Gå til innhold

[løst]HVordan avinstalere grub, Slik at XP starter av seg selv, Vil ikke reinstalere XP.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du skal beholde Ubuntu så kan du gjøre følgende:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Du logger inn som root i Ubuntu.

Du går til boot/grub/menu.lst (Eller noe lignende, fila heter i alle fall menu.lst)

Så ser du mot bånn av fila, her er det forskjellige bolker. Hver av dem står det: f.eks. Ubuntu 7.10, Ubuntu 7.10 safe mode. osv.

Så går opp til der det står: "Default boot" (Ikke helt sikker på hva det står, men det står forklart hvilken av dem det er)

Så bytter du ut tallet som står der (0) med tallet hvor Windows XP/2000 står. Husk å telle med 0. Altså 0, 1, 2, 3 osv.

Håper du skjønner noe, hvis ikke så kan jeg boote opp 'bunter'n min og sjekke nøyaktig hvordan du gjør det.

Endret av Submoose
Lenke til kommentar
Hvis du skal beholde Ubuntu så kan du gjøre følgende:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Du logger inn som root i Ubuntu.

Du går til boot/grub/menu.lst (Eller noe lignende, fila heter i alle fall menu.lst)

Så ser du mot bånn av fila, her er det forskjellige bolker. Hver av dem står det: f.eks. Ubuntu 7.10, Ubuntu 7.10 safe mode. osv.

Så går opp til der det står: "Default boot" (Ikke helt sikker på hva det står, men det står forklart hvilken av dem det er)

Så bytter du ut tallet som står der (0) med tallet hvor Windows XP/2000 står. Husk å telle med 0. Altså 0, 1, 2, 3 osv.

Håper du skjønner noe, hvis ikke så kan jeg boote opp 'bunter'n min og sjekke nøyaktig hvordan du gjør det.

HUH??????????????? Jeg er grønn når det gjeler slikt... :ph34r:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...