Gå til innhold

Hvorfor viser HT Link i CPU-Z så lavt?

mpeg

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har kjørt CPU-Z og syns HT Link viser unormalt lavt i forhold til andre jeg har sett.

Den viser 200,9 Mhz. Andre jeg har sett som har kjørt CPU-Z viser 800 Mhz og oppover.

Hva er galt tror dere? Takker for svar :-)

Mvh Mpeg

post-44459-1199980831_thumb.jpg

Endret av mpeg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lastet ned nyeste versjon av CPU-Z, men det ble målt akkurat det samme.

Kanskje det er som du nevner at man må gange med fem? Men hvorfor viser den høyere på de andre jeg har sett da tro? Kan multiplier ha noe å si ?

Lenke til kommentar

CPU - NB HT speed i bios skal stå på X5. Da får du 1000 som er det den skal være. Virker som den står på X1 hos deg. Dersom den står på auto så kan du jo prøve å sette den manuelt. :)

Sånn vises den hos meg:

Lastet ned nyeste versjon av CPU-Z, men det ble målt akkurat det samme.

Kanskje det er som du nevner at man må gange med fem? Men hvorfor viser den høyere på de andre jeg har sett da tro? Kan multiplier ha noe å si ?

post-6943-1199985369_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Var i BIOS å sjekket.Den står på CPU MCP55 HT SPEED 5X. NB to SB HT Frequency stod på auto.

Stilte NB to SB HT Frequency på 220, uten at det ble noe forandringer i CPU-Z.

Har prøvd ytelsetest med Everest home edition.

Minne Hastighet ( Lese) 5686 MB/s

Minne Hastighet ( skrive)3170 MB/s

Minnelatens 48,0 ns

Er det bra, eller er det noe sammenheng med CPU - NB HT speed ?

Lenke til kommentar
Var i BIOS å sjekket.Den står på CPU MCP55 HT SPEED 5X. NB to SB HT Frequency stod på auto.

Stilte NB to SB HT Frequency på 220, uten at det ble noe forandringer i CPU-Z.

Har prøvd ytelsetest med Everest home edition.

Minne Hastighet ( Lese) 5686 MB/s

Minne Hastighet ( skrive)3170 MB/s

Minnelatens 48,0 ns

Er det bra, eller er det noe sammenheng med CPU - NB HT speed ?

CPU-Z viser CPU - NB HT speed. Har ikke prøvd everest selv. Men jeg googlet og fant test resultatene for en athlon x2 4800+ De ligger jo langt over dine... Så det ser ut som du taper en del ytelse på at HT linken står på 200 istedenfor 1000. Hva med en Bios oppgradering? Kanskje det hjelper? Dersom du har siste bios så kan du også prøve å resette den...

EVEREST 2006, Memory Read, MB/s 8044

EVEREST 2006, Memory Write, MB/s 6932

EVEREST 2006, Memory Copy, MB/s 8152

EVEREST 2006, Memory Latency, ns 48.7

Lenke til kommentar

Det er jo en utrolig stor forskjell da!! Og det på en 2X 4800 Mhz!! Har ¨å lastet ned nyeste chipset drivere. BIOS er up to date. Ingen forandring i CPU-Z. Dette forstår jeg ikke.Noen ganger er maskine lynrask. Det merker jeg på et program som vanligvis bruker noe tid på å starte. Enkelte ganger så er programmet i gang på et øyeblikk. Nei dette begriper jeg ikke.

Kom gjerne med flere tips.

Takker så mye.

Everest Home Edition kan forøvrig lastes ned på www.majorgeeks.com.

Endret av mpeg
Lenke til kommentar
Det er jo en utrolig stor forskjell da!! Og det på en 2X 4800 Mhz!! Har ¨å lastet ned nyeste chipset drivere. BIOS er up to date. Ingen forandring i CPU-Z. Dette forstår jeg ikke.Noen ganger er maskine lynrask. Det merker jeg på et program som vanligvis bruker noe tid på å starte. Enkelte ganger så er programmet i gang på et øyeblikk. Nei dette begriper jeg ikke.

Kom gjerne med flere tips.

Takker så mye.

Everest Home Edition kan forøvrig lastes ned på www.majorgeeks.com.

Hmmm, prøv å disable cool and quiet i bios og kjør testene igjen. Så får vi se om det er noe hold i dem. Hva med en liten mail til Asus?

Lenke til kommentar

Har prøvd det også. Tror jeg gir opp. FInner kun tlf.til ASUS norge.

Maskinen er ikke treg å jobbe med, men det er det at den burde vært raskere, i forhold til innmaten. Nå virker den ikke så veldig mye raskere enn AMD Athlon 3000+ 939 sokkel jeg hadde tidligere.

Får prøve videre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...