Zemeckis Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Bra at filmen får 18 års aldersgrense så slipper vi alle de fjorttisene som hyler for ingeting. Skal se filmen på kino. Elsker de filmene! Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Bra at filmen får 18 års aldersgrense så slipper vi alle de fjorttisene som hyler for ingeting. Skal se filmen på kino. Elsker de filmene! Den har jo ikke "fått" 18år, den er blitt tildelt en absolutt 18års grense, fordi filminstituttet ikke har vurdert filmen, om jeg har forstått det rett. Det er jo veldig irriterende da, for folk som meg som har sett 1'ern, og blir 18år 10. Mars ikke skal kunne få se denne på kino. Lenke til kommentar
texaco Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 I forhold til den første AvP filmen så er det mer gørr og blod i denne, AvP1 fikk dårlig kritikk av fansen fordi de lagde filmen for pg-13 rating. Skal også nevne at karakteroppbygning er holdt litt tilbake i denne filmen for en grunn: det er Aliens og Predator som har hovedrollen i denne filmen. Men man får vel ta denne filmen for det den er. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Er det noen mulighet for at jeg (17år, blir 18år 10. Mars) kan få sett denne filmen på kino til helga? Eller er det helt umulig å få til? Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Den beste måten å finne ut det på, er vel å stikke ned på kinoen for å kjøpe billetter? Får du kjøpt, blir det splatter-bonanza på deg, får du ikke kjøpt, kan du dra deg i løken og forbanne foreldra dine for dårlig timing. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Den beste måten å finne ut det på, er vel å stikke ned på kinoen for å kjøpe billetter? Får du kjøpt, blir det splatter-bonanza på deg, får du ikke kjøpt, kan du dra deg i løken og forbanne foreldra dine for dårlig timing. Kjøper jo billetter på nettet, og der er det ikke akkurat noen som kan kontrollere om jeg er fylt 18 eller ikke. Jeg og en kompis (han er alt 18) hadde tenkt å se filmen til helga. Er det billettkontrolløren som skal se legitimasjon eller noe sånt? Lenke til kommentar
texaco Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Den beste måten å finne ut det på, er vel å stikke ned på kinoen for å kjøpe billetter? Får du kjøpt, blir det splatter-bonanza på deg, får du ikke kjøpt, kan du dra deg i løken og forbanne foreldra dine for dårlig timing. Kjøper jo billetter på nettet, og der er det ikke akkurat noen som kan kontrollere om jeg er fylt 18 eller ikke. Jeg og en kompis (han er alt 18) hadde tenkt å se filmen til helga. Er det billettkontrolløren som skal se legitimasjon eller noe sånt? Kjøp har ingenting med aldersgrensen å gjøre, det er om du kommer inn i kinosalen eller ikke. Dette er jo seff avhengig av kino du går på. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Slik jeg har erfart det her på Fredrikstad Kino: Man henter bestilte billetter i skranken, sant? Der sjekkes det som regel legitimasjon. Hvis kompisen din, som er 18, henter billettene burde problemet være løst, for billettkontrolløren river bare over billetten din og ikke noe mer. Men dette avhenger av billettselgerens paragrafrytterfaktor. Han/hun kan kreve å se legitimasjon for begge billettene. Da er gode råd dyre. Men personlig ville jeg sluppet deg inn på flekken (uten at jeg kjenner til kinoens regelverk og vet hvilke konsekvenser det vil ha for billettselgeren å la mindreårige kjøpe seg inn på forbudte filmer), du er jo så godt som 18. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Slik jeg har erfart det her på Fredrikstad Kino: Man henter bestilte billetter i skranken, sant? Der sjekkes det som regel legitimasjon. Hvis kompisen din, som er 18, henter billettene burde problemet være løst, for billettkontrolløren river bare over billetten din og ikke noe mer. Men dette avhenger av billettselgerens paragrafrytterfaktor. Han/hun kan kreve å se legitimasjon for begge billettene. Da er gode råd dyre. Men personlig ville jeg sluppet deg inn på flekken (uten at jeg kjenner til kinoens regelverk og vet hvilke konsekvenser det vil ha for billettselgeren å la mindreårige kjøpe seg inn på forbudte filmer), du er jo så godt som 18. Om billettkontrolløren ikke skal se noe legitimasjon eller noe, så kan det da ikke være et så stort problem. Disse dager er det jo mulig å få hentet ut billettene elektronisk, så da er det jo mulig å få fatt på billettene uten noen som helst kontroll. Ellers så var jo det med å få kompisen min til å hente billettene en genial løsning. Lenke til kommentar
nosync Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Om billettkontrolløren ikke skal se noe legitimasjon eller noe, så kan det da ikke være et så stort problem.Disse dager er det jo mulig å få hentet ut billettene elektronisk, så da er det jo mulig å få fatt på billettene uten noen som helst kontroll. Ellers så var jo det med å få kompisen min til å hente billettene en genial løsning. Jo, men det pleier å stå en ved døren som tar imot billetene inn til salen. Er som regel dem som må stoppe. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Egen erfaring tilsier at kontrolløren aldri sjekker, selv på 18årsfilmer. Men en kompis skulle kjøpe billetter til Rovdyr i helga, til broren sin og en kompis. Han fik beskjed om at siden det var 18 år, kunne han kun kjøpe èn billett. Athorb har et poeng med at han(kompisen din) kan hente de ut, men hvis kinofolket er like bitchy som ho som jobba i Fredrikstad i helga, vil han kun få ut èn billett. Lenke til kommentar
Stargasm Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 (endret) Haha.. jeg og 4 mates skal se den i morgen.. Han ene er bare 17.. han er drit redd for at han ikke skal sleppe inn.. men han er jo i følge med hele 3 voksne da , så ingenting å være redd for Edit: Anyhow.. om en som er 18 kjøper alle bilettene å deler de ut til de andre.. så blir det jo ikke noe problem da.. siden vi i Ålesund må hente bilettene 1 time før filmen starter.. Endret 17. januar 2008 av Freadrik Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 så akkurat filmen, og det er den beste filmen jeg har sett på lang stund At anmeldere som i utgangspunktet ikke liker slike filmer skal være de som anmelder dem er en skam. personlig ville jeg girr AvP:R en 6'er, mens Romeo og Juliet hadde fått en klar 1'er. Poenget mitt er at noen folk liker visse typer filmer som andre kan hate. Jeg kommer uansett aldri til å tenke: "Oi, "om forlatelse" fikk 6. da må det være en film som er verd å se!". jeg skjønner at de som liker romantiske filmer vil se på den filmen som en 6'er kandidat, og AvP som noe overdrevet bullshit, med 1 stemplet på coveret. Jeg har det vise versa. Så om en feministskrulle ser: AvP:R terningkast 1, vet hun med en gang at hun styrer unna. ser hun: AvP:R terningkast 6, ville hun fremdeles tenk det samme. Så, dermed burde anmelderene begynne å analysere filmer som de kunne funnet på å se frivillig, fremfor å komme inn allerede klar til å tenke på ALT som kan være negativt, og fremstille disse delene av filmen. for eksempel BT skriver: "kunne de ikke likegjerne laget haisommer vs jurassic park?". så usaklig ovenfor sin mening at de fremstiller hele konseptet med filmen som negativt. visse folk burde brenne i helvete. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Nei, dette går ikke an. Først kjører regissørene en brystekkel John Hurt på liten gutt, seinere lar de alien-monsteret ta ei fødende kvinne. Nei, ikke gravid. Fødende. Dette er et godt eksempel på at anmelderen ikke burde anmeldt denne type film i det hele tatt Lenke til kommentar
Brainbaker Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 (endret) Denne filmen var dritt bra!! Herregud! Fy falte for en film! er fortsatt ganske giret etter å ha sett den (1 time siden den var ferdig) Aliens var som de skulle være, de tok ikke hensyn til noe. Synd med antallet predators, men men.. Det virker jo faktsik som om annmelderne forventet at filmen skulle følge visse menneskerettigheter. Men hvis de skulle begynnt å ta hensyn til barn og unge under en film som omhandler ville monstre som dreper alt de kommer over, hadde filmen sikkert blitt slaktet for det og.... NB: det må jo være jævlig å være annmelder når de forguder romansk drama og romantikk, og de fleste filmer folk ser fram til er de filmene annmelderen allerede er innstilt på skal suge! Endret 18. januar 2008 av Brainbaker Lenke til kommentar
Rock90 Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Har nettopp kommet hjem ifra kinoen og er egentlig litt skuffet. Filmen var underholdene den, og det var noen scener jeg måtte strekke på smilebåndet. Skuespillerne var ikke noe skryte av og kan ikke si jeg brydde meg nevneverdig om de som døde. Sånn ellers er jeg skuffet over predalien vs predator kampen, følte det så litt kunstig ut/dårlig laget. Men jeg er enig i det noen sier ovenfor her, det blir latterlig å trekke filmen for at aliens dreper en unge og sånne ting. Alt i alt en grei opplevelse, men når ikke opp til de orginale filmene dessverre. Lenke til kommentar
Aafloey Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Det må da være en form for dårlig spøk?Blir 18. 10.Mars, må da være mulig for meg å få sett den på kino neste helg? Hvis du kjøper billetten online og ser ut som du er 18, vil du sikkert slippe rett inn. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Så den i går, biten på sykehuset med de gravide kvinnene var rett og slett grusom og sykelig fascinerende samtidig. Ellers synes jeg filmen var grei nok, og om det er Aliens med i en film, er jeg nødt til å se den. Lenke til kommentar
666=TRIPPLE-SEX Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Noen som gi meg litt oppsummering hva i helvete som skjedde på slutten av denne filmen? Hvem var hun kjerringa som beordra å slippe den atom bomba over byen? Var det hun som overlevde i den forrige filmen? Overtok hun alt etter Bishop eller hva? Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2008 Noen som gi meg litt oppsummering hva i helvete som skjedde på slutten av denne filmen? Hvem var hun kjerringa som beordra å slippe den atom bomba over byen? Var det hun som overlevde i den forrige filmen? Overtok hun alt etter Bishop eller hva? Eh? Ka film har du sett? Var ingen dame som slapp bomba. Var USA goverment (eller noe hemmelig agnet greier). Bishop? Har ingenting med Alien filmene å gjøre dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå