Gå til innhold

Blir høytalere mer lettdrevene.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Høyttalere blir vel ørlitegranne mer lettdrevne med tiden, opphenget blir jo strekt og myknet opp, men det er vel neppe nok til å gjøre opp for en for svak forsterker.

Jeg skal ikke si rett eller feil.

Men om en blir let drivet av å spille en viss tid, så går det tilsvarende tid til membraen ryker.

Dette er egentlig rett, men hva er tid??

Dette blir lenge, da jeg har ofte hørt 20 og 30 år gammle høyttalere, dem spiller fortsatt.

Jeg trur vi snakker om mange år, før det blir noe forandringer her. når det gjelder følsomhet.

Lenke til kommentar
Er vel dette som skjer når høyttaleren spilles inn? Hele innspillingen er vel egentlig bare det utvendige opphenget og spideren som blir myknet opp?

Jeg kan ikke gi noe fasit.

Men syns det er rart att oppheng skal mykes opp etter 50T som mange sier, og de neste 20åra så skal det ikke skje noe??

For meg så skurrer det ganske mye.

Lenke til kommentar
Det er jo begrenset hvor mye et materiale kan strekkes da, og jeg tror ikke høyttalere som har vært i bruk i 20 år spiller helt likt som høyttalere som har vært brukt i en måned, selv om de har identisk oppbygning.

Det er jeg enig i, men det betyr jo samtidig, att 50T ikke er nok til å høre forandringer.

men 10år er nok det. men da kommer det gradvis så ingen merker det.

Men en kan ikke si 10år innkjøring..........

Lenke til kommentar
Jeg hørte hvertfall tydelige forandringer på mine høyttalere etter detdu definerer som kort tid, hvertfall.

Da kan du nok ikke forvente 20års spilling med de høyttalera. Da dem fort opptar endringer i membraen.

Men som sagt, jeg er åpen for en forklaring.

Jeg vet det fins plast, som er veldig stiv, men ved bevegelse så mykner den fort, til en viss mykhetsgrad, hvor den da tåler mye bevegelse uten att den blir mykere før 1000vis av bevegelser.

Men slike materialer er dyre, veldig dyre.

Jeg kan gå med på att B&W høyttalere til 50 000,- kan bruke slike typer matrialer

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Hvis jeg ikke husker helt feil, så er det du som kjøpte en liten Pioneer-receiver til å drive CLS-12? :p Du må nok bla fram noen laken og kjøpte effektforsterker ja.

Oisann! Jeg ville nok gjort betraktelig mer research før kjøp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...