Gå til innhold

BRENTE PROSSESSOREN (tror jeg)

Anbefalte innlegg

:woot: jeg :woot: er en idiot.

Jeg tenkte det at cpu - vifta bråkte slik inni granskauen, at det var på tide å gjøre noe med det. Tom av vifta, og rettet kabinettvifta imot cpu-en. Skrudde på dritten, og det begynte å ryke som bare det. slik så jeg ut :o , og etterpå følte jeg meg veldig lur. Nå virker ikke cpu-en, og jeg lurer på om moderkortet tok skade av det hele. Alt jeg trenger hjelp til her, er at noen må ta ut sin cpu, og prøve å starte opp maskina for å komme i bios. Kommer du ikke i bios, regner jeg med at det kun er min prosessor som er ødelagt, og ikke hovedkortet.

once again: :woot: føler meg faktisk så: :( lur!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:-? jaujau... Nei, dere lærte kansje noe der, unger! Gjorde det for å lære dere litt, vet dere:) m...hm... Menne.. Ja, jeg prøvde først med bare å skru av vifta(dra ut strømmet) med ribbene fortsatt på. Kom fort opp i temperatur da. Burde skjønt at BARE ribba gir mere kjøling enn den pinglete kabinettvifta...

Du som sa at skjermen ikke kommer på igjen... Har du faktisk prøvd dette, eller er det spekulasjon? Og til alle dere som godter dere: Det var en amd 1800+... er ikke SÅ jævla dyrt heller. Takk for alle nyttige tips og hint, folkens. god dag.

Lenke til kommentar

Hadde en gammel Pentium 233 MHz liggende og skulle prøve og få den igang så jeg kunne bruke den til mp3 spilling om natta (ingen vifter=ingen støy). Jeg kobla til alt og startet PC en, kom inn i bios og endret innstillinger, boota windows og alt gikk greit. Så så jeg inn i kabinettet og, det var INGEN TING på CPUen! Ikke kjøleribbe eller noe! Helt bar overflate med litt kjølepasta på og det var alt. Fikk litt panikk og skrudde av PCen med en gang, satte på vifte og starta på nytt. Og det gikk, til min store lettelse. Men det var jo veldig gøy da, ingen kjølegjenstander og likavel funka den (Har ingen andre vifter i kabinettet, ingen i PSU heller).

Lenke til kommentar

Du skulle ha målt tempraturen å sett hvor høyt den kom :lol:

jee... men d var vel egentlig det av kjølepastaen som satt igjen som begynte å ryke, tenker jeg... Og jeg hadde tenkt å gå rett inn i bios for å sjekke hvor varmt det ble, men jeg rakk det ikke. ble jo for pokker 2000 grader før jeg rakk å si perkolainen! sådet så... men jeg skal ALDRI kjøre uten kjøling igjen. får heller bråke.

Lenke til kommentar
Hadde en gammel Pentium 233 MHz liggende og skulle prøve og få den igang så jeg kunne bruke den til mp3 spilling om natta (ingen vifter=ingen støy). Jeg kobla til alt og startet PC en, kom inn i bios og endret innstillinger, boota windows og alt gikk greit. Så så jeg inn i kabinettet og, det var INGEN TING på CPUen! Ikke kjøleribbe eller noe! Helt bar overflate med litt kjølepasta på og det var alt. Fikk litt panikk og skrudde av PCen med en gang, satte på vifte og starta på nytt. Og det gikk, til min store lettelse. Men det var jo veldig gøy da, ingen kjølegjenstander og likavel funka den (Har ingen andre vifter i kabinettet, ingen i PSU heller).

Sku likt og se det gjøres med en Athlon 1.1 eller 1.4Ghz.. de blir varme de.. Jeg gjorde jo akkurat de samme som denne stakkaren hjemme en gang.. men jeg gjorde det ikke med vilje.. JEg drev og mekke på kjøleribben og vifte for og gjøre den mere kjøledyktig "ironisk nok". Det jeg gjorde var jo at jeg på en eller annen måte glemte og putte den på da jeg var ferdig. Bare startet PC'n. Da begynte det etter noen få sec og ryke svært, Og jeg sa helve*te, og hele stasen var ødelagt..

Den THG Filmen og Prosesorene som tar fyr en sann nok den.. :-?

Lenke til kommentar

husker på skolen skulle vi være litt jævlige mot en som hadde data på skolen pga. speseal undervisning, han hadde en p2 800 mhz. vi skrudde opp maskinen og dro av cpu kjøleren. starte den opp boota inn i windows og satte på mp3. den klikka er par ganger så vi bestemte oss for å sette den på igjenn, uten kjøle paste bare metal mot metal og den funka faktisk etter på :lol:

Lenke til kommentar
Bare startet PC'n. Da begynte det etter noen få sec og ryke svært' date=' Og jeg sa helve*te, og hele stasen var ødelagt..

Den THG Filmen og Prosesorene som tar fyr en sann nok den.. :-?[/quote']

godag iver89. lurer bare på om hovedkortet ditt ble ødelagt... ble det? eller bare prosessor?

Lenke til kommentar
:woot: jeg :woot: er en idiot.

Jeg tenkte det at cpu - vifta bråkte slik inni granskauen, at det var på tide å gjøre noe med det. Tom av vifta, og rettet kabinettvifta imot cpu-en. Skrudde på dritten, og det begynte å ryke som bare det. slik så jeg ut :o , og etterpå følte jeg meg veldig lur. Nå virker ikke cpu-en, og jeg lurer på om moderkortet tok skade av det hele. Alt jeg trenger hjelp til her, er at noen må ta ut sin cpu, og prøve å starte opp maskina for å komme i bios. Kommer du ikke i bios, regner jeg med at det kun er min prosessor som er ødelagt, og ikke hovedkortet.

once again: :woot: føler meg faktisk så: :( lur!

luringen :woot:

Lenke til kommentar

Det er bare en gammel PC som jeg bruker til testing av diverse ting så jeg vet egentlig ikke om maskinen ble noe ustabil. Det har i hvert fall startet minst 20 ganger etter dette, kanskje bare vært på i 5 minutter hver av gangene. Hovedkortet har funket hver av gangene, og det har også resten av maskinen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...