Puke Nukem Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Som Topic sier, vil jeg vite hvordan man avinstalerer grub og får Xp til å starte slik det gjore FØR jeg innstalerte Ubuntu. Lenke til kommentar
Submoose Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 (endret) Hvis du skal beholde Ubuntu så kan du gjøre følgende: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Du logger inn som root i Ubuntu.Du går til boot/grub/menu.lst (Eller noe lignende, fila heter i alle fall menu.lst) Så ser du mot bånn av fila, her er det forskjellige bolker. Hver av dem står det: f.eks. Ubuntu 7.10, Ubuntu 7.10 safe mode. osv. Så går opp til der det står: "Default boot" (Ikke helt sikker på hva det står, men det står forklart hvilken av dem det er) Så bytter du ut tallet som står der (0) med tallet hvor Windows XP/2000 står. Husk å telle med 0. Altså 0, 1, 2, 3 osv. Håper du skjønner noe, hvis ikke så kan jeg boote opp 'bunter'n min og sjekke nøyaktig hvordan du gjør det. Endret 10. januar 2008 av Submoose Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2008 Hvis du skal beholde Ubuntu så kan du gjøre følgende: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Du logger inn som root i Ubuntu.Du går til boot/grub/menu.lst (Eller noe lignende, fila heter i alle fall menu.lst) Så ser du mot bånn av fila, her er det forskjellige bolker. Hver av dem står det: f.eks. Ubuntu 7.10, Ubuntu 7.10 safe mode. osv. Så går opp til der det står: "Default boot" (Ikke helt sikker på hva det står, men det står forklart hvilken av dem det er) Så bytter du ut tallet som står der (0) med tallet hvor Windows XP/2000 står. Husk å telle med 0. Altså 0, 1, 2, 3 osv. Håper du skjønner noe, hvis ikke så kan jeg boote opp 'bunter'n min og sjekke nøyaktig hvordan du gjør det. HUH??????????????? Jeg er grønn når det gjeler slikt... Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 spørsmål: vil du fortsatt ha muligheten til å bruke ubuntu? I såfall må du ikke fjerne grub. Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2008 NEI, ikke bruke grub, Bare XP. Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Da finner du howto i posten til Dy$no For å slette linux kan du bruke et hvilket som helst partisjonsverktøy, f.eks gparted på livecden til å slette/reformatere partisjonene til linux. Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2008 OK Thanks folkens!!! Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 11. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2008 Takker alle diskuterere for hjelpen jeg har fått. Problemet er bå løst og Xp starter som normalt. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Saken er løst, og/-eller trådstarter har bedt om stenging. Ønskes saken gjenoptatt kan dette innlegget rapportères, og tråden vil bli vurdert gjenåpnet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg