Gå til innhold

Aliens vs Predator - Requiem


AvidGamer

Anbefalte innlegg

Noen som gi meg litt oppsummering hva i helvete som skjedde på slutten av denne filmen? Hvem var hun kjerringa som beordra å slippe den atom bomba over byen? Var det hun som overlevde i den forrige filmen? Overtok hun alt etter Bishop eller hva?

 

Byen er bombet av USA government under trykk av Weyland-Yutani firma. Kvinna fra AVP1 fins ikke i denne filmen, og Bishop kommer 2 århundreder etter AVP2 historie (Men du bør se alle filmer og spill for å ha en klar idé av situasjonen).

 

I alle fall, må jeg si at filmen skuffer ikke, selv om volden er litt høyere enn i de andre filmene.

Endret av Edel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Filmen var jo som forventet dårlig. Forrige film var også dårlig og en av hovedgrunnene var at de gikk for lavere aldersgrense. I denne filmen så taper den seg så enormt av motsatt grunn. De prøver for mye å vise at "nå er det masse vold" osv. Sykehusscenen ble bare tragisk og patetisk. Den hadde ingen funksjon i det hele tatt for filmen og var kun et desperat forsøk på å rette opp forrige filmens feil. Vitner om desperasjon. Historien er dårlig, skuespillet dårlig (men bryr meg heller lite om det, de er bare der for å komme i kryssilden), men det som er og forblir det værste er at de fortsatt ikke makter å få inn stemningen fra hverken Alien-filmene eller Predator-filmene. Det blir som å spise en cheeseburger på Macdonald når man tidligere kunne spise Biff på en eksklusiv restaurant. Å ikke bli skremt en eneste gang i en film med aliens og predator, det er ille. Ble mer himling med øynene. 3/10 for denne filmen her. Nei, finn noen skikkelige regissører til å lage slike filmer, Strause-brødrene blir alt for mye lettvektere.

 

Dette er bortkastede penger. Gå heller og se Rambo, der snakker man bra action. :)

Lenke til kommentar

3/10 fra meg og. Veldig enig i følgende:

men det som er og forblir det værste er at de fortsatt ikke makter å få inn stemningen fra hverken Alien-filmene eller Predator-filmene.
Dette er ingen Alien og/eller Predator-film, de er bare tilfeldigvis med her.

Settinga er også enormt laber, og hvorfor skal man i det hele tatt bygge en bakhistorie og historie rundt karakterene når det er totalt irrelevant for filmen?

Nå er jo ikke dette en film hvor man kan eller skal forvente særlig mer, men det er utilgivelig at jeg skal kjede meg over blod og gørr og gøy. Det finnes dårlige filmer som er underholdende også. Bortsett fra at filmen var forfriskende drøy her og der (også sykehusscena, et av få høydepunkter for min del. Men at det vitner om desperasjon er det ingen tvil om), var jeg temmelig likegyldig til omtrent alt som skjedde.

Men det aller, aller verste var den utrolig platte samfunnskritikken, hvis man kan kalle det det. ("But the government doesn't lie to people!")

Dette er en film jeg fint kunne sett en fredagskveld, men jeg er litt irritert over at jeg sløste en kinotur på den.

 

Dette er bortkastede penger. Gå heller og se Rambo, der snakker man bra action. :)

 

Amen.

Lenke til kommentar
Likte filmen jeg, syntes egentlig den var jævla bra. Og er uenig i mye av hva dotten sier.

+1

 

dette er en film man enten hater eller elsker.

disse filmanmelderene har vært en av de som hater den.

 

dersom jeg f eks hadde fått jobb som anmelder ville jeg nektet å anmelde Bridget Jones: På Randen grunnet at så 1'eren med klassen, og har aldri kjedet meg så mye som under den filmen, og dermed er jeg ekstremt forhåndsinstilt på at den neste filmen suger minst like hardt. det har alt med førintrykk og hva slags filmer man liker.

serverer noen deg gjørme, vet du av utseende at det smaker... gjørme... men hvem vet, kanskje om du hadde hatt bind for øynene at du hadde elsket det? ^^

Lenke til kommentar
Likte filmen jeg, syntes egentlig den var jævla bra. Og er uenig i mye av hva dotten sier.

+1

 

dette er en film man enten hater eller elsker.

disse filmanmelderene har vært en av de som hater den.

 

dersom jeg f eks hadde fått jobb som anmelder ville jeg nektet å anmelde Bridget Jones: På Randen grunnet at så 1'eren med klassen, og har aldri kjedet meg så mye som under den filmen, og dermed er jeg ekstremt forhåndsinstilt på at den neste filmen suger minst like hardt. det har alt med førintrykk og hva slags filmer man liker.

serverer noen deg gjørme, vet du av utseende at det smaker... gjørme... men hvem vet, kanskje om du hadde hatt bind for øynene at du hadde elsket det? ^^

 

Og hvis anmelderne elsket Alien og Predator filmene som kom? Og tegneseriene? Jeg er stor tilhenger av begge og det er hovedgrunnen til at jeg ikke likte Aliens vs. Predator. Ikke den første heller. Og de er dårlig på forskjellig grunnlag. Begge filmene kunne vært så mye bedre med en bedre regissør, det er så mye potensiale som overhodet ikke blir brukt at det bare blir trist.

 

Men for de som likte filmen, så er jeg glad på deres vegne. For min egen del så bommet denne filmen på sjangeren og ikke minst så føles det som et misbruk av noe som kunne blitt en fantastisk film. For min egen del kan Strause-brødrene holde seg til visuelle effekter-karrieren fremfor regissørstolen om de ikke klarer å gjøre det bedre enn dette. Får håpe de lærer for fremtiden :)

Lenke til kommentar
Nei, dette går ikke an. Først kjører regissørene en brystekkel John Hurt på liten gutt, seinere lar de alien-monsteret ta ei fødende kvinne. Nei, ikke gravid. Fødende.

 

Dette er et godt eksempel på at anmelderen ikke burde anmeldt denne type film i det hele tatt

 

Jeg leste den anmeldelsen, det må være det mest usaklige en anmelder noen gang har skrevet.

 

Av og til kan det virke som om grensene mellom det genre-forklarte og aksepterte og den reine møkka i grøssere er skeiv eller flytende. Men noen ting utmerker seg ved sin udiskutable vulgaritet. Saw-filmene gjør det. «Alien vs. Predator 2» er laget av idioter for idioter med idioter.

 

Skuespillerne er ukjente og kommer til å fortsette med det til de eventuelt skifter yrke og finner opp en kur mot kreft. Filmens handling er rotete som en hjerneskadd fylliks jule-evangelium. Frøken Siggys alien-monster og guvernør Arnolds tekno-uhyre ankommer til bortekamp i en deprimerende liten køntriby i Amerika, der menn heter Dallas og ser ut som bodybuilte balladesangere. Jo. Deprimerende. Den ene helten er eksfange som kommer hjem og ikke får jobb. Bror hans trister rundt som pizzabud, og drømmejentas sportskjæreste banker ham og hiver bilnøklene i kloakken. Den hjemkomne soldatdama, som antakelig tok bilder av fanger i Irak, får ikke kontakt med dattera si, og dessuten blir altså far og sønn implanterte og gjennomhulla av den fosterliknende siklesjefen i skogen.

 

Alien spidder og sår. Rastafari-uhyret med krabbetrynet flår og henger. Innimellom kaster de seg over hverandre i slagsmålscener som bare består av skygger og slim og følgelig minner mer om seksåringsbursdag med strømbrudd enn egentlig sci-fi-action.

Lenke til kommentar

Den store feilen de gjorde med første filmen var å sette den i vår tid

 

Bladene/Spillene er satt i Fremtiden på en koloni, der fikk vi "Aliens" soldatene, vs Xenomorph vs Predator

 

dette er et dårlig forsøk på å gi oss en type historie som det..

men jeg håper indelig at hvis de fortsetter så setter de neste ca rundt "Aliens"/"Alien 3" tiden..

 

Gi meg en "M41A pulse rifle", Predator og en Xenomorph ..

først DA får man en ekte Alien Vs Predator histoie!

PulseRifle.jpg

Endret av Kebab GUD
Lenke til kommentar

Dette er jo ikke noen storfilm og kommer helt sikkert ikke til å bli husket. Skuespillet er ikke mye å skryte av og plottet er tynt og lite gjennomført. Den klarer verken å fange deg eller å engasjere deg. Og jada, den er klisjèfylt. Men om du klarer å sette deg godt til rette og nyte litt hjernedød action uten å tenke for mye, så er egentlig dette en helt allright film. Det er slakt i høyt tempo fra begynnelse til slutt. En masse blod og gørr som får hele greia til å minne om en splatter. Det skal også sies at actionscenene faktisk hadde en helt grei koreografi.

 

Men, smaken er som baken - den er delt i to :)

 

Edit: Selvfølgelig, om du sammenligner den med de to første Alien-filmene er den søppel, jeg skal ikke sie noe imot det.

Endret av Bakke
Lenke til kommentar
Og jada, den er klisjèfylt. Men om du klarer å sette deg godt til rette og nye litt hjernedød action uten å tenke for mye, så er egentlig dette en helt allright film. Det er slakt i høyt tempo fra begynnelse til slutt. En masse blod og gørr som får hele greia til å minne om en splatter. Det skal også sies at actionscenene faktisk hadde en helt grei koreografi.

 

Personlig har jeg ingen problemer med å se hjernedød action, tross alt holder jeg Bay-filmer som Armageddon og Transformers veldig høyt, for ikke å snakke alle rullebåndactionfilmene fra 80-tallet (Commando <3). Men denne her følte jeg bare bommet, akkurat som den forrige. Man merker at regissørbrødrene er ferske i gamet. Sylvester Stallone har skjønt det.

 

Men kanskje jeg bare begynner å bli gammal :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...