lain Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Jeg ønsker å kjøpe 2x2gb ram til mitt P5N32-E SLI kort. Fant Geil 4GB (2x2GB) PC2 6400 800MHz Value 5-5-5-15 Brush Aluminum på ps.no til 584,- Om jeg ikke har missforstått noe veldig, må dette være billig, har ikke planer om å overklokke noe som er noe, så lurer da på om disse faktisk er brukbare til "vanlig" bruk. Evt hvilke andre "billige" alternativ er det å foretrekke? Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 "Lav pris _og_ dårlig kvalitet?" er vel det du egentlig ønsker å spørre om. ..og personlig har jeg ingen problemer med billige minnebrikker så lenge de yter innenfor spesifikasjonene. Lenke til kommentar
lain Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2008 Jeg tenkte mer i baner som "lav pris for gode brikker, eller normalt billig crap". Jeg lurte vel egentlig på om noen hadde noen erfaringer med de. Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Geil er kjent for å være bra, så går ut fra de yter i samsvar med specs. Bruker selv geil, men andre brikker (black dragon). Skal sies at det var litt dårlige timings, på de brikkene. Men det har ikke all verdens å si. Egenlig mest interessant om du driver med klokking selv om det kan være et par % å hente på å bruke 4-4-4 brikker. Fornuften i meg sier go for it. Nerd'en i meg sier 4-4-4 er bedre, og bør vurderes. Lenke til kommentar
Filla Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 (endret) GEIL er helt OK minne, og mye brukt i kontomaskiner / standard vare. Om du ikke skal klokke og ikke trenger super lav latency, er det minnet greit nok. Endret 10. januar 2008 av Filla Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Geil er meget bra minne - får MYE for prisen, du kan ikke regne med at Value serien skal klokke noe særlig, Black Dragon er litt bedre der mens Ultra vanligvis klokker emget bra. Har 2x2gb Geil BD PC8500 i min spillepc - funker helt perfekt (Gigabyte X38-DQ6 hovedkort, Q6600 @3.6ghz) og 4x1 Geil BD 6400 i min HTPC - null problemer (Gigabyte G31 kort). Skal du regne med å klokke minnet mye bør du går for f.eks Crucial Ballistix Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå