Gå til innhold

Hva er FA-CUP og Premier League og Champions Leage og alt det der ?

Anorshan

Anbefalte innlegg

hei. jeg vet ikke så mye om fotball og sånt? Noen som forklare hva premier leage champiions legaue og fa cup er? Men noen sa at de beste lagene går til champions legaue eller noe sånt.. ? Noen som kan forklare ordenltig? HVa er primera?

Jeg vil helst vite dette..: Forklar hva champio ns league er.. Hvem lag som kommer inn... de10 beste som vinner premier lague?? eller hva er primera.. takker for all svar..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei. jeg vet ikke så mye om fotball og sånt? Noen som forklare hva premier leage champiions legaue og fa cup er? Men noen sa at de beste lagene går til champions legaue eller noe sånt.. ? Noen som kan forklare ordenltig? HVa er primera?

Jeg vil helst vite dette..: Forklar hva champio ns league er.. Hvem lag som kommer inn... de10 beste som vinner premier lague?? eller hva er primera.. takker for all svar..

Premier League: Den øverste ligaen i England, tilsvarer tippeligaen.

FA Cup: Den øverste cupen i England, tilsvarer cupen i Norge.

Champions Leauge: En turnering for de beste lagene fra Europa, hvor mange land som er med fra hvert land avhenger av hvor høyt de respektive ligaene er rangert. Norge har f.eks bare ett lag, England har 4.

Primera Division: Ligaen i Spania, tilsvarer Premier Leauge og Tippeligaen.

Lenke til kommentar

Hva er cup og liga?

EDIT: Går de 10 beste fra premier league eller noet il fa-cupen?

noen forklar ordenlig.. hvem som kommer der og sånt.. Hva er det med GRUPPENE i champions LEaGUE.. Noen prater om GRUPPER i champions league

Endret av Anorshan
Lenke til kommentar

1: Du bør ta deg litt lenger tid når du skriver ett innlegg, det er ikke så lett å tyde hva du spør om.

2: Wikpedia/Google er din venn

http://no.wikipedia.org/wiki/Eliteserien_i_fotball

http://no.wikipedia.org/wiki/Cup

http://no.wikipedia.org/wiki/Mesterligaen -> Champions Leauge

Synes også det er litt ironisk at du har C. Ronaldo i avataren din, men tydeligvis ikke har noen som helst peil på fotball. Tror egentlig du er en eller annen tullefjortiss, vennligst prove me wrong.

Lenke til kommentar

Enig, har man C.Ronaldo som avatar vet man hva Elite serie og cup er, men kan godt forklare serien i England.

Premier League: 20 lag spiller to kamper mot hverandre, de to beste er direkte kvalifisert, mens nummer tre og fire må kvalifisere seg, de tre dårligste laga rykker ned pågrunn av minst poeng sammenlagt i alle kampene.

FA cup: Her er det bare utslagsrunder som betyr at de som vinner kampene der går videre i cupen helt til de går til finalen eller eventuelt blir slått ut, vinneren får et trofe akkurat som i serien, bare ikke like jevt

Champions League: Først møtes de dårligste seda lagene til kvalikk, etter dette deles det oppi grupper på fire der de to beste går videre i Champions League og den på tredje plass, går ned et hakk til spill i UEFA cupen, etter gruppespillet spilles det to kamper for hvert lag man møter, og den som vinner sammenlagt går videre, og et lag går eventuelt til finalen eller rykker ut. De som vinner, vinner verdens jeveste trofe, og kvalifiserer seg til VM for klubb lag, der de møter Champions league vinnerne av Amerika, Afrika og Asia, vanligvis møtes Europa sitt lag et lag fra Amerika i finalen.

Charity shield, England: Start kampen i England der vinneren av Premier League og FA cupen møtes, og spiller om et trofe

Liga cup: De beste lagene spiller med B-laget, mens lagene midt på Premier League eller bunnen satser på dette trofeet, finalen spilles på Wembley tror jeg, med mindre Millenium Stadion fortsatt arangerer finalen i Ligacup.

Håper dette hjalp, ettersom det virker som at du ikke vet en dritt om fotball :p

Lenke til kommentar

Primera eller Primera Division er den Spanske topp ligaen som er paralell med Premier League, er bare utlandskvota som er annerledes, det vil si at disse bare kan ha 3 spillere fra utenfor Europa med i troppen når de spiller kamp i serie eller den spanske cup

Lenke til kommentar
hei. jeg vet ikke så mye om fotball og sånt? Noen som forklare hva premier leage champiions legaue og fa cup er?

Stussa litt på det at du har C. Ronaldo i avataren din, men du kan ikke en døyt om fotball. Vet du hvordan spillet spilles eller?

Lenke til kommentar
Og så er det en serie i Italia som Heter La Liga, Bare for å tilføye litt, hihi

Ehm, nei ?

Det er den spanske vel.. Den italienske heter Serie A

Charity shield, England: Start kampen i England der vinneren av Premier League og FA cupen møtes, og spiller om et trofe

Trodde det var nr. 1 og 2 i serien som møttes da jeg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...