inn i pakka når du først holder på ellers et par hundre pr.side.

Fort regna blir det 13600,- (kanskje litt billig?)

Krangler du på prisen kan man sikkert bøye seg litt, men det kommer helt ann på hva møller tar eller hva du har fått tilbud om et annet sted. Er bra bonusjobb så det er muligheter for og presse prisen, men uansett dyrt.

Når du må gjøre dette hvert år er det ikke gøy lenger.. (har blitt mye bedre nå)

Dette var bare forstillingen og da har vi såvidt begynt kan man vel trygt si i noen tilfeller.

Hvis bilen er godt behandlet kan man få en fin og bra bil, men det går mange vrak der ute. Ofte det renner ut 2`er feil og bilene kommer tilbake med reodor felgen stempel i service hefte og mcgyver løsninger rundt om. Alt stinker av biltema som egentlig er greit nok, men det holder ikke under slik bruk.

Gjør som de andre her sier. Få tak i en som er gubbekjørt og pent behandlet. Gå for turbo når du først skal ha, du kommer ikke til og angre. Har sett mange dårlige A4 1.8 T Quattro i elendig stand så jeg ville vært spes. obs på dem.

Lenke til kommentar
Første er solgt, den andre er automatgir og den tredje hadde gått litt langt synes jeg. Er ikke 195.000 mye for en brukt bil som Audi A4?

195 000 er jo ikke særlig mye.

Tenk på alderen på bilen, siste linken der er jo bilen 13 år gammel.

Blir ikke særlig mye kjøring per år da, rundt 15000 km,

som er noe rundt gjennomsnittlig hva folk kjører per år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...