Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor ADSL deling

Anbefalte innlegg

Jeg har telenor ADSL internett og vil dele tilkoblingen slik at to maskiner kan være på nett samtidig.Modemet er av typen alcatel.

Nå har jeg modemet koblet til en hub,og fra hubben går det en kabel til den ene maskinen og en til den andre.Slik har jeg hatt det lenge,og det har fungert (men maskinene kan ikke være tilkoblet ADSL samtidig).

Den ene maskinen har Win 2000 og den andre Win XP.

Jeg har eksprimentert litt i det siste med ICS.Jeg bruker XP-maskin som 'host'.På XP-maskinen fungerer det utmerket å gå på internett,men på WIn2k maskinen 'klarer' IE kun å gå på noen sider,mens andre henger noe jævlig og stopper opp til slutt.

Hjelp! Hva skal jeg gjøre for å få det til å funke? Hva er galt?

PS. Jeg bruker Telenor ADSL 'oppkoblingsprogram' for å koble til på Win2k og XP's innebygde PPPoE-protokoll på XP-maskin.

[ Denne Melding var redigert av: pax på 2002-01-07 22:02 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm. Sliter med det samme problemet selv nå. Jeg har satt opp en XP maskin til å dele ADSL linjen med en gammel win2k maskin. Bruker RASPPPoE til å koble til ADSL. Internet fungerer helt fint på XP maskinen, men på 2000 maksinen vil bare et fåtall sider vises. Har nå lest gode deler av forumet på jakt etter en god løsning. Å sette opp en proxy på XP maskinen vil muligens være en løsning, men jeg vil helst bruke vanlig NAT. Noen ideer om hva som kan være feil?

Lenke til kommentar

hei!

På den PC'en som henger går du på Internett options--> connections --> lan settings. også bruker du proxy

adresse:proxy.online.no

port: 8080

nå skal d funke :smile:

hadde samme problemet selv, nå funker d som bare d

Lykke Til!!

Lenke til kommentar

RC1, kan du spare oss for sånne innlegg du bare slenger ut i lufta ? Jeg sitter her og deler internett ADSL med alcatel modemet til telenor..

Så det er ve litt merkelig, etter som, i følge deg, det kun går ann å bruke en maskin?

arg

Lenke til kommentar

Prox, jeg har Telenor ADSL jeg og. Skal dele mellom 2 pc-er. Tenkte å prøve med 2 nettverkskort i den ene og kryssa kabel til den andre, men hvis du får det til med hub (med begge pc-ene på nett samtidig) kunne du sendt meg en mail hvor du forklarer hvordan du har gjort det? Det hadde vært til stor hjelp :smile:

Har xp på begge maskinene.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-08 23:07, Neglesaks skrev:

hei!

På den PC'en som henger går du på Internett options--> connections --> lan settings. også bruker du proxy

adresse:proxy.online.no

port: 8080

nå skal d funke :smile:

hadde samme problemet selv, nå funker d som bare d

Lykke Til!!

Det her virket.Takk

Lenke til kommentar

Proxy er greit nok, men vil gi problemer med DCC og

andre programmer som bruker porter som ikke støttes av proxy softwaren eller selve serveren. Endre MTU'en som i overnevnte link er en mye bedre løsning (imnsho)

Lenke til kommentar

Dette er ikke et svar på problemet, men snarere en utvidning av spørsmålet.

Jeg har to PC'er, begge med WinME.

Host-maskinen har to nettverkskort og er kobla til en Hub. Modemet er av den beryktede typen Alcatel, levert fra Stjelehor. Kan noen være så vennlige å fortelle meg litt i detalj hva jeg må gjøre for å dele ADSL internett-tilkoblinga mellom disse maskinene eller vise meg til et sted der jeg kan finne info?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...