Gå til innhold

lodde på dvi-plugg på laptop LCD-bezel


Anbefalte innlegg

Mulig dette hører hjemme i "skjerm"-kategorien, men jeg forestiller meg at de som vanligvis henger der, ikke har like bra peiling på elektronikken som her.

 

Jeg har gått og lurt på en ting, og det er om man kan ta lcdskjermen som er i en laptop og lodde på "de riktige"-lederene til en DVI-kabel?

 

Om noen har åpnet en laptop før så har de sett at skjermkabelen som går bra selve LCD elementet (kalles bezel, right? ) og ned i pcen bare en en veldig flat kabel med masse ledere i.

Det jeg tenkte er om man ser på databladet til en slik skjerm, om det da er mulig å se de samme signalene som en vanlig DVI kontakt har?

 

Noen som har peiling på dette? Kanskje noen vet et sted der jeg kan finne ut hvilket hva som går på de forsjellige banene i "laptop-lcd"-kabelen, og hva de forskjellige pinnene i en DVI-kontakt heter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bezel, er vel, såvidt jeg vet selve rammen? Var ihvertfall det mange av ebayselgerne kallet det når jeg lette etter ny ramme til HP'n min :)

 

Uansett, det sitter en skjermkabel og en strømkabel til PC-en. Tviler på at du kan gjøre om de til DVI på noen lett måte.

Du har dessuten strømmen å ta hensyn til, da du må modifisere LCD invertern på en eller annen måte.

Lenke til kommentar

Var visst ikke så orginal tanke som jeg trodde. Mange som har holdt på med dette. Såvidt jeg skjønner så må man konvertere signalet fra DVI til LVDS med en LVDS transmitter. Man må også ta hensyn til skjermens strømforsyning, samt off/on på den. Noe som ikke vanlige skjermkort gir ut.

Tror det er et kontrollerkort som allerede er i alle vanlige LCD-skjermer, men på laptops er det i integrert i skjermkortet.

Endret av Killer_DT
Lenke til kommentar

Hvis du bare skal ha skjermen (festet?) et annet sted enn på selve maskinen er det fult mulig å bare forlenge ledrene. Jeg har gjort det med den gammel bærbar. Der henger skjermen på en vegg forann en arbeidsbenk og "tastauret" ligger og " slenger" og taes frem når jeg trenger å bruke den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...