lma Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Hei. Vurderer å kjøpet et nytt objektiv, men kunne godt tenke meg å teste objektivet (evnt. forskjellige eksemplarer av objektivet) i butikken FØR jeg kjøper det. Altså en test som jeg kan utføre og se resultatet av (helst på kamera) med en gang uten å forlate butikken. Finnes det noen slike tester som kan gi noen gode pekepinner hvis noe er galt? Takknemmelig for all hjelp! - LM Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Mye lettere å kjøpe det objektivet du har lyst på og så gjøre en grundig test etterpå. Så kan du levere det inn for rekalibrering hvis det er noe galt. Et eksempel på tester du kan prøve finner du ved å google "focus chart". Lenke til kommentar
lma Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2008 Mye lettere å kjøpe det objektivet du har lyst på og så gjøre en grundig test etterpå. Så kan du levere det inn for rekalibrering hvis det er noe galt. Et eksempel på tester du kan prøve finner du ved å google "focus chart". Takk for svaret. Har gjort som du sa.. Foreløpig er jeg strålende fornøyd! - LM Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Takk for svaret. Har gjort som du sa.. Foreløpig er jeg strålende fornøyd!Får jeg spørre hva du har kjøpt? Alltid greit å vite hva brukerne er fornøyd med :o) Lenke til kommentar
lma Skrevet 17. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2008 Takk for svaret. Har gjort som du sa.. Foreløpig er jeg strålende fornøyd!Får jeg spørre hva du har kjøpt? Alltid greit å vite hva brukerne er fornøyd med :o) Har hatt Canon EF 100-400mm L IS USM, men brukte den for lite til at jeg følte jeg kunne ha den stående. Dessuten hadde vekten satt begrensninger for bruken(ikke alltid like moro å drasse med seg 1,5 kg ekstra i sekken på tur) Kjøpte først Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM. Etter å ha prøvd det litt fant jeg ut at det ble for tungt(hadde håpet på at jeg skulle gidde å bære det med meg, men innså at det ved lengre fotturer ville bli liggende hjemme). Derfor gikk jeg tilslutt for Canon EF 70-200mm f/4 L IS USM, som er halve vekten av f/2.8. Er så langt svært fornøyd, vekten er noe jeg kan leve med! Det er selvfølgelig kjedelig å miste lysstyrken fra 2.8, men slik jeg ser det vil det gå greit, ettersom mine krav ikke er så store at f/2.8 er nødvendig. Prisen var også en fordel, kjøpte en ekstra Speedlite 430 i tillegg og sparte allikevel mange tusen. - LM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå