olavgb Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 (endret) Har vært litt på surround.no og funnet et par pakker, men lurer på hvilke som er best Vet Dynavoice F-6, M-65 og M85 er bra, og billig, men i hvilken pakke får jeg mest ut av for minst? står mellom disse: Dynavoice M-65-pakke i Sort Farve(Det er vel den beste?) Julepakke! Dynavoice F6 spesial High Glossy sort Og noen som ikke er Dynavoice, men som jeg lurer på om er bra allikevel:): XTZ 80 - 5.0 pakke i sort/sølv 1/2 Pris! Pilot 500 Watt Surroundpakke Evt Eltax Summit 6.0 System, Calvados, 2 x front,2 x bak og 2 x center ? Sub skal jeg bygge selv på skola regner jeg med, så trenger altså ikke det. Den skal bestå av blant annet 2stk MGR X-8MS og et Zachry DSW-70 sluttrinn. Vet de som har en del peiling på høyttalere ikke liker zachry sluttrinn, og jeg har ingen erfaring med det, så vet egentlig ikke helt :/ Forsterker har jeg ikke mye peiling på, så der trenger jeg litt hjelp, men vil ikke bruke så veldig mye penger på dette så vil helst ikke overstige ca 5-6k for alt sammen(utenom sub) Haster ikke så veldig med forsterkeren egentlig, har en surround reciever som funker helt greit Jeg vil altså helst ikke bruke så veldig mye penger, er ikke så veldig kresen på lyd, har aldri hatt noe bedre enn et par bittesmå som fulgte med et par stereoanlegg for mange år siden + et par pc-høyttalere, som jeg synes funker ganske så bra egentlig Men takker på forhånd for den eventuelle hjelpen jeg kommer til å få Mvh Olav B, G Endret 10. januar 2008 av olavgulb Lenke til kommentar
Kenneth199 Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Hvor stort er rommet, hvilken type surround reciever har du nå, og hvor mye kan du maks strekke deg prismessig? Lenke til kommentar
olavgb Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 Rommet det kommer til å stå på først er ikke så veldig stort(soverom), men bare de blir ferdig å pusse opp oppe får jeg og kjæresten hele leiligheten nede for oss selv Og de høyttalerene skal holde i mange år. Kommer da altså etterhvert til å flytte det ut i stua som er i ganske gjennomsnittlig størrelse. Kan si en maksgrense på 6000,- da Mvh Olav B, G Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Hvis du ikke skal ha Dynavoice, velg for all del XTZ-pakken. De to andre kan ikke måle seg. Synes du skal vente til du har 4000-5000 å bruke på surroundreceiver, det er ikke tare greiene man får for under 3000. Lenke til kommentar
olavgb Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 (endret) Det er ikke det at jeg helst ville ha dynavoice, men vet at de skal være bra i forhold til masse annet Så du mener XTZ pakken er best? De er på 90dB og 91dB så jeg skal vel ikke trenge så super kraftig forsterker da? Vet det blir litt bedre ja, men skal funke bra med en forsterker som er midt på treet allikevel? Mvh Olav B, G Endret 13. januar 2008 av olavgulb Lenke til kommentar
Lars J Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Øhm... for og gjøre det enkelt. Styr unna både Eltax og Pilot pakken, sistnevnte har jeg ikke engang hørt om før. Men vekten oppgitt pr høyttaler sier sitt at byggekvaliteten mest sannsynlig er dårlig. Dyanvoice har jeg center høyttalern til C4 serien og den duger greit nok så lenge du nøyer deg med "midt på treet" ,pris tatt i betraktning har man nesten ikke lov til og klage. Hva gjelder merket XTZ så har jeg 8" subben deres og må si meg meget fornøyd ,også her pris tatt i betraktning selvsagt. Så som allerede nevnt over meg så bør du satse på enten dynavoice eller XTZ. Begge merkene har forøvrig fått god kritikk i div produktommtaler osv. Hva gjelder forsterker så bør du nesten belage' deg på og legge i noen kr mer enn 3000. Om du klarer og spare opp til 3000 ekstra slik at du har ca 6 laken til forsterker så har du mye større sjangs for at du blir fornøyd ,i motsetning til foreksempel noe så fælt som en eltax reciever av laber kvalitet. Lenke til kommentar
olavgb Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 Ok, har lagt ifra meg tanken på pilot og eltax og har igjen dynavoice og XTZ Foreløpig virker det som om at de fleste hadde valgt XTZ pakken? altså ca 3200 + frakt(690,-) tilsammen 3690,- Ingen som vet om en dugende receiver til ca 3000,- da? Trenger ikke så veldig bra. Hva med DENNE? Mvh Olav B, G Lenke til kommentar
Kenneth199 Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 (endret) hifi-center har jo "tilbud" på http://www.hificenter.no/shop_item.cfm?path=228&id=867 Jeg har ikke prøvd den recieveren selv, men jeg har Hk avr247 og er storfornøyd. Hvis du har tenkt å bruke høytalerne som "møbler" så ville jeg brukt litt mer penger på det, siden de vil stå der noen år slikt som du sier. Endret 14. januar 2008 av Kenneth199 Lenke til kommentar
Lars J Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 hifi-center har jo "tilbud" på http://www.hificenter.no/shop_item.cfm?path=228&id=867 Jeg har ikke prøvd den recieveren selv, men jeg har Hk avr247 og er storfornøyd. Den hk recievern der så igrunn ut som et godt alternativ. Ikke var den dyr heller. Angående Denon recievern som ble linket til litt lengre opp er jeg usikker , det eneste jeg vet sikkert er at HK faktisk leverer "varene" og vel så det. I 6000kr klassen så må du nesten ta turen til elkjøp eller netthandelen Hva i all verden mener du med det? Er det ikke litt mer seriøst og dra på hifiklubben/hificenteret (?) ,eller ja bestille på surround.no Lenke til kommentar
Kenneth199 Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 hvis du går til hifi center eller klubben og sier at du har et budsjett på 6000 kr så vil de nok le av deg hvis du kjøper alle komponentene på hifi center/klubben så må du minimum betale 10000 kr. raskt overslag: 1000-2000 for senter 1000-2000 for bak høytalere 2000-3000 for fronter ca 5000 for reciever uten dvd-spiller, og sub. kabler kommer i tillegg. så det blir ca 10000-13000, og du får sikkert 1000-2000 i avslag siden du kjøper fullt hjemmekino "pakkepris". Lenke til kommentar
Lars J Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Hmmm, dem har da greie forsterkere på "centeret og klubben" til 6000 (?) Lenke til kommentar
Kenneth199 Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 off da, nasen stod i veien, jeg må ha lest feil en eller annen plass Av en eller annen merkelig grunn så fikk jeg det for meg at han hadde tenkt å kjøpe høytalere + reciever uten sub på hifi center for 6000kr, har ikke peiling hvor jeg fikk det fra Forsterker har jeg ikke mye peiling på, så der trenger jeg litt hjelp, men vil ikke bruke så veldig mye penger på dette så vil helst ikke overstige ca 5-6k for alt sammen(utenom sub) Haster ikke så veldig med forsterkeren egentlig, har en surround reciever som funker helt greit De to setningene i quote forvirret meg litt, han sier at han ikke har peiling på forsterker og trenger litt hjelp, og at han ikke vil bruke så mye penger på forsterker, og slikt jeg forstår det så vil han betale 5-6k for høytalere + forsterker og det er utenom sub som han har tenkt å lage selv på skolen, men så lurer jeg på hvilken surround reciever han har som fungerer helt fint. tror at jeg fikk fikset uklarhetene her. $me aka totalt forvirret Lenke til kommentar
Lars J Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Forsterker har jeg ikke mye peiling på, så der trenger jeg litt hjelp, men vil ikke bruke så veldig mye penger på dette så vil helst ikke overstige ca 5-6k for alt sammen(utenom sub) Ser ut som jeg har blingsa her mr kenneth. Hehe vel , da blir saken noe helt annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå