Straydog Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Sliter med at PSU'n min bråker. Har kuttet vekk vifte-hullet fra kabinettet og erstattet det med en viftegrill. Har kjøpt med en 12dB Papst 80x80-vifte, men lurer på om hvorvidt det er mulig å gjøre noe annet for å redusere resonansen i kabinettet. Har hørt at det skal gå an å stille ned Volt-styrken. Hvordan gjøres dette? Har mest lyst å bruke den Papst-vifta i kabinettet, og dersom det finnes tiltak som kan redusere støynivået i PSU'n på andre måter enn å bytte vifta så hadde jeg satt pris på å høre om dem Har forøvrig denne PSU'n. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Kjøp deg noe plater med asfalt, de er 4mm tykke og demper meget bra. Har selv gjort det på mitt kabinett, minusen er det blir tunkt. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Har hørt at det skal gå an å stille ned Volt-styrken. Hvordan gjøres dette? et kjapt søk hadde resultert i en god del treff.. men, for å gjøre det enkelt, klipp av ledningene til viften, klipp av en molex (hd/cdrom-strømplugg), og koble enten rød molex på rød viftekabel og svart molex på svart viftekabel (for 5v), ELLER gul molex på rød viftekabel, og svart molex på svart viftekabel (for 7v). Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Har hørt at det skal gå an å stille ned Volt-styrken. Hvordan gjøres dette? et kjapt søk hadde resultert i en god del treff.. men, for å gjøre det enkelt, klipp av ledningene til viften, klipp av en molex (hd/cdrom-strømplugg), og koble enten rød molex på rød viftekabel og svart molex på svart viftekabel (for 5v), ELLER gul molex på rød viftekabel, og svart molex på svart viftekabel (for 7v). Det er absolutt en god ide, jeg har gjort dette på to PSUer selv. Det er så enkelt som å klippe av den sorte ledningen (jord) fra viften og lodde den på +5V (oftest rød) i stedet. Ulempen er at 5V kan trekkes noe opp, men jeg har ikke merket noen problemer. Se også: http://www.overclockershideout.com/7voltmod.shtml Lenke til kommentar
rks Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Sjekk at PSU ikke blir for varmt etterpå da.... Pabst 12dB flytter ikke for mye luft i utgangspunktet, så vær obs! Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 de flytter m,er en enermax på 12db hastighet... mener jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå