Gå til innhold

TerraTec Cinergy400 eller MSI TV@nywhere`?

Sevenord

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ingen som har noe å tilføye?

hadde tenkt å bestille idag -->nå

Leste testen til HW om terratec`kortet, det virket greit. Men jeg mener jeg var borti noe om at MSI kortet var "forrut for sin tid" eller noe...

jepp, noe i den duren, se selv på deres side.

kan kanskje være litt problematisk umiddelbart dersom det skal brukes på linux pc siden det kortet har ny type tvchip som muligens ikke er støttet? følger det med fjernkontroll?

jeg vet ikke, bare lufter tankene.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte MSI-versjonen for en uke siden.

Fjernkontrollen var noe møkk. 1m ledning, og dårlig kontakt. Funket i 2 dager. Men ok, jeg hadde uansett tenkt å bruke girder til å fjernstyre.

Bildekvaliteten (AD-chipen) på MSI er nok noe av det beste du får, MEN......:

TV-programmet som følger med er noe dritt. Buggete og dårlige muligheter til å stille innspillingskodek. Ingen filtere for å forbedre kvalitet.

Ingen mulighet til å endre kanal-rekkefølgen. Får bare mono, selv om chipen skal støtte stereo utenfor USA.

Det er ikke laget skikkelige drivere til kortet ennå. TV-programmet som følger med fungerer, men ingen 3dje-parts programmer.

dScaler er et program som skal støtte TV@anywhere i seneste versjonen (alfa-versjon for øyeblikket). Jeg fikk det ikke til å bunke, men det er som sagt ikke engang på beta-nivå ennå. dScaler er visst supert til TV-titting, men er visst begrenset med tanke på opptak/time-shifting.

Så jeg tror at MSI-kortet blir bra når MSI utgir skikkelige drivere.

Så hvis du har tid til å fikle er kanskje MSI det beste.

Men hvis du skal ha det til å funke optimalt med en gang, ville jeg kanskje sett på noe annet. Sjekk i tilfelle at kortet støttes av www.showshifter.com, som er et program du antagerligvis kommer til å bruke etterhvert. (da vet du at driveren kan funke med andre progs enn det som følger med).

lykke til, Albe

(sjekk også www.tv-cards.com)

Lenke til kommentar

Jeg har Cinergy 400 og er veldig fornøyd med det,

bruker WinDVR 2.0 for å ta opp i DVD-PAL mpeg2 format.

Så bruker jeg WinDVD Creator til lage og brenne DVDer

av det jeg har tatt opp.

Kortet fungerer også bra med iuVCR og da kan jeg

ta opp i DivX eller Xvid direkte i ganske bra kvalitet.

(1.8 følger med, 2.0 oppdateringen laster du ned fra terratec.de)

Jeg ville kjøpt Cinergy 600 for da er det radio innebygget også.

lqpl

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...