Gå til innhold

Vurderer å bytte pickup

Kaffegriner

Anbefalte innlegg

Spiller punkrock.

Har en les paul goldtop .. (epi)

klikk denne

for å se hvordan lyd jeg er ute etter.. (har slik lyd, men vil forbedre kvaliteten)

og ikke be meg kjøpe ny gitar eller no..

og ja.. jeg har en amp som passer..

vil bare ha bedre Pics..

hva slags pickup burde jeg kjøpe? har p-90 pics nå.. som fulgte med på epiphonen..

kanskje jeg burde kjøpe gibson p-90 ?

andre forslag? =/

post-132826-1199973596_thumb.jpg

Endret av Alkaline Trio-Kid
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Så heller ikke noen kuk.

2. Seymour Duncan er en produsent av relativt dyre pickups

3. Humbuckers er en type gitarpickups, der to spoler er koblet sammen for å unngå støy.

4. Øv. Tren på å spille, flere timer om dagen, gjerne med metronom. Øv skalaer, øv diverse teknikker, sett opp farten etter hvert.. og spill det du føler, i stedet for å lire av deg innøvde krumspring.

Du kan spille i mange år på den gitaren du har, før du har noe særlig nytte av bedre pickups. Men hvis du har penger, og er en av de som tror at du kan låte annerledes og bedre med bedre utstyr, gjerne for meg. En uerfaren gitarist låter som en uerfaren gitarist, uansett hvor dyrt utstyr man har. Men det er dine penger.

Lenke til kommentar
1. Så heller ikke noen kuk.

2. Seymour Duncan er en produsent av relativt dyre pickups

3. Humbuckers er en type gitarpickups, der to spoler er koblet sammen for å unngå støy.

4. Øv. Tren på å spille, flere timer om dagen, gjerne med metronom. Øv skalaer, øv diverse teknikker, sett opp farten etter hvert.. og spill det du føler, i stedet for å lire av deg innøvde krumspring.

Du kan spille i mange år på den gitaren du har, før du har noe særlig nytte av bedre pickups. Men hvis du har penger, og er en av de som tror at du kan låte annerledes og bedre med bedre utstyr, gjerne for meg. En uerfaren gitarist låter som en uerfaren gitarist, uansett hvor dyrt utstyr man har. Men det er dine penger.

hehe.. ok. Joa. Ok. sjekk dette castor ...

denne karen har helt lik gitar som meg.. og helt lik amp

når han spiller introen så faller ikke tonene inn i hverandre.. på en måte.. og han vil ikke si til meg hvilke instillinger han bruker på ampen.. og jeg har prøvd meg fram! :ohmy:

her ser du jeg spiller samme sang..

http://youtube.com/watch?v=yy1kpE59qOo

"

*og jeg har prøvd å spille den stillestående også.. kan denne introen veldig godt..

det høres myyye renere ut når han spiller det.. no tips?

tenkte at å bytte picks ville hjelpe... for mange som har kommentert picsa på goldtopen min og kalt dem for "dritt pics" osv.. "bytt til gibson.. mye renere" ..

uansett hvor mye jeg prøver så får jeg ikke samme rene tonen som når han spiller det..

Endret av Alkaline Trio-Kid
Lenke til kommentar

Meh. Trur litt meir øving er det som hjelp mest i første omgang. Ser du manglar ein del på teknikk både i venstre og høgrehanda. Å kunne den veldig godt hjelp ikkje så lenge du ikkje kan den skikkeleg. :) Øve, øve, øve. Ikkje erre på låta, men generell fingerteknikk.

Lenke til kommentar
Meh. Trur litt meir øving er det som hjelp mest i første omgang. Ser du manglar ein del på teknikk både i venstre og høgrehanda. Å kunne den veldig godt hjelp ikkje så lenge du ikkje kan den skikkeleg. :) Øve, øve, øve. Ikkje erre på låta, men generell fingerteknikk.

åh, ok :(

Lenke til kommentar

For det første, låter jo dette greit? Og for det andre- venstrehåndsstilligen din er i hvert fall bedre enn han andre fyren..

Tror grunnen til at han får det "strammere", mer staccato, er at han er mer samkjørt i høgre og venstre hånd. Men jeg er ikke enig i at han har bedre tone.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar
For det første, låter jo dette greit? Og for det andre- venstrehåndsstilligen din er i hvert fall bedre enn han andre fyren..

Tror grunnen til at han får det "strammere", mer staccato, er at han er mer samkjørt i høgre og venstre hånd. Men jeg er ikke enig i at han har bedre tone.

Å, ok. Takk. Skal jobbe med å bli med samkjørt, da :)

Stå på du, så naglar du denne her glatt. Du har eit godt grunnlag allerede.

takk.. jepp skal fortsette å øve.

Lenke til kommentar

Ikke enig i det der. Det er såklart mye morsommere å spille på et bedre horn, selv om ikke har spilt så lenge. Nye pickups er jo helt supert. Motivasjon er stikkordet her, man øver mer om instrumentet låter bedre.

Jeg bytta nettopp pickuper på min Epiphone SG G400, fra standard epiphone til '76 Gibson PAF. Steike, for en forskjell! Jeg spiller dobbelt så mye nå som jeg gjorde før. Jeg har ikke spilt så fryktelig lenge, kjøpte epiphonen i sommer. (er vel kanskje i en litt annen situasjon enn trådstarter, jeg lever av å spille et annet instrument, så time og musikkteori er ganske på plass, men likevel)

Lenke til kommentar

JacoDW har helt klart et poeng. Det å spille gitar, og kose seg med det, består av veldig mye mer enn det man spiller. Hvis du tror du blir mer fornøyd med en annen pickup, så kjør på. Blir du mer motivert av det, så er jo det helt flott.

Poenget mitt er at en kjede er aldri sterkere enn det svakeste ledd, og for oss glade amatører er det leddet som regel oss selv. Det mye mer effekt av å øve litt enn å handle dyre pickups. Generelt sett.

Det hender jeg får gleden av å låne bort en av mine gitarer til dyktige folk, og jeg må bare innrømme at jeg knapt kjenner igjen lyden de får ut av mine yndligsinstrumenter. Slike opplevelser er ganske greie, egentlig, fordi det fjerner ønsket om "bedre pickups" og sånn i ganske lang tid. Fint for lommeboka, det.

Et annet eksempel, fra en annen hobby. En bekjent som driver med roadracing, brant av flere titusen kroner på et svinedyrt lettvekts- racing- skrue- sett til sykkelen sin. Den ble vel tre kilo lettere, eller noe, og det kan faktisk merkes når man kjører på bane.

Så langt, alt vel, men fyren er i hvert fall 20 kilo overvektig.. Slik sett hadde det kanskje vært smartere å slanke seg de tre kiloene. Effekten er akkurat den samme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...